Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Takk takk. Californication hadde vært ålreit å sjekke ut nå. Tenkt på det en stund, så da gjør jeg det =P (sammen med Carnivale)

 

Så du ikke hadde nevnt Sopranos. Mye mulig du allerede har sett serien, men hvis ikke burde du se den. Regner med du har hørt litt om serien så jeg trenger ikke beskrive hva den handler om.

 

Har sett endel av første sesong, så må vel se resten og. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på jakt etter en serie som tar utgangspunkt i et bordell og jentene som arbeider der. Det er en fiksjonsserie med særdeles mye seksuelle referanser og nakenhet, så jeg mistenker at det enten er en HBO eller en Showtime-serie.

 

Om det hjelper så gikk den på TV1000 en gang i vinter (det var det jeg så en episode). Mener å huske at introduksjonen var særdeles påkostet.

Lenke til kommentar

Hei dere som har sett Mad Men.

Tar serien seg opp etter hvert eller er det mye av det samme? Jeg har til nå sett de tre første episodene og så langt er det lite ved denne serien jeg liker. Jeg vil ikke kaste bort mer tid hvis dette er en serie som ikke tar seg opp.

 

Før har jeg opplevd at serier jeg likte dårlig etter de første episodene har tatt seg veldig opp og er nå blant mine favorittserier (The Office og Entourage for å neven noen)

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg en ny serie å begynne på, er akkuratt ferdig med å se Friday Night Lights, og kunne tenkt meg noe som kanskje ligner litt, en sånn ungdoms serie hvor man kan identifisere seg selv i.

 

Friday Night Lights var forøvrig en fantastisk serie syntes jeg og er helt klart verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Har hatt seriøs serietørke her i gården i det siste også, så jeg har bynt å sett noen ting på nytt, type dexter, PB, sopranos, King of Queens, etc. - men har et par serier på vei ned nå, altså chuck, sons of anarchy, the shield, nitro circus, og fringe. Noen som kan fortelle litt om hva sons of anarchy, shield, og fringe handler om?

Lenke til kommentar

Sons of Anarchy handler om en motorsykkelgjeng i statene. En såkalt 1%-gjeng. (den ene prosenten spiller på at det påståes at av all kriminalitet som motorsyklister gjør så står 1% av motorsyklistene for 99% av kriminaliteten. Kinda like Hells Angels) Handler om sønnen til en av de origniale founding members. Han får en unge og begynner å tvile litt på ideologien bak klubben da han finner et manuskript faren hans skrev.

 

Fringe er litt som X-files. Følger noen FBI-folk (mener å huske det er FBI hvertfall) som etterforsker paranormale hendelser. Som i x-files så er det et gjennomgående theme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...