Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forhåpentligvis blir nok det en åpen slutt på Last Resort.

Litt av gamet til Shawn Ryan blitt dessverre. The Chicago Code og Terriers (som han riktignok ikke skapte, men var sjefsprodusent på) sluttet med en mer eller mindre åpen slutt. Skulle likt å se mer av begge. Matt Lauria, Jason Clarke, Donal Logue og Michael Raymond-James er alle skuespillere jeg liker stort. Men nå har kanskje toget for en serie med Clarke gått, ettersom han begynner å gjøre det bra på film (se Lawless, og har tru på Osama Bin Laden-filmen i slutten av året).

Lenke til kommentar

Syntes Last Resort er bra, men klarer ikke se potensialet til en lang serie. En sesong (hvis den får gå så langt) er trolig nok, noe særlig mer og historien blir bare dratt ut. Har vært litt vel "stille" rundt at USA slapp to atom bomber over Pakistan, vil tro verdens samfunnet vil lage en del "støy". Og at det vil skape langt større problemer enn en ubåt kaptein (med atom våpen) som ikke følger ordre. Slik sett er serien så langt litt svak, men overser man "alt rundt" så er det god underholdning.

Lenke til kommentar

Syntes Last Resort er bra, men klarer ikke se potensialet til en lang serie. En sesong (hvis den får gå så langt) er trolig nok, noe særlig mer og historien blir bare dratt ut. Har vært litt vel "stille" rundt at USA slapp to atom bomber over Pakistan, vil tro verdens samfunnet vil lage en del "støy". Og at det vil skape langt større problemer enn en ubåt kaptein (med atom våpen) som ikke følger ordre. Slik sett er serien så langt litt svak, men overser man "alt rundt" så er det god underholdning.

Det er jo meget mulig at det er ramaskrik om det utover i verden, men det er utenfor skopet og historien de prøver å fortelle kanskje.

Jeg er nå underholdt. Får se opp igjen Terriers igjen også snart, det var artig.

Lenke til kommentar
... men det er utenfor skopet og historien de prøver å fortelle kanskje

Er nok det, men for meg blir det forsatt ett problem med bakgrunnen for historien de vil fortelle. Blir litt for mange ubesvarte spørsmål, som ser ut til å for det meste bli ignorert, selv om det er nevnt i en bi setning eller to at det har skapt problemer, så ser det ut til å være alt for rolig "hjemme". Klarer stort sett å overse slike ting, men fra tid til annen så begynner hjernen å flisespikke og da kommer slike ting opp ;)

Lenke til kommentar

Dexter er plutselig bra igjen, og jeg er bare på tredje episoden av denne sesongen. Dette tiltross for at jeg hata sesong 6 så mye, det var bare en så svak sesong iforhold til tidligere sesonger av serien. Og så elendige skurker, ikke bare på grunn Colin Hanks, men også ideen bak dem i grunn.

Venta veldig mye på å se Yvonne Strahovski på serien før jeg satt meg ned med episodene av sesong 7, men fra jeg snurret første episode av sesongen til hun dukket opp i slutten av den tredje hadde jeg i grunn glemt henne. Det er ihvertfall litt positivt, synes nå jeg.

Ray Stevenson er også ganske herlig, tiltross for at karakteren så langt har ikke vært så mye på skjermen enda. Jason Gedrick fra Luck er også et lite pluss.

Lenke til kommentar

Last Resort ble det i forrige uke.

Balls.

Eneste de store nettverkene har igjen av serier, som ikke er komedier, og jeg ser kvalitet i er Person of Interest. Arrow er bra, men noen Last Resort eller Awake er det ikke.

Forøvrig er det bare å glede seg til Dexter, Maury, spesielt denne ukens episode hadde en av de beste scenene på lenge. Mye på grunn av Stevenson, som utvikler seg til en av mine favorittskuespillere på Dexter. Det er selfølgelig noen fallgruver sesongen går innom, men ellers er det veldig bra. Bare vær obs på at Strahovski sin rolle (Hannah) kan bli litt irriterende, men det blir bedre etterhvert.

Endret av Suburbian Hero
Lenke til kommentar

Å herregud, Revolution er så fantastisk dårlig at det kan bli den første serien jeg konsekvent stopper å følge med på på grunn av enorme feil fra fullstendig tilbakestående forfattere.

Spoiler fra episode 9:

Hele gruppen er i inngangen til et undergrunnsystem på vei inn i Philadelphia. Charlie tråkker på en landmine. De får henne bort fra den. Landminen går likevel av, et par meter bak gruppen. De overlever uten en skramme, men den forsterkede betongundergrunnen kollapser og sperrer dem inne..

De er altså i et undergrunnsnettverk som inneholder flere millioner kubikkmeter oksygenrik luft. Likevel går det ikke mange minuttene før gruppen på 8 begynner å hallusinere som følge av oksygenmangel.. Hva i helvette?!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis de får til en tv-film som avslutning av Boss kan det jo fungere. Har bare sett sesong 1, og liker den godt, men kan ikke si noe om en tv-film er ønskelig for å få en god avslutning på serien. Bør den ha det?

Det er veldig vanskelig å få til en sånn avtale som vil få i gang en tv-film. Spesielt på en kanal som aldri har kjørt noe filmer ut av sine serier tidligere som Starz. Hadde det vært HBO eller Showtime hadde det vært lett, ettersom de har en større tilknytting til de fleste produksjonstudioene som lager serier for dem. Starz tjener spesielt for lite på Boss til at det er økonomisk for dem å lage en tv-film ut av det, ettersom Lionsgate får meste av pengene Boss tjener inn.

Har ikke fått sett mer enn sesong 1 selv av Boss, men hører at sesong 2 avslutta litt dramatisk. Ikke vet jeg, bare noe jeg hører. Hadde det vært en åpen slutt, eller en slutt som ikke trenger mer historie rundt ville ikke en diskusjon mellom partene om en tv-film eksistert. Ihvertfall så tidlig.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Er det noen her inne som har kjennskap til hvordan sider som subscene og lignende opererer?

Har folk betalt for å lage disse subtitlesene? Må jo være vannvittig mye arbeid å sitte ogg synce og styre på, og på subscene er det flere som går igjen som lager tekster til enormt mange serier....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...