Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Arrow blir bedre og bedre.

 

Ja, serien har den typiske CW-syndromet med en tydelig prosentandel av casten som nærmest består av (sikkert) canadiske fotomodeller, men det fungerer for det meste om man ikke bryr seg for mye om alt personlige dramaet som kommer fra enkelte håpløse karakterer. Overgår så langt alt av Smallville for min del, og jeg liker realismen bedre i Arrow tiltross for at Green Arrow og Superman er to ganske forskjellige karakterer.

 

Det er kanskje ikke direkte kvalitetserie, men den er spennende nok til å forsette å sjekke ut serien. Hadde liten tro på serien i starten, spesielt ettersom den går på CW. Det er også en av årets nye hits når det kommer til seertallene i USA, så ser ut som den lever ganske så trygt så langt. Det er et lite pluss i en tid jeg begynner å bli av bra eller serier jeg liker blir kansellert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det ser dårlig ut ja, selv Smallville så dårlig ut. Folk så det, selv jeg som gikk i den fella. Men ikke så dårlig, liker man superhelter så burde Arrow fungere i en liten forstand ihvertfall. Er superhelter noe man ikke liker, så kanskje man burde ikke se det.

 

Karaktergalleriet til serien er ganske kurant ut når det kommer til skurkene som er mange kjente fra DC Comics. Deathstroke ser i grunn ganske bra ut, og jeg har ikke opplevd noen tolkninger av kjente skurker der de har vært elendige enda i serien. Aces-gjengen er kanskje ikke flyvende hvite streker på et kort men.

Lenke til kommentar

For et bra plott Revolution 2012 har! Synd skuespillerprestasjonene og karakteren til Tracy Spiridakos ødelegger så masse, samt at noen av valgene i serien gjøres for å fange et bredt publikum ikke fungerer i det hele tatt.

Utrolig at ikke de som skriver episodene greier å ødelegge enda en serie, aka Terra Nova. Blir vel kansellert før sesongen er ferdig.

 

(Beklager for en sytepost, måtte bare få ut litt irritasjon..)

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på Kortid sesong 13 av csi begynner på TV Norge?

 

Kontaktpersonen min TVNorge sendte meg en mail her i dag i forbindelse med noe annet, men der sto det at CSI har premiere 27. november.

 

5. desember igjen så tar CSI NY over plassen til CSI i en periode, så TVNorge får "fylt" på med nye episoder av CSI, ettersom de norske kanalene ikke liker 2-ukers pauser og repriser på CSI-"kvelden". CSI burde komme tilbake igjen trolig i februar eller noe sånt igjen da.

Lenke til kommentar

Blir det bedre etter starten? Begynte noe tørt synes jeg. Var veldig rett frem, ikke veldig spennende. Så vel 2 episoder.

Dette lurer jeg og på. Kom meg vel til episode 9-10 ca, men synes det var svært lite utvikling i plottet og da mister jeg interessen lett.

 

Blir bedre og det beveger seg fremover. Men som stort sett alle serier med over 20 episoder per sesong, så blir tempoet deretter. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Såg nett episode 5 i sesong 2. Serien har lagt seg der eg ønsker å ha den. Flere tråder som tas opp med jevne mellomrom, vevd inn i villain a day konseptet.

 

Hva anbefales av serier fra nyere tid som IKKE er sånn Jotun beskriver? Jeg mener da ikke en fast greie hver episode, men kun én lang story. Helst rundt 12 episoder per sesong.

 

Eksempler på sette serier jeg liker; Dexter, Homeland, Sopranos, Wire, SFU (egentlig det meste fra HBO, er Girls verdt å sjekke?), Luther, The Killing (har ikke sett ses 2), Boss etc..

 

Har dessuten merket meg at britene lager mye fett drama/krim. Holder på med Sherlock nå. Nye britiske krimserier tas også imot med takk!

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...