Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, min kommentar var mer rettet mot kommentaren mot heilage.

 

Har man ikke sett en serie kan man ikke uttale seg om serien.

 

MEN hvis innholdet av serien ikke er noe som fenger så er sa det grunn nok til å ikke gidde å se serien?

 

En serie om kvinners menstruasjon kunne vært så fantastisk som den ville. Eg hadde nok ikke satt meg ned og sett den med mindre eg overhodet ikke hadde noe annet å se.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nettopp.

 

Hvordan kan du få et inntrykk av det da, en trailer eller to?

 

Ja, jeg har kun sett noen få promoer/trailere, og av dem sitter jeg igjen med det inntrykket jeg beskrev lengre oppe. Jeg har aldri sagt at serien er dårlig. For all del, det er godt mulig at det er en fantastisk serie, men jeg tviler sterkt på at det appellerer noe særlig til meg. Jeg hadde ikke forventet at noen som overhodet ikke er interessert i amerikansk fotball liker serien, men det er det tydeligvis.

Lenke til kommentar

Les innlegget til britiske ansiktet, det er så riktig som riktig er rett.

 

FNL er en av de dramaseriene som har revolusjonert tv-mediumet sammen med The Sopranos, Oz, The Wire, Deadwood, The Shield, Lost, Buffy the Vampire Slayer, 24, Battlestar Galactica, Mad Men og Breaking Bad. Disse og flere har fått fram den gullalderen innen tv i dag. Det er disse som fikk mediumet til å bli tatt mer seriøst enn noen gang tidligere. Disse er alle verdt å se, man kan kanskje ikke like alle. Men de er alle serier som burde sjekkes ut.

Lenke til kommentar

Ting jeg ikke er interessert i: doplanging, reklamebyråer, advokater, fantasy football, politi, drifting av parker og friområder, leger, catering, kontor, amerikansk fotball. Men det er alt fullstendig irrelevant for om jeg vil like en serie hvor de tingene spiller en rolle.

 

Godt poeng, men flere av de seriene du refererte til er situasjonskomedier. Da blir det noe annet. Om det hadde vært laget rene dramaserier om catering eller kontorer hadde jeg nok ikke giddet å se på dem heller. Både Scrubs og Grey's anatomy handler om leger. Jeg elsker Scrubs, men Grey's Anatomy holder jeg meg unna.

Lenke til kommentar

Ting jeg ikke er interessert i: doplanging, reklamebyråer, advokater, fantasy football, politi, drifting av parker og friområder, leger, catering, kontor, amerikansk fotball. Men det er alt fullstendig irrelevant for om jeg vil like en serie hvor de tingene spiller en rolle.

Så når du har to serier foran deg, ene handler om din favorittinterresse, den andre om doplanging.

 

Da velger du doplanging?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Men de er alle serier som burde sjekkes ut.

Helt enig. Så er det rekkefølgen da.

 

Der ser eg hvertfall en serie om Amerikansk fotball før eg ser en serie om hestesport.

 

Selv om hestesport serien sikkert er dritbra så appelerer det ikke til meg. Ergo velger andre ting først.

 

Men som eg sier: Er helt enig i at uten å se en serie kan man ikke med vettet i behold klassifisere den som "drit"

Lenke til kommentar

Heilage liker ikke amerikansk fotball tydeligvis. Noe som skremmer han fra å sjekke ut en glimrende dramaserie. Han vil heller ha en amerikansk dramaserie satt til norsk politikk, der dramaet utspiller seg når politikerne kommer opp med forbud mot pappvin.

 

Akkurat. For å være litt saklig, kan jeg jo stille spørsmål rundt hvorfor jeg burde se en serie som omhandler en kultur jeg virkelig ikke klarer å ofre en halv tanke for? Om det er en så glimrende serie, hva gjør den glimrende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...