Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Alle prosjekter, forhandlinger om et prosjekt eller en pilotproduksjon er ikke noe som bekrefter at det blir en serie. Et plot betyr ikke at et prosjekt blir en serie. Alle prosjekter har et plot, det er ingenting som betyr at det blir en serie.

 

Dette prosjektet har et plot, men det bekrefter ikke at det blir noe tv-serie ut av det.

 

Det er over 1000 forskjellige prosjekter i året til de amerikanske kanalene som har plot. Bare noen prosentav disse noe blir det pilot ut av, 2% går direkte til serie uten pilotproduksjon, men de fleste ender aldri opp med castinger, eller en eneste ramme filmet inn.

 

 

Eksempelvis så er ikke dette prosjektet klart at det blir til serie, tiltross for plottet er der og. Den må gå igjennom en prosesss før det i hele tatt blir noe mer.

Wow! Slapp av litt! Prøver ikke å diskutere om serien blir lagd eller ikke, jeg skjønner godt at dette ikke er noe vi kan vite så tidlig. Jeg syns bare prosjektet hørtes spennende ut og var interessert i mer info/diskusjon rundt utførelsen og tematikken. Beklager hvis jeg henvendte meg feil sted. :)

Lenke til kommentar

Wow! Slapp av litt! Prøver ikke å diskutere om serien blir lagd eller ikke, jeg skjønner godt at dette ikke er noe vi kan vite så tidlig. Jeg syns bare prosjektet hørtes spennende ut og var interessert i mer info/diskusjon rundt utførelsen og tematikken. Beklager hvis jeg henvendte meg feil sted. :)

 

Du trenger ikke å opptre deg på den måten.

 

Jeg bare prøver å forklare, og lære deg noe om det at det enda ikke er serie. Eller noe form for garanti ut av det blir noe fordi en skoleavis som Variety nevner det. For noen år siden skrev også Variety om at Playtone var i utvikling av en ny BoB/Pacific satt rundt en form for armert divisjon (tanks altså) under WW2. Dette ble aldri noe av, og er en av flere prosjekter fra Playtone som ikke har blitt noe av som også inkluderer en Lizzie Borden-serie med Chloe Sevigny i hovedrollen.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Barista: Maury er ikke sur eller tøff i kjeften eller belærende. Kan bare virke litt sånn av og til. Eller, det siste er han kanskje :p

 

Maury: Barista ønsket bare å diskutere litt om denne "nyheten" (som var nyhet for både han, meg og sikkert mange andre) uavhengig av om det blir noe av eller ei.

 

Eg er enig, synest det høres spennende ut. ALT som kan ligne på BoB høres spennende ut :D

 

Eg er forøvrig også enig: Høres ut som det er rimelig laaangt fram til dette blir realitet.... Og Dagbladet vet å lage overskrifter som er aldeles grusomt misvisende.

 

Forøvrig en fryktelig kjedelig måte å drive journalistikk på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ikke en nyhet for meg, så der har du feil. Jeg vet en del mer om hva HBO setter i utvikling enn hva norske aviser gjør. Jeg kommenterte også posisjonen til prosjektet som ikke er bare noe annet enn snakk mellom et produksjonselskap og et tv-selskap.

 

Det er en uting flere norske medier gjør enten med feil eller vilje (for det meste vilje), som jeg er imot. Dette med hvordan de fleste skriver om pilotprosjekter. Det skaper falske forhåpninger for leserne, til fordel for klikk. Det er ikke slik man burde drive ting. Man må tenke på at leserne vil lese fakta (om man ikke er nyhetspeilet eller noe sånt), og gjerne gjøre noen sekunder til 1 minutt med research før man skriver noe man ikke er helt sikker på.

 

Eksempler:

http://p3.no/filmpol...-blir-tv-serie/

http://comoyo.no/fil...ake-pa-en-mate/

http://serienytt.no/...-blir-tv-serie/

 

Bare et av disse (Comoyo) har faktisk med seg det faktum at alle de 3 forskjellige prosjektene ikke foreløpig er serier inne i artikkelene. Alle deler det at overskriftene sier at det blir tv-serier ut av dette, noe som ikke er faktum. Alt jeg vil bare fram til er at fakta er det folk burde holde seg til, drømmer er helt fint det og, men det tilhører ikke til i noen form for opplysning til de som ikke vet/har lyst på å lese om det om det ikke så er meningen å få fram ønsker. Evt. klargjør om det er ønsker eller fakta.

 

Edit: Sett ferdig Strike Back: Vengance. Awsome slutt. Tok seg opp i spesielt de 4 siste episodene. Litt glad for at serien ikke ser ut til å bli rebooted en gang til med nye hovedkarakterer. Project Dawn var kanskje et hakk bedre helhetlig, men denne tok seg opp spesielt når de to episodene i ørkenen denne sesongen var ferdig.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Satt og diskuterte gamle tegneserier med noen andre her.. Kom på en jeg mener gikk på Fox Kids eller Cartoon network.

Handler om en katt, minnes den er ganske feit og ser ikke spesielt bra ut heller. Han plages av tre mindre skapninger (mus/rotter?). Blir litt det samme opplegget som Tom & Jerry.

 

Noen som husker hva serien heter?

Er det Oggy & Kakerlakkene du tenker på?

Lenke til kommentar

Satt og diskuterte gamle tegneserier med noen andre her.. Kom på en jeg mener gikk på Fox Kids eller Cartoon network.

Handler om en katt, minnes den er ganske feit og ser ikke spesielt bra ut heller. Han plages av tre mindre skapninger (mus/rotter?). Blir litt det samme opplegget som Tom & Jerry.

 

Noen som husker hva serien heter?

Er det Oggy & Kakerlakkene du tenker på?

 

Yes, den jeg tenke på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...