Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et av de viktigste salgspunktene for Netflix for min del er tilgjengeligheten. Hvis jeg f.eks. vil slå ihjel en halvtime med en serie, kan jeg enten se i drittdårlig kvalitet på disse streamingsidene, jeg kan se noe på NRK eller må se noe gammelt - skal jeg laste ned noe må jeg først velge nøyaktig hva jeg vil se, så vente på at den laster ned og SÅ kan jeg se den - og da har gjerne 15 minutt allerede gått.

 

Med Netfix er det bare å logge inn, trykke play på noe tilfeldig som ser gøy ut og se. Flott for de som ikke har TV!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge netflix kommer med mer innhold en gang i blant kommer jeg nok til å fortsette å betale for det. Syns tross alt de har ganske mye bra innhold. Ideelt sett skulle filmbransjen selvfølgelig vært som musikkbransjen, der de får betalt per avspilte låt, men som det er nå med at de må kjøpe innhold vil det aldri komme alt på netflix dessverre.

Lenke til kommentar

Ja, kommer nok til å ta en titt på hva HBO kan tilby og. Har Netflix sagt noe om at det vil komme flere sesonger, eller blir det for det meste slik som det er nå?

Ifra intervjuet på Serienytt.no (Dotten her på forumet)

 

Innholdet dere kjøper fra andre produksjonsselskap, er det vanskelig å få dem til å selge dere nytt innhold? Dere har eksempelvis kun The Walking Dead sesong 1 i deres bibliotek, men sesong tre premierte jo i USA denne uken…

Ja, dessverre. Det som skjer mange ganger i ulike deler av verden, er at lokale distributører eier rettighetene og vi holder igjen, siden de eier rettighetene til å først få sende. Lokale distributører pålegger en egen tidssperre. Men vi jobber med saken. Fordelen med at vi nå lager egne serier er at vi kontrollerer alt, og vi vil sette et godt eksempel for Hollywood-nettverkene og studioene – slik at de ser at de må skynde seg og få sendt innholdet til Norge.

 

De vil sikkert ikke si noe konkret, men vil tro de jobber aktivt med å få flere serier/filmer, og få de raskere, det vil vel være alfa omega for de om de skal lykkes her. Men ukentlig utgiving av episoder tviler jeg veldig sterkt på at kommer med det første på Netflix...

 

Og for å legge til fra Netflix-sjefen sjøl, som forklarte mye om hvorfor de ikke tilbyr ferske episoder av innkjøpte serier (sine egne kommenede serier får global premieredato, så de kommer samtidig i Norge):

 

http://serienytt.no/...le-seg-i-norge/

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et av de viktigste salgspunktene for Netflix for min del er tilgjengeligheten. Hvis jeg f.eks. vil slå ihjel en halvtime med en serie, kan jeg enten se i drittdårlig kvalitet på disse streamingsidene, jeg kan se noe på NRK eller må se noe gammelt - skal jeg laste ned noe må jeg først velge nøyaktig hva jeg vil se, så vente på at den laster ned og SÅ kan jeg se den - og da har gjerne 15 minutt allerede gått.

 

Med Netfix er det bare å logge inn, trykke play på noe tilfeldig som ser gøy ut og se. Flott for de som ikke har TV!

 

Her kan forøvrig Viaplay være et godt alternativ, da de kommer med "download-to-go", i hvert fall på iOS-enheter og Playstation 3.

 

Som jo gjør at en sesong kan lastes ned hjemme, og når du reiser på hytten med crappy dekning så kan du se serien, såfremt det er innen 30 dager.

 

Netflix har ingen planer om å tilby dette, som de forklarer hvorfor i intervju som publiseres på Serienytt mandag. HBO har visstnok heller ikke lignende tjeneste.

Lenke til kommentar

Ang. HBO Nordic så kan det komme. Det er ikke der i startfasen, dette kan jeg bekrefte med sist gang jeg snakket med HBO om det i august. De ser for seg at det kommer ihvertfall en grense på hvor lang tid du kan holde på innholdet du har tatt ned (som Spotify og Offline-lister). Dette kan være alt fra 2 døgn til 30.

Lenke til kommentar

Det er ikke en serie enda. Nå må mediene lære.

 

Et pilotprosjekt, skript i utvikling eller generelt sett et kanskje er ikke noe som sier at det blir en serie. Det med HBO og Playtone nå er bare samtaler. Playtone (Hanks & Co) kan fremdeles si nei på grunn av deres vennskap med HBO, om de ikke får det til/føler for det. Som de har gjort tidligere.

 

Det virker altfor mye et hint på at American Gods ikke blir til tv, som Playtone skulle produsere, så derfor er Playtone og HBO i diskusjoner (ifølge disse franske journalistene) om å gjøre noe annet. Siden Playtone også hadde så mye suksess med Game Change nylig, så vil HBO gå i samarbeid snarlig med dem igjen ettersom Gods tydeligvis ikke ser ut til å gå noe vei.

Lenke til kommentar

Satt og diskuterte gamle tegneserier med noen andre her.. Kom på en jeg mener gikk på Fox Kids eller Cartoon network.

Handler om en katt, minnes den er ganske feit og ser ikke spesielt bra ut heller. Han plages av tre mindre skapninger (mus/rotter?). Blir litt det samme opplegget som Tom & Jerry.

 

Noen som husker hva serien heter?

Lenke til kommentar

Det er ikke en serie enda. Nå må mediene lære.

 

Et pilotprosjekt, skript i utvikling eller generelt sett et kanskje er ikke noe som sier at det blir en serie. Det med HBO og Playtone nå er bare samtaler. Playtone (Hanks & Co) kan fremdeles si nei på grunn av deres vennskap med HBO, om de ikke får det til/føler for det. Som de har gjort tidligere.

 

Det virker altfor mye et hint på at American Gods ikke blir til tv, som Playtone skulle produsere, så derfor er Playtone og HBO i diskusjoner (ifølge disse franske journalistene) om å gjøre noe annet. Siden Playtone også hadde så mye suksess med Game Change nylig, så vil HBO gå i samarbeid snarlig med dem igjen ettersom Gods tydeligvis ikke ser ut til å gå noe vei.

Skjønner. Men er litt rart om de har tatt det helt ut av lufta? "Denne gangen skal handlingen, ifølge programdirektør Lombardo, ta utgangspunkt i luftrommet over Stillehavet." (No pun intended). Tenker det må ha vært litt mer enn bare løst snakk, når Variety kan skrive hva serien handler om. Uansett veldig spennende å se hva som skjer.

Endret av Barista Bob
Lenke til kommentar
Skjønner. Men er litt rart om de har tatt det helt ut av lufta? "Denne gangen skal handlingen, ifølge programdirektør Lombardo, ta utgangspunkt i luftrommet over Stillehavet." (No pun intended). Tenker det må ha vært litt mer enn bare løst snakk, når Variety kan skrive hva serien handler om. Uansett veldig spennende å se hva som skjer.

 

Alle prosjekter, forhandlinger om et prosjekt eller en pilotproduksjon er ikke noe som bekrefter at det blir en serie. Et plot betyr ikke at et prosjekt blir en serie. Alle prosjekter har et plot, det er ingenting som betyr at det blir en serie.

 

Dette prosjektet har et plot, men det bekrefter ikke at det blir noe tv-serie ut av det.

 

Det er over 1000 forskjellige prosjekter i året til de amerikanske kanalene som har plot. Bare noen prosentav disse noe blir det pilot ut av, 2% går direkte til serie uten pilotproduksjon, men de fleste ender aldri opp med castinger, eller en eneste ramme filmet inn.

 

 

Eksempelvis så er ikke dette prosjektet klart at det blir til serie, tiltross for plottet er der og. Den må gå igjennom en prosesss før det i hele tatt blir noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...