Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glad eg ikkje har vært så aktiv i denne tråden i det siste, kom inn etter spoiler tags var på plass, har tenkt til å se denne serien i helga( hvertfall sesong 1)

 

Nå veit eg ikkje kor stor spoiler det var, men det skal eg heller ikkje finne ut :p

 

Fantastisk bra at eg ikkje har sett den før no, men noen serie blir bare glemt, også er det dårligt med tid, er på tide å få sett denne klassikeren.

 

Når det kommer til arrow, er eg ganske skeptisk, kan vell ikkje nevne 1 serie fra CW, som går på top 30 lista mi.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Er veldi skeptisk til arrow, kan vell ikkje nevne 1 serie fra CW, som går på top 30 lista mi.

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men Supernatural(iallefall de fem første sesongene) ligger ganske høyt oppe på lista mi.

 

Du er dog ikke alene om å være skeptisk til Arrow. Jeg skal gi serien en sjanse, men jeg har ikke store forhåpninger.

Lenke til kommentar

Og når i serien hender dette?

 

Serien blir allerede svakere i sesong 2, og det ble enda svakere i sesong 3. Men det er sesong 4 som virkelig tar kaka. Helræva, flau og max forbanna døll er stikkordene her. Hadde Prison Break hatt bare en, to eller til og med tre sesonger hadde jeg nok sett den en del ganger, men det ble ødelagt med sesong 4. Hårreisende kjipt.

En avslutning i sesong 1 hadde uansett vært det beste.

Lenke til kommentar

Supernatural synes jeg er søpplete serie. Det er så mye søppel den serien har kjørt gjennom sin tid, hovedkarakterer som dør hundre ganger uten å gjøre det bra. Ukas skurk er en fakkings bil, en fuckings bil! Hva i hel.. hadde produsentene til serien røyka for å godkjent den episoden?

 

Arrow likte jeg. Det er litt slikt jeg savner, en superhelt-serie der jeg liker hva som skjer, stilen og mer. Smallville ble så jævla care spesielt de 4 siste sesongene, og hadde en av tidens mest elendige seriefinaler. The Cape var rett og slett elendig, det hadde noe potensiale før jeg fikk se et eneste bilde, men det ble jo en så flause at nesten skuespillerne skjemmes over The Cape. Arrow er bare en slik serie jeg har savnet, ikke direkte bra, men den overgår alt fra CW siden Nikita, som hadde en grei første sesong, inntil hele showet ble så dumt med alle beslutningene som ble tatt.

 

Arrow er ikke akkurat en bra serie, men det er en slik serie der jeg ønsker å se neste episode av enn så lenge. Er spesielt spent på å se mer av karaktergalleriet som vil bli tatt i bruk, som inkluderer skurkene China White og Deadshot, pluss Torchwood-favoritten min John Barrowman.

 

Chicago Fire var elendig. Mob Doctor var kjedelig. Last Resort sendes det bare en episode av i uka i 13 uker. Revolution får bli fyll til når jeg gidder å sette meg inn i serien igjen (siden ihvertfall kommer 20+ episoder av serien, og mer om den forsetter å gjøre det så bra som nå). 666 Park Ave. var også elendig, det eneste i nærheten av bra var Terry O`Quinn (og det mest fordi jeg har bare møtt han i virkeligheten).

 

Nashville var også en ny serie jeg likte. Den ser ille ut i grunn. Den er ikke så ille. Connie Britton var endelig tilbake i en god rolle, etter å ha blitt pint i det fordømte huset til Ryan Murphy. Hun lille blonde som jeg ikke gidder å bruke tid på å skrive navnet riktige fra Heroes fungerte til rollen, og kanskje noe jeg kan like i den forstand forfatterne ønsker (vi skal hate henne). Kanskje ikke noe jeg ville anbefalt, men det slår Smash som jeg fikk vondt i hue av, og Glee som jeg spyr av når det kommer til musikalske serier. Country er heller ikke min greie, allikevel likte jeg Nashville. Kanskje en litt guilty pleasure, men noe jeg kan tenke meg å se flere episoder av når jeg får tid. Håper ikke Hulu.com har pluss-medlemskap på kommende episoder, hvis ikke må jeg vente til å se de etterfølgende episodene i november når jeg er hjemme i Norge og ikke i Vegas.

Lenke til kommentar

Prison Break blir flaut dårlig etterhvert. Går fra å være særs underholdende til å bli nesten like ille som Dexter ble i sesong 3. Helt jævlig.

Og når i serien hender dette?

 

Helt korrekt. De siste 3 sessongene av PB lagde de kun for pengeinnsamligen. Folk ville jo bli ferdig. Når det ble dårlig? Når alt ble uutholdelig usannsynlig, rett og slett latterlig. Kunne telle 5 ganger vær episode at en ble truet med en gun i huet, men greide selfølgelig å snu situasjonen til sittt favør.Latterlig

Lenke til kommentar

Jeg likte Arrow, bra med selvironi, og underholdende lett.

 

men den overgår alt fra CW siden Nikita, som hadde en grei første sesong

 

Jeg så kun piloten, men det var nok. Gud bedre meg, det er det dårligste jeg har sett siden flashbackepisoden til Gossip Girl i sesong 2, (don't ask) og piloten til Spartacus. Har ikke fått med meg mye fra CW de siste årene, men kan lett si at Vampire Diaries pilot gruser Nikita sin.

 

Og når i serien hender dette?

En avslutning i sesong 1 hadde uansett vært det beste.

 

Jeg sluttet etter sesong 1, siden, du vet, de kom seg ut. Så en halv enkeltepisode av sesong fire på tv noen år senere, så hele serien er ødelagt læll. Det var pinlig. Og særs ødeleggende for serien som helhet.

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

Okei, da tror jeg at jeg driter i sesong 4. Men, burde jeg se tredje sesong også, hvis jeg liker andre sesong etter 10-11 episoder?

 

Når du først har startet kan det jo være greit og bare fortsette og, men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke hatt skyhøye forventninger til sesong tre og sesong fire. Kan jo godt hende at de faller i smak og, vøtt.

Lenke til kommentar
men den overgår alt fra CW siden Nikita, som hadde en grei første sesong

 

Jeg så kun piloten, men det var nok. Gud bedre meg, det er det dårligste jeg har sett siden flashbackepisoden til Gossip Girl i sesong 2, (don't ask) og piloten til Spartacus. Har ikke fått med meg mye fra CW de siste årene, men kan lett si at Vampire Diaries pilot gruser Nikita sin.

 

Tenkte ikke på Vampire Diaries akkurat selv. Av en eller annen grunn hadde jeg for meg at serien ble sendt på ABC når jeg skrev innlegget. Nikita hadde en svak pilot ja, men etterfølgende episoder var bedre. Man burde som regel ikke ta en pilot i betraktning for helheten til en serie. Mange serier jeg ser på i dag og liker godt hadde ikke akkurat de beste pilotene.

Lenke til kommentar

Har sett den ja, men Aidan Quinn er det bra med Book of Daniel. Synes den var nesten like bra som Angles In America som også er en annen miniserie verdt å sjekke ut. Angles in America har en råbra cast som inneholder Meryl Streep, Al Pacino, Justin Kirk (han fra Weeds), Mary-Louise Parker (hu fra Weeds) o.s.v.

 

Ser du Raising Hope btw? En av de få familekomediene jeg har likt de siste årene siden Grounded For Life. Liker Ben & Kate en del også, men ikke fått sett episode 2 og 3 enda.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...