Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ratings som bestemmer, dette er ikke noe nytt.

 

Så bullshit atte renner.

 

Problemet med Primetime Emmy`ene er at TV-industrien består av over 60% eldre, mens noe 40% "unge". Det er dessverre slik at det er også slik at Emmy-juryen består av mange tusen forskjellige mennesker fra bransjen, og det er mange som ikke kan endres mening på. Det er som vanlige folk, de har favoritter. Modern Family er dessverre en favoritt hos mange av disse, og mye annet dritt.

 

Det er ikke slik at de ser likt som f. eks kritikerne eller publikum/seerne. Ratings har ingenting å si når det kommer til Emmy`ene, heller promotering i forkant, gode episodevalg inn til juryen og hva gruppene i Emmy-juryen stemmer mest på.

 

Emmy`ene slutta å være viktige for mange år siden, men det er samtidig viktig fordi det Oscar for tv-industrien. For hva det enn er verdt for øyet som ser.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

De gjør det bra når det kommer til dramaene, men er ytterlig shitty når det kommer til komedie. Maggie Smith fortjener, Homeland fortjener, Aaron Paul fortjener, Claire Danes og Damian Lewis fortjener prisene sine.

 

Emmy`ene er bare en semi-populistisk prisutdeling. Det er bransjen som hyller seg selv, med folk i bransjen. Ikke en gjeng med tenåringer med mobilen som stemmer og sender inn 1 til 1900. Alle priser er slik, Oscar handler også mye om promotering og hva juryen liker der og.

 

Men som jeg sa tidligere, Emmy har vist seg mer og mer å være en pris som har slutta å være viktig for flere år siden.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Men trenger ikke å la søppla vinne hver jævla år vell? Er sykt å tenke på at Jane Krakowski ikke fikk en enste emmy fordi Friends-bertene hovet inn prisen for beste kvinnelige skuespiller hver eneste år.

Jeg liker friends, men Jennifer, Courntey og Lisa var definitivt ikke bedre enn Jane, og ivertfall over flere år.

Lenke til kommentar

For å være ærlig, så var det kun Claire Danes som fortjente å vinne en Emmy for Homeland. Det er en rekke med direkte sjokkerende vinnnere i år, som feks Kevin Costner som tar innersvingen på både Sherlock og Luther.

 

Virker ikke som at bransjen hyller seg selv, men at de store og stygge rike hyller seg selv. Det er kjempebra at gode serier får ros, bare ikke på denne måten. Det hele får en bitter smak, da holder det ikke at jeg unner Aaron paul sin Emmy, som han så absolutt fortjener.

 

Jeg vil aldri bli helt enig med en prisutdeling, men jeg og Emmy'en er så langt i fra hverandre, at all verdens godvilje ikke får meg til å skjønne hva i helvete de tenker på. Money talks, det er vel det alt handler om (setter på Pink Floyd, money).

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å bry meg om strøm i den serien, og jeg har utdannelse innen elektronikk. Det ser ikke ut til å bli den serien om "hvordan fikser vi strømmen". Det er en serie mer om gå a til b, og fight the bad guys.

 

Piloten til serien var dårlig. Det er potensiale, det er noe smått kult med piloten, men generelt er første episode av serien et elendig verk generelt fylt med mye død vekt i form av dårlige karakterer. Vi har en ordentlig irriterende tenåringsgutt i fokus til tider, vi har random tenåringsgutt 2 som er litt tøff, den veldig sta stemoren, tjukke"datafyren" i AC/DC t-skjorte.. Å gud.

 

Last Resort er høstens pilot, kanskje også årets pilot sammen med Awake. Vegas tror jeg også blir bedre enn Revolution hvis ikke episode 2 av Revolution forbedrer mye av tullet første episode hadde.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å bry meg om strøm i den serien, og jeg har utdannelse innen elektronikk. Det ser ikke ut til å bli den serien om "hvordan fikser vi strømmen". Det er en serie mer om gå a til b, og fight the bad guys.

 

Piloten til serien var dårlig. Det er potensiale, det er noe smått kult med piloten, men generelt er første episode av serien et elendig verk generelt fylt med mye død vekt i form av dårlige karakterer. Vi har en ordentlig irriterende tenåringsgutt i fokus til tider, vi har random tenåringsgutt 2 som er litt tøff, den veldig sta stemoren, tjukke"datafyren" i AC/DC t-skjorte.. Å gud.

 

Last Resort er høstens pilot, kanskje også årets pilot sammen med Awake. Vegas tror jeg også blir bedre enn Revolution hvis ikke episode 2 av Revolution forbedrer mye av tullet første episode hadde.

 

Forventet egentlig mye mer av serien, men blir spennende å se hva som skjer videre uansett. Fortsetter det slik ser jeg vel bare 2-3 episoder til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...