Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Cockadudledoooo!

Haha. Det var en gjesterolle som overraska meg veldig i seriefinalen til Weeds. Fint at serien endelig gikk i grava og. Likte de siste episodene, men sesongen har vært fylt med mye unødvendige greier.

Justin Chatwin fra Shameless US

Justin_Chatwin_Weeds_2.jpg

Han dukka opp bare i piloten før seriefinalen.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I bunn og grunn ga seriefinalen meg ingen hull i hjertet, eller tårer i øynene. Det er for dårlig, etter åtte sesonger. Svak avslutning, rett og slett.

The Inbetweeners US var en kjip afære de første episodene, men nå begynner det å ta form. Ser ut til å bli bedre jo lengre avstand den tar i fra orgianlen, som er logisk, da det meste blekner til den - jeg mener, orginalen er jo ganske konge.

Lenke til kommentar

De første episodene var jo klare ripoffs av originalen, akkurat som The Office US i starten. Materialet i starten av The Office US er ganske tamt, det fungerte ikke for amerikanske-utgaven som med britiske originalene. Jokes lagd for Ricky Gervais fungerte ikke helt for Steve Carrell. Det var sånn serien pågikk litt i starten husker jeg.

Men som The Office US så er jo The Inbetweerns US en remake lagd for et publikum som ikke kjenner til originalen, og kanskje sikkert ikke noen gang kommer til å sjekke ut originalen + filmen.

Shameless US var også likt originalen i starten, men jeg likte både skuespillerne og generelt sett det meste mer i amerikanske. Serien vokste også mer og mer til sitt eget som var bra. Fiona er bedre etablert i amerikanske, og bærer serien så bra. Emmy Rossum er noe av de beste skuespillerne på tv om dagen, uten tvil.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Elsker skuespillerne i Shameless US, og sesong 1 var nok årets serie det året (for meg), men sesong 2 var mega skuffende. Idet sesongen var ferdig hadde den ikke beveget plottet en millimeter! Har ikke sett orginalen, men antall sesonger gir meg angst for skjebnen til US'versjonen.

Fulgte mine ord og startet på nytt med Dead Like Me etter Reaper. Begynner å danne meg en ganske klar konklusjon rundt hvorfor Fullers serier bør rangeres Wonderfall, Dead Like Me med Pushing Daisies sist. Kort versjon: gjennomtenkte plot, og manus er viktigere enn produksjonsverdi og elskbare skuespillere.

Lenke til kommentar

Gislegutten nå må du roe deg ned.

Så første av revolution i dag, den var jo sånn passe elendig da.

Litt tøffe greier, men elendig utførelse. Nå antar jeg at jeg er en av seerne som ikke bryr oss om alt elektrisitet kan slutte å eksistere bla bla (serien ser ikke direkte ut til å bli den typen show enda heller). Faen så mye død vekt serien har i form av karakterene.

Og den irriterende guttungen i serien. På død å liv skulle han ha samme sykdom som sønnen til personen som bodde i hva som blir det næremeste serien kommer en Dharma-stasjon. Alt det og mye mer i løpet av en 44 minutters pilot, hvor også mye mer som reising over lange distanser virker som en tur ute i hagen. Det er som produsentene ikke vil ha oss til å bry oss. Det er veldig mye se karakterer gå til a til b, slik er ikke spennende å se på.

Produsentene virker å ha kule ideer, uten å bruke omhu å faktisk tenke over hva man har skrevet. Det er liksom så NBC tenkte mer på ha Jon Faverau på teksten enn å gjøre et bra produkt med piloten. Ville piloten måttes skrives om så ville sikkert ikke Jon Faverau ville kunne spille inn en ny pilot, dermed måtte navnet hans droppes fra alt PR`en o.s.v. rundt serien.

Revolution er et greit-bra konsept. Men utførelsen og alt ellers er stinkende når det kommer til piloten. Billy Burke og Giancarlo Esposito kan ikke redde den brennende søppeldynga om dette forsetter. Forhåpentligvis sender episode 2 serien i en bedre retning. Forhåpentligvis også dreper de av den irriterende tenåringsgutten en dag, en dag...

Lenke til kommentar
Litt tøffe greier, men elendig utførelse.

Konseptet er forsåvidt interessant, men det er som dere sier utrolig dårlig utførelse. Jeg synes det virket som om hele greia var styrt mot tenåringer og folk ifra sørstatene som er nostalgiske med tanke på borgerkrigen. Og hele greia er fullstendig sønderskutt med plotthull ifra ende til annen. Jeg kommer til å følge med i noen episoder til for å se om det faktisk blir noe av sci-fi vinklingen, eller om det bare er en unskyldning for å vise folk i lær og cowboystøvler på TV.

Last Resort derimot virket ok. Hvertfall interessant nok til at jeg følger med en stund fremover. Minte meg om Jericho av en eller annen grunn, dog litt mer action og litt mindre drama.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...