Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes den var en smule kjip. Kunne vært bedre. Kanskje riktignok noe av det bedre sci-fi dramaene på en stund, men er ikke en serie som direkte får meg til å sjekke ut neste episode rett etterpå. Glemte serien etter episode 3. Kanskje jeg får sjekket den ut videre når HBO Nordic kommer, ettersom jeg har noen gratis måneder med det.

Jepp Jepp Jepp, men ser det ut som den får leve videre.?

Likte sesong 1 helt greit, og som du sa, ikke mange gode sci fi serier for tiden....

Lenke til kommentar

Liker egentlig ikke å se ting om igjen. Men når det begynner å bli en stund siden så er det gøy å se på nytt. Har også elendig hukommelse. Ser for tiden Battlestar Galactica på nytt fordi jeg tvinger kjæresten min til å se den.

Noen som har en god pitch på hvordan jeg kan anbefale BSG til venner? Alle sier bare at jeg er så utrolig nørd, spaceships, roboter osv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

16.9 ; Streets of SF 40 år

17.9 : MASH 40

Håper disse og Dallas kommer på blu !

Scene fra Steg for Steg (Frank har problem med x-ord) :

Frank : Texan city , 6 letters ?

Carol : D-A-L-L-A-S

Munter inside joke :D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Er det mange her som pleier å se TV-serier de har sett før om igjen?

Har sett "The big bang theory" to ganger, og flere episoder har jeg sett en del flere ganger. Har sett noen andre serier ett parr ganger også, men ikke mange. Er mer artig å se noe nytt. Eneste fordelen med å se noen fler ganger er at det hender man oppdager noe interessant enn overså når enn så den første gangen.

Virker som om serier (bøker og filmer også) som jeg har sett mer en en gang får meg til å få en mye sterkere tilknytting til de slik at sjansen for å se dem enda en gang øker drastisk desto flere ganger jeg ser dem. Det kommer ikke kun av at de var ekstremt bra i første omgang. Er ett par bok serier som var normalt bra men som jeg tilfeldigvis leste om igjen, og etter det så har de plutselig kommet opp blant de beste bøkene jeg har lest. Regner med det er det samme for tv serier også.

Virker litt som om ting som er bra den første gangen daler litt i starten av andre gangen for så å ta seg opp litt utover i andre gjennomgang. Derimot vil det fra tredje gangen og utover straks nesten like bra som første gangen, bare på en annen måte. Blir nesten som å treffe venner man ikke har sett på en stund...

Lenke til kommentar

Må elske oversettelsene til NRK og sånt. Akkurat som Lov & Orden i New York, som egentlig heter Law And Order: Criminal Intent i USA. Det som felles med alle Lov & Orden-seriene er at alle pågår i New York, ved unntak av kortvarige Lov & Orden: LA. Law & Order: Special Victims Unit har hatt rundt 3 forskjellige titler hos TVNorge bare.

Copper er greit. Ga meg ikke direkte lysten på å se en episode rett etterpå, akkurat som alt Tom Fontana har nærmest gjort etter Oz. Så alle episodene av The Philanthropist riktignok, selv om det var litt kjipt også. Men den hadde James Purefoy, Michael K. Williams, Neve Campbell og Jesse L. Martin så det ble sett. Kåre Conradi i serien ga litt avsmak må jeg si, ikke fan av den fyren.

Kommer nok til se det meste av Copper etterhvert og hvis ikke serien faller drastisk ned. Serien der er nesten godt som fornyet til en sesong 2 og siden den hadde bra seertall og var første ordentlige dramaprosjektet fra BBC America.

Jeg ville heller prøvd å brukt tiden min på Deadwood (evt. på nytt i tillegg).

Lenke til kommentar
Ser for tiden Battlestar Galactica på nytt fordi jeg tvinger kjæresten min til å se den.

Første sesongen av BSG var genial. Andre sesongen var ok. Deretter går alt til helvete... aldri sett så mye Deus Ex Machina i en SCIFI serie. Fjerde sesong kunne like gjerne vært en gjeng med skjeggete mannfolk ifra hver av verdens store religioner som satt og bedrev komparativ teologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...