Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cursing: there is only one bad word, taxes.

Crying: Acceptable at funerals and the Grand Canyon

Fuck skim milk!

http://www.youtube.com/watch?v=V6c7Vw6R33E

Ny trailer kom ut nylig for Cinemax/BBC-serien The Hunted. Ser ut til å bli en grei serie. Minner meg om en røffere utgave av Alias. Pluss at den har noen kule skuespillere med i tillegg til Melissa George. Triple A og Stephen Dillane fra Game of Thrones.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Apropos Babylon 5:

Er det bare meg eller er Bioware sitt Mass Effect-univers ekstremt likt Babylon 5 sitt i oppbygning?

Du, akkurat det der slo meg med en pizza spade i trynet utover tiden med B5! Det er absolutt ikke noe dårlig utgangspunkt for inspirasjon ihvertfall :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Driver nå på sesong 4 av Star Trek:TNG, skal også se DS9 og Voyager. Når jeg blir ferdig med Voyager lurer jeg på om jeg skal hoppe på Farscape eller Babylon 5. Har funnet noe som heter Andromeda fra Gene Roddenberry, er det verdt å få med seg også?

Hadde det ikke vært for Stargate og Firefly hadde jeg nok aldri valgt å se så mye SciFi serier :D

Lenke til kommentar

Stargate og Firefly er jo, etter min mening, de ultimate sci-fi-seriene der ute. Det finnes jo utrolig mange, men spør du meg er det en hårfin og særdeles smal balanse av elementer som må til for å lage en god serie. Det er nok langt flere skivebom enn fulltreffere i den sjangeren.

EDIT: Prøver meg forøvrig på B5 igjen.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Babylon 5, helt klart. Den inspirerte alt som kom etter (og også inspirerte Start Trek til å gå nye veier).

Serien er Elvis Presley. Han var strengt talt ikke den første rockeren, men hoftesvingen hans endret lanskapet.

Sesong 1 av B5 er forøvrig den svakeste (selv om den i retrospekt virker langt sterkere når man har sett alt og vet hvordan det som skjer der spiller inn senere). Siste sesong er også litt "shaky", fordi alle trodde sesong 4 ble den siste - slik at det som var planlagt til sesong 5 ble lagt inn der.

Serien fikk jo også en spin-off serie som ikke varte mer enn en halv sesong. Men er endel B5-filmer som også bør sees :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...