Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shiiiit, tror det er på tide med et gjensyn med The Wire snart!

(Lettere sjokkert over manglen på hat mot dagens Sorkin.)

Edit: er forøvrig i gang med sesong tre av Breaking Bad (velkommen etter). Ikke fullt så mørkt som Sons, men dæven døtte, fortsatt på grensen for hva jeg orker å se etter en lang dag på jobb.

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

Noen som vet noe mer om Breaking In? Ser switcha akkurat innom MAX på tvn og så at breaking in gikk og det var episode 10 Sesong 2.

Finner ikke noe info om at denne serien har startet igjen. Ser på forskjellige sider at de har kommet til episode 5 i sesong 2 og at resten av sesongen står på vent. Har MAX fått tak i resterende utenom at de har blitt sendt noe annet sted?

• Liker 1
Lenke til kommentar

For egen del var det som gjorde denne sterk at den fokuserte på dramaet. Det handlet om menneskers reaksjon på en viktig nyhet. Episoden opplevdes ikke som en unnskyldning for å drive politikk.

Syntes også det var fint å se at TV-nyheter forklarte hvorfor de ikke lenger er stedet man går for å få nyhetene først (det gjør man på Twitter, som med 22. juli hvor nyheter var i snitt 16 minutt raskere ute der enn på TV2/NRK).

Den nye realiteten må være vanskelig å takle. Ikke at jeg nødvendigvis mener det er riktig av dem som å late som om Twitter ikke eksisterte,

så jeg skjønner jo at det kvinnelige nyhetsankeret reagerte på å ikke kunne rapportere om hva en høytstående person twitret. Der er et reelt dillemma for dagens redaksjoner.

Det ville vel kanskje vært litt mer troverdig om noen på flyet faktisk leste twitter og fikk med seg Osama-ryktene (når de tross alt fikk med seg rykter som ikke eksisterte (terror osv). Men det tilgis grunnet en fin emosjonell scene med flykapteinen. Herlig.

(jada, episoden hadde det tilsynelatende obligatoriske angrepet på Fox, men det ødela ikke helhetsinntrykket av en episode med fokus på å være TV-drama fremfor politisk ropert for Mr. Sorkin).

Lenke til kommentar

Hehe, Sorkins inspirasjon slår forøvrig tilbake mot han.

http://www.xojane.com/entertainment/mandy-stadtmiller-aaron-sorkin-newsroom-character

Er en ganske absurd situasjon. Sorkin drar på date og blir insipirert av daten til å skrive en karakter som så inspirerer den som Sorkin ble inspirert av til å skrive en slik artikkel.

Som igjen inspirerte meg til en veldig lang setning uten komma. :wee:

Lenke til kommentar

Slutt å lek moderator Maury og slutt med glassknusingen. Du får tåle at serier diskuteres her, enten de har egen tråd eller ei. I should know - siden jeg tross alt laget regelen om at enkelttråder ikke begrenser hva som kan diskuteres i samletråder..

Er det så vanskelig, scroll. Og tenk gjerne over alle som klarer all slakten din av ulike serier uten å klage. Vis gjerne samme storhet ;)

(forøvrig artig hersketeknikk å benytte etter en episode det ser ut som alle her inne skryter av).

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hør på Romeo.

Må slutte å sende sure sokker til Dotten til jul og bursdager. Får bli Spider-Man pysj denne jula.

EDIT: On topic så liker jeg å lese kritikk og ros om The Newsroom. Men blir litt vel mye av det for en tråd slik som denne. Greit om det taes i en tråd, siden det kommer i grunn bra diskusjon om det her også.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Joss Whedon være med på utviklingen av en tv-serie satt til Avengers-universet. Herlig å se hva Whedon kan få til, om det blir noe.

Angel er en av de seriene jeg tenker å gå igjennom iløpet av det neste året, i tillegg til The Wire (og kanskje Firefly). Ble litt gira på det etter Hitfix recapper sesong 1 av Buffy for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...