Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HBO er på ferd, som Dotten nevnte. Riktignok er det ikke sikkert om dette er tv-kanal eller HBO Go. Det blir sikkert HBO Go i første omgang tørr jeg gjette.

 

Men ja, ville også heller valgt Amazon Prime enn Netflix. Selv om jeg igjen helst ville gått for HBO Go over de 2, siden jeg ser så mye og mest fra HBO.

 

HBO er ikke bare serier, som sikkert ikke alle vet.

 

HBO har noen svært gode egenproduserte tv-filmer inkludert You Dont Know Jack, Temple Grandin (Claire Danes fra Homeland er fantastisk i den), Cinema Verite o.s.v. HBO Go vil også ha blockbustere og mer vanlige filmer tilgjengelig, sammen med dokumentarer fra HBO og mye mer.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

 

De reklamefinansierte produksjonene er jeg strengt tatt ikke så interessert i, det er mere tidtrøyte som jeg gjerne kan fylle med noe mer meningsfullt.

 

Det er verdt å nevne at Mad Men, Breaking Bad og The Walking Dead er fra AMC, som gikk overt til full-annonseformat på slutten av 90-tallet.

 

 

Ellers, til Shruggies spørsmål:

 

Det spørs hvilken vaner og hvor brukervennlig det er.

 

Piratkopiering bekjempes jo med å tilby noe mer brukervennlig enn pirat-tilbudet. Spotify er jo eksempel på endrede brukervaner (eldre går fra cd, mens yngre går fra piratkopiering).

 

Selvfølgelig fortsatt de som tviholder på sine gamle vaner, men det er jo slik vi mennesker er programmert. Vaner er vonde å vende.

Lenke til kommentar

Endelig fått sett første episode av Political Animals. Likte det godt i grunn. Å kan se for at serien allerede hanker inn noe Emmy-nominasjoner til kanskje både Sigourney Weaver og Carla Gugino.

 

Sikkert ikke Gugino, siden Emmy-velgerne misliker de fleste kvinnelige skuespillere under 50år nærmest. Et under i grunn at de trangsynte Emmy-velgerne selv ga Claire Danes en nominasjon i år (selv om det i grunn var forventet etter en fantastisk prestasjon + Emmy-pris for Temple Grandin). Seriøst, hvor ble det av Emmy Rossum?

 

Ikke liker Emmy-velgerne motorsykler heller. Maggie Siff burde fått en nominasjon også for hennes birolle på Sons of Anarchy. Og Katey Sagal. Denne Kathy Bates-fetisjen til Emmy-velgerne tok overhånd i år etter at Harry`s Law ble øksa. TROW EVERYTHING WE CAN AT HER! SHE`S OUR GOD!

 

Don Cheadle for beste mannlige hovedrolle i en komiserie, for House of Lies. Over Adam Scott? Haha. Emmy-velgerne er så elendige blitt. Savner starten av 00`s. Hvor serier som NYPD Blue, The Sopranos, West Wing og The Shield fikk nominasjoner de fortjente. Nå er kategoriene blitt nesten skammelige selv i drama-kategoriene, selv om det var mye mer riktig enn komikk.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke HBO kommer til å lansere kanal her. VI har jo allerede nok filmkanaler, og de fleste seriene blir uansett solgt til TV2 eller NRK.

Desverre tror jeg heller ikke HBO kommer til å åpne noe over nett. Jeg vet ikke hva de kommer med, men jeg tipper det blir noe nytt. Kanskje en blokk som en del av en eksisterende kanal, kanskje noe enda mindre. HBO har vel samarbeidet en god del med Canal+ i Frankrike før, så det er ikke umulig at de lanserer noe sammen.

Lenke til kommentar

Du tar feil. HBO har ikke solgt noe til TV2. Eneste seriene som har gått på en TV2-kanal fra HBO har blitt solgt via studioene. Dette er bare animasjonserien Life And TImes of TIm. HBO selger det meste av rettighetene sine til Canal+ her til lands, og NRK.

 

HBO Go er inget stort problem å få til. Kanal kommer neppe, men jo det kan også komme. Det kom kanal i Nerderleand, tiltross for konkurranse. Nederland har også HBO Go.

 

Samarbeidet mellom canal+ og HBO har ikke vært noe annet enn salg av rettigheter. De har aldri sammenprodusert noe. De har aldri gjort noe stort sammen.

 

 

 

Ny trailer til The Haunted. Kommende serien til (HBO-eide) Cinemax og BBC

 

Lenke til kommentar

At Benedict Cumberbatch og Rebcca Hall har hovedrollene i miniserien på 5 episoder som kommer i høst på BBC (og sikkert HBO). Vil si det er mer blanding av Band of Brothers og Downton Abbey.

 

“Published in four parts between 1924 and 1928, his extraordinary novel centers on Christopher Tietjens, an officer and gentleman-”the last English Tory”-and follows him from the secure, orderly world of Edwardian England into the chaotic madness of the First World War. Against the backdrop of a world at war, Ford recounts the complex sexual warfare between Tietjens and his faithless wife Sylvia. A work of truly amazing subtlety and profundity, Parade’s End affirms Graham Greene’s prediction: “There is no novelist of this century more likely to live than Ford Madox Ford.”

 

tumblr_m7tj46xwDB1qjn7nd.jpg

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Joda, de har lansert kanaler sammen i andre land, de har produsert serier sammen, de har tilogmed noen felles eiere.

 

Nå snakker jeg om det franske konsernet Canal Plus altså, ikke den norsk bittelille kanalen som er eid av dem.

Canal Plus har vel ingenting med tv2 å gjøre?

 

Pr dags dato er det vel egmont som eier tv2. Før var det vel schibsted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...