Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Synes Newsroom er helt ok så langt, men jeg skjønner ikke helt vitsen med serien, for meg er det som å se The daily show/Colbert report fra de 4-5 siste årene om igjen, bare med noe karakter drama inni mellom. Mangler en nisje som gjør det "nytt".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er så ufattelig uenig med Vidar om Newsroom, men det handler kanskje om perspektiver. :p (Og det faktum at jeg er en enorm Sorkin-fanboy)

 

 

Sett fanboy-biten til side, når du leser en så velbegrunnet kritisk analyse som dette - er det ingen av poengene som i retrospekt er noe du kan si deg enig i?

 

Selv Star Wars-fanboys klarte jo å påpeke svakheter med de nye filmene. At man elsket Darth Vader var ingen grunn til å gå til innkjøp av Jar-Jar Binks plakat med det første.

 

Det blir jo noe smått absurd med en serie om det å lage nyheter med integritet, som lages av en mann (Sorkin) som bruker samme skitne triks som karakterene i The Newsroom kritiserer resten av nyhetene for å bruke.

 

Når det er blitt gjort konsekvent i fire episoder på rad, skal det litt til for å avskrive det som en tilfeldighet. :)

Lenke til kommentar

Fikk endelig sett Political Animals, og er ikke overbevist. Dette er jo bare nok en "parodi" på Clinton, riktignok litt mer oppdatert enn Primary Colors og med Hilary som hovedperson i stedet for Bill (heldigvis), men det er ikke akkurat noe nytt her.

 

Mye likt Clinton ja, men nok av ting som skiller også. Også endel gjenbruk av tematikk fra Brothers & Sisters fra serieskaper.

 

Men som pilot fant jeg det uansett veldig solid, blant de bedre melodrama.

Lenke til kommentar

Fikk endelig sett Political Animals, og er ikke overbevist. Dette er jo bare nok en "parodi" på Clinton, riktignok litt mer oppdatert enn Primary Colors og med Hilary som hovedperson i stedet for Bill (heldigvis), men det er ikke akkurat noe nytt her.

 

Mye likt Clinton ja, men nok av ting som skiller også. Også endel gjenbruk av tematikk fra Brothers & Sisters fra serieskaper.

 

Men som pilot fant jeg det uansett veldig solid, blant de bedre melodrama.

 

Enig i at det er en bra pilot. Ciaran Hinds er jo verdt inngangsbilletten alene - fyren spiller sørstatsrundbrenner på en måte som får Darrel Hammond til å se ut som en dukke...

Lenke til kommentar

Han var elsk i Rome, så kjekt å ha han tilbake igjen.

 

 

Ellers undrer jeg på om denne serien vil fortsette å bruke baderommet til å avsløre karakterers hemmeligheter. Brothers&Sisters kjørte jo på med "diskusjon rundt bordet"-stilen (som deles av flere serier, mest av alt Blue Bloods) - mens sofaen jo er kjernen i de fleste komedier.

 

Noe av det beste med serien var jo å lese kommentarer fra amerikanere som reagerte på sex og "stikke-fingen-i-halsen scenen". Stakkarne har vel ikke sett på Showtime og HBO. For ikke å snakke om Starz....

Lenke til kommentar

Hehe, ja... Det var forøvrig litt out of the blue at de viste det at hun kastet opp. Regner med det blir plukket opp senere, men det kunne kanskje ventet til en senere episode? Vi trenger liksom ikke en liste med alle personenes negative trekk før vi kan begynne å kose oss foran skjermen; vi kan ta mindre enn 20 ting om gangen.

Lenke til kommentar

Emmy-velgerne er en gjeng idioter...

 

Louie og Parks And Recreation (eller ikke-favoritten Community) ble ikke nominerte til beste komiserie, men Veep, The Big Bang Theory og Modern Family ble det. Likte at Girls og Curb Your Enthusiasm ble nominerte. Merkelig at Parks har blitt nominert to ganger for beste komiserie, men ikke når den har seriens beste sesong.

 

Ikke fikk Parks noe for noe særlig annet enn Amy Poehler. Selv Paul Rudd fikk ikke gjesterolle-nominasjon.

 

Sons of Anarchy glimter med fravær, stort fortjent (sett bort fra skrivingen, var prestasjonene til Katey Sagal, Charlie Hunnam og Maggie Siff fenomenale i sesong 4).

 

Jared Harris fikk en god sendoff med en Emmy-nominasjon for Mad Men, som jeg ikke forventa. Dette betydde at dessverre ikke John Slattery fikk nominasjon.

 

Herlig med Breaking Bad fullt tilbake i beste drama, beste mannlig hovedrolle, kvinnelig birolle (Anna Gunn), og mannlig birolle både for Aaron Paul og Giancarlo Esposito. Mark Margolis fikk for beste gjesterolle og.

 

Claire Danes, Damian Lewis og Homeland fikk alle nominasjoner. Herlig.

 

Jeg liker Don Cheadle, men jeg liker ikke House of Lies. Jeg liker derimot Don Cheadle i House of Lies. Men serien er virkelig ikke Emmy-materiale. Og ihvertfall ikke med Cheadle sin rolle som går for mye over i dramakategorien. Dermed er det ganske feil å gi han en nominasjon til beste hovedrolle i en komiserie, spesielt mot Adam Scott sin herlig og morsomme rolle. Så vidt Louis C.K. fikk nominasjon.

 

Downtown Abbey :love: ble virkelig en slager. Hugh Bonneville var den jeg ønsket sulle få nominasjon mest derfra, og han fikk sammen med en haug andre som Maggie Smith.

 

Dette Modern Family-drittet altså..

 

Michael C. Hall forsatt nominert. Haha, hvor idiotiske disse Emmy-velgerne er.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Nominasjonene var vel stort sett slik man kunne forvente. Det er naturligvis synd at Louie, Parks and Rec og Community ikke får mer oppmerksomhet, men ingen hadde vel egentlig trodd det heller. Synes Modern Family fremdeles holder et greit nivå, så det er i mine øyne enda merkeligere at BBT i det hele tatt er nominert.

 

Forøvrig føler jeg at jeg bør gjøre deg, Maury, som "grunnleggende medlem av den norske Downtown Abbey-fanklubben", oppmerksom på at serien heter Downton Abbey.

Lenke til kommentar

Det er en ganske vanlig skrivefeil fra min side. Haha.

 

Parks And Recreation ble nominert i 2010 og 2011 for kategorien, så jo det var forventet at Parks skulle etter å være den mest kritikerroste komiserien i 2011 til å ende opp med en nominasjon igjen. Så der tar du grundig feil. Og ettersom Louie nå ble nominert på vegne for seriens andre sesong, som var noe helt annet enn sesong 1 av serien var det jo mye som tilsa det.

 

TBBT er bedre enn Modern Family. TBBT er elendig den og. Men den nedgraver seg ikke ned i møkk.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jon Hamm burde ikke få beste mannlige hovedrolle i år. Cranston burde få den, for Crawl Space. Herregud for en episode.

 

Mad Men beste dramaserie, igjen jo.

 

Michael J. Fox burde få for hans gjesteroller både i en drama og en komiserie. Curb Your Enthusiasm og The Good Wife. Han er et mini-wow på The Good Wife. Hvis ikke Jeremy Davies for Justified, siden serien ble snobba for nominasjoner. Hoooohhh hold your horses.

 

Claire Danes (Homeland) for beste kvinnelige hovedrolle, og hun er tidligere Emmy-vinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...