Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Wire, er det en serie som har en rød tråd gjennom hele sesongen som Game of Thrones, 24 osv, eller har den nye nytt hver episode som CSI og den typen serier?

 

Det er en realistisk karakterdrama som følger kampen mot narkotika i Baltimore, men det er mildt sagt et enkelt svar. Jeg liker å kalle den et portrett av en amerikansk storby. Den handler først og fremst om ulike deler av samfunnet og hvilke innvirkning de har på hverandre. En tankevekkende serie og - etter min mening - den viktigste TV-serien som er laget noen gang. Hvis du virkelig liker serier som er innviklet og gir plass til å tenke blir du ikke skuffet. Episodene avslutter sjeldent med cliffhangers (men fortvil ikke, de blir ikke savnet) og ei heller sesongene. De visste tross alt ikke om de kom til å få lage fem sesonger (lave seertall). Jeg tror ikke du blir skuffet om du tar deg tid til å se David Simons mesterverk. Det hjelper selvsagt med flott skuespill og glimrende dialog.

Lenke til kommentar

Tips til serier jeg kan nyte i sommerferien? Akkurat nå holder jeg på med Breaking Bad. Sett de to første episodene men føler på en måte den er litt "treig", iallefall ifht. de seriene jeg har sett/og likt tidligere. Har dog hørt såpass mye bra om serien så jeg gir ikke opp! Jeg ser egentlig veldig lite serier, men har begynt å se litt det siste året. Seriene jeg følger med på per nu er Suits, Game of Thrones og SoA. Har snust litt på Boardwalk Empire, kan det anbefales?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...