Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Sitter med et lite spørsmål om fremtiden her. Vi kan vel alle være enige om at selv om Film/Kino fremdeles er #1 på interessegrafen til folk, så kommer TV hoppende oppover med stormskritt, samtidig som Film faller etter hvert som remakes, tegneseriereboots og pre-/sequels begynner å nærme seg 50% av antallet filmer hvert år.

 

Vi har hatt Sopranos, som ga TV "like bra kvalitet som film" aspektet.

Så kom Dexter, som ga TV "like dark som film" aspektet

Så kom GoT som ga TV "Blockbuster/Budsjett" aspektet.

 

Hva er det som mangler? Hva er neste trinn på veien mot total destruksjon av Film/Kino-markedet?

 

(Merk at jeg bruker "Film/Kino" som et uttrykk som her betyr film som går på kino, til forskjell fra movie of the week, direct to video og andre måter å vise film på.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror filmformatet tidsmessig fremdeles vil stå som en delelinje mot TV-formatet. Dramaturgien endrer seg drastisk med tanke på tiden man har til å fortelle historien.

 

Ergo tror jeg film vil bestå som format. Jeg er bare utrolig glad for at TV har fått en enorm kvalitetsøkning.

Lenke til kommentar

Sitter med et lite spørsmål om fremtiden her. Vi kan vel alle være enige om at selv om Film/Kino fremdeles er #1 på interessegrafen til folk, så kommer TV hoppende oppover med stormskritt, samtidig som Film faller etter hvert som remakes, tegneseriereboots og pre-/sequels begynner å nærme seg 50% av antallet filmer hvert år.

 

Dummeste jeg har lest. Det reelle tallet er nok langt, langt mindre.

 

http://www.oslokino.no/kinoprogram/

 

Finner 4(6) filmer som faller under kategorien "remakes, tegneseriereboots og pre-/sequels" av totalt 31 filmer på oslokino akkurat nå. Det er 13%(19%). De to jeg som kan diskuteres faller under kategorien din er Prometheus og 21 Jump Street. Den første er en prequel, men samtidig egentlig ikke. Er satt til samme univers, men står fint alene. Den andre er en remake av en TV-serie.

 

Med mindre du kun mener "blockbuster" film/kino.

Lenke til kommentar

Beste komiserien som finnes tilbake i natt. Nobody talking?

 

Louie C.K. sier at episode 10-12 er en sammenhengde historie. I disse vil Jerry Seinfeld og flere dukke opp. Seinfeld i alle visstnok. Også Robin Williams og Oscar-vinner Melissa Leo fra Treme vil også dukke opp i sesong 3 av Louie.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

All up in the interweb; Frank Darabont returnerer til tv-skjermen.

 

L.A. Noir vil bli plukket opp til serie innen få uker.

 

Awsome cast. Neal McDonough, Jeffrey DeMunn, Jon Bernthal, Milo Ventimiglia, Alexa Davalos og min tweet-buddy, Andrew Rothenberg.

 

Thomas Jane kan også joine L.A. Noir når serien blir offisielt plukket opp (kunne ikke være tilstede under filmingen av piloten). Simon Pegg med gjesterolle i piloten.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg er på sesong 4 av Breaking Bad nå selv, og er virkelig imponert over kvaliteten.

 

Gled deg til siste episode (spesielt). Faen altså, den er så awesome. Soundtracket er topp noch som vanlig.

 

Siste episode var strålende. Sesongen som helhet er noe av det beste - om ikke det beste - jeg har sett av en TV-serie. Sesong fire av The Wire og siste sesong av Sopranos er sterke utfordrere der, men likevel en fantastisk serie. Deilig å se en serie med et skuespillergalleri som Breaking Bads.

 

Breaking Bad (spoiler):

 

Gustavo Fring er tidenes antagonist i en TV-serie. Wow, bare... wow.

 

http://www.youtube.com/watch?v=gbuq3vTy2IY&list=UUaIQpThZeg7fB-lWYQMFMKQ&index=1&feature=plcp

 

Litt snacks:

 

Video:

 

 

 

Video:

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...