Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, beklager hvis dette eller noe ala dette er tatt opp, men noen som har noen forslag til nye serier?

har sitt/ser disse og prøver og gi de en rangering fra 0 - 10 men det er bare sånn ca.

 

burn notice 7

Entourage 7

Eureka 4/5

Gary unmarried 7/8

Heroes 8

House 9

How i met your mother 9

legend of the seeker 6/7

Lost 10

Merlin 7

Mythbusters 9

once upon a time 8

Psych 7/8

Smallville 8/9

Stargate Atlantis 6

Stargate SG-1 8

Stargate universe 6/7

Suits 10

Supernatural 9/10

terra nova 8/9

The big bang theory 9

The mentalist 8/9

The vampire diaries 7

Til death 7/8

two and a half men 7

V 6/7

 

Ellers har jeg jo sitt mange som går på tv, men kanskje ikke hele serien. som breaking bad, ncis, csi, 70 show, friends, scrubs, bones, charmed, one tree hill, osv...

 

Noen som har noen gode serier?

 

Du kommer nok til å like Prison Break tipper jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes The Newsroom var solid. Alt for mainstream til å nærme seg HBOs beste, men som mediemann er jeg jo glad for at det er noe annet enn sykehus, advokater og etterforskere som får litt fokus.

 

Litt mer tilbakeholden overfor den nedlatende og belærende tonen til serien. I tillegg føltes det jo som om vi var på 90-tallet, det virker ikke som om nye medier får noe annen rolle enn å få noen sleivspark i en og annen setning. Om det blir den moralske tonen til serien, lurer jeg litt på om vi trenger den.

 

Ellers, liker dere serien bør dere absolutt sjekke ut filmen Network.

Lenke til kommentar

Syntes The Newsroom var solid. Alt for mainstream til å nærme seg HBOs beste, men som mediemann er jeg jo glad for at det er noe annet enn sykehus, advokater og etterforskere som får litt fokus.

 

Litt mer tilbakeholden overfor den nedlatende og belærende tonen til serien. I tillegg føltes det jo som om vi var på 90-tallet, det virker ikke som om nye medier får noe annen rolle enn å få noen sleivspark i en og annen setning. Om det blir den moralske tonen til serien, lurer jeg litt på om vi trenger den.

 

Ellers, liker dere serien bør dere absolutt sjekke ut filmen Network.

 

https://www.google.com/search?hl=en&gl=us&tbm=nws&q=newsroom+&oq=newsroom+&aq=f&aqi=d1g-z2g1d1&aql=&gs_l=news-cc.3..43j0i3l2j0j43i400.15512.16462.0.49675.9.5.0.4.4.0.108.373.4j1.5.0...0.0.nJ3KLehkWmY#hl=en&safe=off&gl=us&tbm=nws&sclient=psy-ab&q=newsroom+sanctimonious&oq=newsroom+sanctimonious&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=serp.3...31275.31531.0.31989.2.2.0.0.0.0.364.430.1j3-1.2.0...0.0.zVQ3BEMpwps&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&fp=358f41de0cfd6362&biw=1436&bih=783

Lenke til kommentar

Jeg er litt på samme side som deg. Så ferdig The Wire for noen måneder siden (jada, tidenes serie), nå skal jeg se Oz før jeg ser ferdig The Sopranos (sett de to første sesongene) og deretter hiver meg på Six Feet Under, tenker jeg.

 

Jeg skulle ønske jeg var i dine sko, for du har mye godt i vente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Rundet nettopp Sopranos, og det var virkelig snadder. Den omdiskuterte måten serien sluttet på fant jeg smått irriterende. Men viste jo om den på forhånd. Serien i sin helhet er fantastisk, og ga meg mersmak så mitt neste prosjekt blir Boardwalk Empire.

 

My body is ready.

 

post-121390-0-47423300-1340737851_thumb.jpg

Tits!

Lenke til kommentar

Rundet nettopp Sopranos, og det var virkelig snadder. Den omdiskuterte måten serien sluttet på fant jeg smått irriterende. Men viste jo om den på forhånd. Serien i sin helhet er fantastisk, og ga meg mersmak så mitt neste prosjekt blir Boardwalk Empire.

 

Spoiler (Sopranos):

 

Nydelig slutt, selv om jeg nærmest fikk angstanfall når skjermen ble svart.

 

 

Jeg er på sesong 4 av Breaking Bad nå selv, og er virkelig imponert over kvaliteten.

 

@Cypheron: Gled deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skrev om det tidligere. Er du fan av The Wire så burde du sjekke ut både Treme og Homicide selv de er annerledes serier med David Simon mer eller mindre involvert.

 

Du ser hvordan David Simon og de andre (inkludert. Oz-skaper Tom Fontana) klarer allerede da å etablere gode karakterer med Homicide. Andre Braugher er fantastisk i serien. Anbefaler også å sjekke ut Theif med han, som jeg så på nytt her nylig etter en som mimret meg litt til det her tidligere denne måneden.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...