Trollface Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Er på jakt etter en ny serie! Følger for tiden på True Blood sesong 5 (amerikansk sendeskjema) og venter i spenning på sesong 3 av Game of Thrones/Sherlock. Jeg liker en del sjangere, men serier som er litt innviklet og innebærer mye tenking(ala Sherlock/Lost) og serier med et høyt spenningsnivå (ala 24) er utvilsomt best i mine øyne. Har også prøvd Spartacus og Supernatural, likte Spartacus godt, supernatural derimot.. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Kanskje Dollhouse? Desverre bare to sesonger. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) Jeg kan anbefale Fringe. Laget av flere av de som jobbet med LOST. Karakterene er utrolig bra laget, spesielt Walter Bishop! Endret 23. juni 2012 av Craxmerax Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Enig med begge to. BattleStar Galactica selvsagt, men passer ikke helt inn i ønskene dine.. Hmmm.... Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Har sett en sesong av Battlestart Galactica. Kanskje jeg begynner på det igjen, det falt ikke 100% i smak dog Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) Er på jakt etter en ny serie! Følger for tiden på True Blood sesong 5 (amerikansk sendeskjema) og venter i spenning på sesong 3 av Game of Thrones/Sherlock. Jeg liker en del sjangere, men serier som er litt innviklet og innebærer mye tenking(ala Sherlock/Lost) og serier med et høyt spenningsnivå (ala 24) er utvilsomt best i mine øyne. Har også prøvd Spartacus og Supernatural, likte Spartacus godt, supernatural derimot.. Alle må se The Wire. Endret 23. juni 2012 av Jørgen 2 Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Hørt mange har sagt det er bra? Hvordan type serie er det på en måte? Straight forward action liksom? En serie med gode cliffhangers mellom hver episode/sesong? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Det er en realistisk karakterdrama som følger kampen mot narkotika i Baltimore, men det er mildt sagt et enkelt svar. Jeg liker å kalle den et portrett av en amerikansk storby. Den handler først og fremst om ulike deler av samfunnet og hvilke innvirkning de har på hverandre. En tankevekkende serie og - etter min mening - den viktigste TV-serien som er laget noen gang. Hvis du virkelig liker serier som er innviklet og gir plass til å tenke blir du ikke skuffet. Episodene avslutter sjeldent med cliffhangers (men fortvil ikke, de blir ikke savnet) og ei heller sesongene. De visste tross alt ikke om de kom til å få lage fem sesonger (lave seertall). Jeg tror ikke du blir skuffet om du tar deg tid til å se David Simons mesterverk. Det hjelper selvsagt med flott skuespill og glimrende dialog. 1 Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 The Wire slår aldri feil. En annen god serie er Luther, britisk krim på sitt beste. Faktisk også med Idris Elba i hovedrollen, som også spiller i The Wire. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 The Shield og Oz kan kanskje falle i smak og? 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Se The Wire om du liker dølle tv serier. The Shield er mye mer underholdene. Når det gjelder nyere serier synes jeg person of interest er ganske morro Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Døll og døll, den har da plenty med action i form av både attentat, omfattende drive-bys og politiaksjoner, til å være et drama. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) The Wire døll ja. Akkurat. *se ferdig S4* EDIT: Jeg begynner å bli overbevist om at The Wire muligens er tidenes beste serie. Endret 24. juni 2012 av Heilage 2 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Kan være greit å gi glipp på staheten av og til Ferdig med gjensynet med Breaking Bad. Pinadø ikke langt unna en av tidenes beste serie den heller. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Kan være greit å gi glipp på staheten av og til Ferdig med gjensynet med Breaking Bad. Pinadø ikke langt unna en av tidenes beste serie den heller. Jeg er glad jeg ga det en sjanse til. Men det skal nevnes at jeg ser på det med undertekster, finner det lettere å følge handlingen da (særlig når det er "gangstaspråk", som ikke gir noen faens mening i noe univers). Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Har tenkt å ta en ny rewatch av noe, og her er finalistene: Dollhouse Firefly Generation Kill Hvilken skal jeg starte med? Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Du bør ta Dollhouse først, siden sesong en vil være veldig dårlig sett i lys av de to andre seriene. Driver forøvrig på med en rewatch av Generation Kill selv - den gjør seg enda bedre denne gangen. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 The Wire Generation Kill. Savner i grunn gode krigs-serier. Firefly (+ Serenity) kan du ta senere en gang. Tenker jeg skal ta en rewatch til høsten der. Dollhouse er den eneste Whedon-serien så langt jeg ikke har likt. Falt aldri for serien. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Dollhouse fenget aldri meg heller. Igrunn et spennende konsept, men synes ikke det var særlig godt gjennomført, og noe mangel på gode karakterer egentlig. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 De var jo bokstavelig talt uten personligheter, så ikke rart det ble en søpleserie. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå