Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Er nå i den 18 episoden av The Sopranos i den siste sesongen. Det klikket litt for meg:

Etter at Christopher stadig ble presset av Tony med drikkingen og ikke er en del av gjengen som følge av det - men til slutt bukker under for presset enda en gang begyner den 18 episode med at Chris og Tony kjører bil da det går galt og de krasjer. Når Chris sier til Tony at han må hjelpes ut av bilen fordi han ikke vil passere drugtesten, går Tony bort til Chris og blod kommer ut av munnen på Chris som tydelig ikke har det bra, før han kveler Chris til han dør. Da ble jeg sinna. Har vært irritert på Tony i lang tid, men i sesong 6 har han tatt kaka synes jeg. Madonn'! What a piece of shit! Jeg stoppet episoden etter dette. :p Lurer på om jeg orker å fortsette med denne bedritne hovedpersonen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett ferdig sesong fire av Oz nå. Må bare få luftet noen tanker om det. Enig med det som ble skrevet litt tidligere forresten om Oz. Sesong 4 er min favoritt så langt også.

Spoilere til og med sesongavslutningen av S04 i spoilertagsa.

Et lite øyeblikk i finalen kunne jeg faktisk slått av og satt meg til ro med hele serien. Egentlig en perfekt slutt når Beecher blir satt fri, etter all den jævelskapen slapp han til slutt unna. Men nei da, det var selfølgelig ikke ekte, arg!

Og ikke nok med det. Bomba til irene går ikke av, noen jeg synes var flott, så blir det selvsagt en gasseksplosjon fordi O´Riley ikke hadde slått av gassen.

Fantastisk serie, men opplever gang på gang at jeg blir irritert over at ingen ting kan gå bra. Men det er tross alt et stort del av poenget og en del av grunnen til jeg liker serien. Men, arg!!

Savner faktisk Adebisi, noe man ikke skulle tro var mulig.

Lenke til kommentar

Han hadde sine grunner for å ta livet av Chris.

Fortsatt trist :p Jeg skulle liksom ønske at Tony hadde en viss personlighetsutvikling i serien sånn ellers.

Det var veldig trist, ja (dårlig gjort av dem å spille Comfortably Numb i scenen :(). Serien var forsåvidt full av tragedier. Den største var hvordan Juniors helse degenereres gjennom hele serien, og til slutt husker han ikke engang at han var en av New Jerseys største gangstere. Noe av det viktigste som skjer er også at Dr Melfi innser at Tony aldri kan kureres, men fortsatt vil jeg si at han utviklet seg bra som karakter gjennom sesongene.

Lenke til kommentar

Etter at han kom av stoffet tidligere i serien ble han jo gjort til Tonys go-to-guy med masse ansvar og info som FBI gjerne vil ha. Han var isolasjonen mellom Tony og mafiaen. Nå som han var tilbake på stoff igjen var han ikke til å stole på.

Lenke til kommentar

Begynner å bli drøyt mange Sopranos spoilertags her nå. Uansett:

Det er vel ikke akkurat overraskende at det går an å mislike Tony. Han er jo (på grensen til å være) psykopat. Nå er det en stund siden jeg selv så Sopranos, men jeg husker jeg hadde flere øyeblikk der han gikk meg på nervene. Riktignok aldri like mye som Carmela. Jeg hatet hun av hele mitt hjerte. Chris-drapet kunne jeg skjønne, som Shruggie skriver, var han ikke til å stole på.

Lenke til kommentar

Han hadde sine grunner for å ta livet av Chris.

Hvilke grunner?

Har du sett Sopranos? Chris ble kritisk ustabil og upålitelig når han gikk tilbake til rusmisbruket sitt. Han holdt jo nesten på å ta livet av Tony når de hadde ulykken (kanskje det beste eksempelet på hvordan Chris sin mangel på selvkontroll kunne ødelegge for Tony). Tenk om Chris hadde overlevd selve ulykken, og blitt avhørt av politiet eller FBI (kokain lå jo i bilen) - kanskje de ville tilby han stoff og mindre straff hvis han ble en rat for dem. I tillegg fantaserte han om å drepe Tony, blant annet gjennom spillefilmen hans. Og han ble generelt mer voldelig, både mot hans felles gjengmedlemmer og andre folk.

edit: Ja, kan også nevnes at Tony ble mer og mer paranoid mot slutten av serien. Han vurderte jo seriøst å ta livet av Paulie på båten, til eksempel.

Endret av Bunnskrap
Lenke til kommentar

Begynner å bli drøyt mange Sopranos spoilertags her nå. Uansett:

Det er vel ikke akkurat overraskende at det går an å mislike Tony. Han er jo (på grensen til å være) psykopat. Nå er det en stund siden jeg selv så Sopranos, men jeg husker jeg hadde flere øyeblikk der han gikk meg på nervene. Riktignok aldri like mye som Carmela. Jeg hatet hun av hele mitt hjerte. Chris-drapet kunne jeg skjønne, som Shruggie skriver, var han ikke til å stole på.

Carmela ja... Som ser gjennom fingrene så til de grader når det gjelder Tonys virksomhet, og som elsker penger. Eneste grunnen til at hun er med Tony er jo det økonomiske. Åpenbart. Selv om jeg også kan skjønne Chris-drapet, sympatiserte jeg sterkt med Chris i den siste sesongen.

" 'Cause I'm a good guy, Basically" Tony Soprano

What a joke :D

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar

Har sett Sopranos ja. Var klar over ustabiliteten til Chris, men synes likevel det var jævlig dårlig gjort av Tony å drepe ham. Er jo tross alt familie, som han maser så mye om, og Tony sier selv han har betraktet ham som en slags sønn.

Synes ikke drapet var berettiget kan du si.

Lenke til kommentar

Fortsatt Sopranos-spoiler.

Så vidt jeg husker så mister Tony mer og mer kontrollen utover i siste sesong. Han mister mye makt, og de beste soldatene han har blir drept eller forsvinner. I tillegg blir Tony mer og mer paronoid noe som til slutt gjør at han dreper Christofer. Er vel flere andre han også får problemer med som er hans støttespillere.

Chris begynte også på dop igjen, noe som fikk det til å renne over for Tony. Mest sannsynelig hadde Tony drept Christofer i forbindelse med Adriana-saken om ikke Christofer hadde vært familie. Tony ga han mange sjanser, men til slutt var det slutt på tilitten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...