Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal alt være så kjemperealistisk? Ja var kanskje litt Zorro der, men det er virkelig ikke sånt at det lille ødelegger for serien. Har da vært gode/burkbare filmer og serier tidligere tiltross for at folk har superawsome skills med sverd. Game of Thrones? Kill Bill?

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Så siste episoden av The Finder i dag, og pokker heller, jeg likte serien. Av de seriene jeg har gitt en sjanse i år så er Alcatraz, The Finder, NYC 22 og Awake blitt kansellert. 2 Broke Girls og Touch er serier jeg fint klarer meg uten, men jeg likte virkelig The Finder og Awake. Det er vel bare New Girl og Person of Interest som jeg gidder å følge med på videre fra denne sesongen på amerikansk nettverks-TV.

Så på Common Law piloten i dag, og den er helt grei. Jeg er ikke helt imponert, så jeg gir den en sesong for å se hvordan den blir. The Unusals liker jeg bedre i utganspunktet. Forøvrig skjønner jeg ikke hele buzzen rundt Girls, kritikerne elsker den mens jeg bare finner den obskøn...

Lenke til kommentar

Overhodet ikke, men i filmer med badass sverdhelter slik som Kill Bill, tar de det ofte helt ut med awesomeness, og null troverdighet. Så ikke ut til at det var tilfellet her, men jeg skal ikke dømme serien basert på et lite klipp.

Fremdeles ser jeg ikke hvorfor troverdigheten ødelegger alt ellers på grunn av litt sverdfekting. Hadde i grunn vært kjedelig hvis vi ser hovedpersonen (som fekter) dø iløpet av første episode. Alt er fra første episode. At Miles som tidligere er soldat kan være superawsome med sverd er i grunn ikke usannsynlig. Refleksene hans er riktignok usannsynlige vil jeg heller si.

Kall meg gammeldags, men jeg liker macho-helter a la 80-tallets med overdrevne evner innimellom. Litt sverdfekting ødelegger ikke helhetsinntrykket mitt.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke avskrive serien helt. Men det så litt for cheesy ut for meg, til tross for at settingen (postapokalyptisk) passer meg perfekt. Når du har en slik setting kan du virkelig leke deg med karakterutvikling, og historiefortelling uten å være bundet til dagens normer, og virkelig leke deg med 'what if's'. Det gjør meg interessert i serien.

Det avhenger sannsynligvis av hva serien prøver å være. Går den for noe veldig lettbeint, eller vil den forsøke å fortelle en viktig historie? Kanskje noe midt i mellom?

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke avskrive serien helt. Men det så litt for cheesy ut for meg, til tross for at settingen (postapokalyptisk) passer meg perfekt. Når du har en slik setting kan du virkelig leke deg med karakterutvikling, og historiefortelling uten å være bundet til dagens normer, og virkelig leke deg med 'what if's'. Det gjør meg interessert i serien.

Det avhenger sannsynligvis av hva serien prøver å være. Går den for noe veldig lettbeint, eller vil den forsøke å fortelle en viktig historie? Kanskje noe midt i mellom?

Lettbeint, forsøker å være noe mer har jeg inntrykk av. Må nesten se/høre mer. I grunn hadde jeg gitt opp nye J.J. Abrams-serier etter i grunn hvor fort kjipt Alcatraz ble og hvor fort Undercovers ble kansellert. Men denne synes jeg så ålreit ut for øyeblikket, selv om det ikke kom fram som noen kvalitetserie.

I grunn spennende å se hvordan ABC gjør det med serien Zero Hour som kommer fra skaperen av Prison Break, med Anthony Edwards fra Akutten i hovedrollen med svenske Michael Nyqvist som skurk.

Eller Last Resort fra Shawn Ryan (The Shield, The Chicago Code, Terriers) som ser ut til å bli lovende. Selv om jeg er en smule redd for at den kommer fram som billig. Men casten er herlig. Andre Braugher er en så undervurdert skuespiller og Robert Patrick er herlig. Og Autnum Reeser har jeg alltid likt på et niva siden The O.C.

Ser i grunn mer fram til de mer rene dramaseriene uten noe sci-fi eller action. Liker Do No Harm så langt på grunn av talentet involvert, men om det blir bra eh. Savner litt medisinske dramaer etter jeg ikke orka mer av søpla House sendte min vei.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Er ikke 20-årene ganske obskøne? Jeg liker den veldig godt.

Det tror jeg avhenger av personlig erfaring, og for min del har de vært mer forvirrende enn obskøne. Dog synes jeg nok serien fungerer bedre som drama enn komedie, men jeg vil følge med minst på denne sesongen før jeg gir opp.

Lenke til kommentar

Noen endringer neste sesong i plassering.

Community - fredager (lørdag norsk tid)

The Mob Doctor (ny serie) - mandager (tirsdager norsk tid) - Etterfulgt av Kevin Bacon/James Purefoy-serien The Following fra nyttår.Forventa i grunn at denne ville gått opp mot Person of Interest, men hei Fox brukte hue nok.

Hele presseskrivet om den nye lovende serien The Following:

THE FOLLOWING

THE FBI estimates there are currently over 300 active serial killers in the United States. What would happen if these killers had a way of communicating and connecting with each other? What if they were able to work together and form alliances across the country? What if one brilliant psychotic serial killer was able to bring them all together and activate a following? Welcome to THE FOLLOWING, the terrifying new thriller from creator/executive producer Kevin Williamson (“The Vampire Diaries,” “Dawson’s Creek,” the “Scream” franchise). When notorious serial killer JOE CARROLL (James Purefoy, “Rome”) escapes from death row and embarks on a new killing spree, the FBI calls former agent RYAN HARDY (Emmy-nominated actor Kevin Bacon, “X-Men: First Class”) to consult on the case. Having since withdrawn from the public eye, Hardy was responsible for Carroll’s capture nine years ago, after Carroll murdered 14 female students on the Virginia college campus where he taught literature. Hardy is a walking textbook of all-things Carroll. He knows him better than anyone; he is perhaps Carroll’s only psychological and intellectual match. But the Ryan Hardy who broke the Carroll case years ago isn’t the same man today. Wounded both physically and mentally by his previous pursuit of this serial killer, it’s been a long time since Hardy has been in the field. This investigation is his redemption, his call to action. In contrast to nine years ago, Hardy isn’t calling the shots on this case. He works closely with an FBI team, which includes all-business and tough-as-nails JENNIFER MASON (Jeananne Goossen, “The Vow,” ALCATRAZ) and young, razor-sharp MIKE WESTON (Shawn Ashmore, “X-Men”). The team considers Hardy to be more of a liability than an asset. But Hardy proves his worth when he uncovers that Carroll was covertly communicating with a network of killers in the outside world. It quickly becomes obvious that he has more planned than just a prison escape, and there’s no telling how many additional killers are out there. The FBI’s investigation leads Hardy to CLAIRE MATTHEWS (Natalie Zea, “Justified”), Carroll’s ex-wife and mother of the criminal’s 10-year-old son, JOEY (newcomer Kyle Catlett). Close during Hardy’s initial investigation, Hardy turns to Claire for insight into Carroll’s next move. The tension rises when Carroll’s accomplices kidnap his intended last victim from nine years ago. Hardy becomes ever more determined to end Carroll’s game when he realizes that this psychopath intends to finish what he started. The thriller will follow Hardy and the FBI as they are challenged with the ever-growing web of murder around them, masterminded by the devious Carroll, who dreams of writing a novel with Hardy as his protagonist. The reinvigorated Hardy will get a second chance to capture Carroll, as he’s faced with not one but a cult of serial killers.

PRODUCTION COMPANIES: Warner Bros. Television, Outerbanks Entertainment, Bonanza Productions Inc.

CREATOR/WRITER/EXECUTIVE PRODUCER: Kevin Williamson

EXECUTIVE PRODUCER/DIRECTOR: Marcos Siega

CAST: Kevin Bacon as Ryan Hardy, James Purefoy as Joe Carroll, Jeananne Goossen as Agent Jennifer Mason, Natalie Zea as Claire Matthews, Kyle Catlett as Joey Matthews, Shawn Ashmore as Agent Weston, Valorie Curry as Denise, Adan Canto as Billy Thomas, Nico Tortorella as Will Wilson

Duo med siste 13 episodene av Fringe, og serien Touch - fredager (lørdag norsk tid) i høst. Nok et bevis på hvor stor Person of Interest er når den skviser ut Jack Bauer fra torsdagene.

Virker som Fox prøver å få Mob Doctor til å erstatte House mest mulig. Liker i grunn casten på grunn av Zeljko Ivanek, William Forsythe og Zach Gilford fra FNL.

THE MOB DOCTOR

For most physicians, the Hippocratic oath is sacred. But for one Chicago doctor, who is indebted to the mafia, saving lives isn’t her only concern. THE MOB DOCTOR is a fast-paced medical drama featuring a brilliant young female cardiothoracic surgeon who is split between two distinct worlds as she juggles her promising medical career with her lifelong debt as a doctor to Chicago’s Southside mob. DR. GRACE DEVLIN (Jordana Spiro, “My Boys”) is a top resident at Chicago’s Roosevelt Medical Center. Smart and self-assured, she’s heralded as one of the country’s most promising young surgeons. But family ties keep her glued to her Southside roots. To pay off her brother’s life-threatening gambling debt, she makes a deal with the devil and agrees to work “off book” for the mafia men she once despised. During the day, Grace must deal with the emotionally compelling cases at Roosevelt Medical – a toddler in need of a heart transplant, an elderly man desperate to donate a lung to his sick wife, the mass chaos in the wake of a two-train collision on the ‘L.’ But in her other vastly different world, she must juggle an onslaught of mob-related demands, including operating in mob-sanctioned locations, removing bullets from dead bodies to hide incriminating evidence, saving a juiced-up race horse and covertly helping an aging mobster with his erectile dysfunction. All the while, Grace must keep her dual life a secret from everyone: her protective best friend, NURSE ROBERTA “RO” ANGELI (Floriana Lima, “Glory Daze”); her handsome, blue-blooded boyfriend, DR. BRETT ROBINSON (Zach Gilford, “Off The Map,” “Friday Night Lights”); her boss at Roosevelt Medical and Chief of Surgery, DR. STAFFORD WHITE (Zeljko Ivanek, “The Event,” “Damages”); her rival, DR. OLIVIA WATSON (Jaime Lee Kirchner, “Necessary Roughness,” “Mercy”); even her well-meaning screw-up brother, NATE (Jesse Lee Soffer, “As the World Turns”), and her overly dramatic mother, DANIELLA (Wendy Makkena, “NCIS”). The only one who knows the true scope of Grace’s activities is the man to whom Grace owes her debt: the charming and diabolical Southside mob boss CONSTANTINE ALEXANDER (William Forsythe, “Boardwalk Empire”), an oddly compassionate killer whose relationship with Grace is more than it seems. Recently released from prison, the former head of the Chicago mob looks to reclaim his place in the organization, with the help of his right-hand associate – and Grace’s ex-boyfriend – FRANCO (James Carpinello, “The Good Wife”). As Grace tries to heed the demands of these two conflicting worlds – not to mention the needs of her own slightly dysfunctional family – her moral center comes into direct conflict with the very immoral things she’s asked to do. But with nerves of steel and a tough-as-nails exterior, she somehow manages to make it all work – at least for now.

PRODUCTION COMPANY: Sony Pictures Television

CREATORS/WRITERS/EXECUTIVE PRODUCERS: Josh Berman, Rob Wright

EXECUTIVE PRODUCER/DIRECTOR: Michael Dinner

CAST: Jordana Spiro as Dr. Grace Devlin, William Forsythe as Constantine Alexander, Floriana Lima as Nurse “Ro” Angeli, Zach Gilford as Dr. Brett Robinson, Jaime Lee Kirchner as Dr. Olivia Watson, Zeljko Ivanek as Dr. Stafford White, James Carpinello as Franco, Jesse Lee Soffer as Nate Devlin, Wendy Makkena as Daniella Devlin

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Er ikke fredagskvelden bedre kjent som "the death slot"?

Jups, men noen unntak.

X-Files er vel det mest kjente eksempelet, som trosset hele "dommedagsprofetien" og regjerte fredagen. Smallville overlevde også et par år etter å ha blitt flyttet der.

Ellers er fredag en ganske trygg greie for sci-fi. Ikke de største seertallene, men det forventes heller ikke.

Litt merkelig for oss nordmenn, siden fredagskveld er den store TV-kvelden her hjemme. Men for amerikanerne går man heller ut og er sosial den dagen. :)

Lenke til kommentar

Fredager er death sloth. Det er ingen stor tv-dag i USA, slik som mange tror her hjemme. Men for Community er det i grunn bedre å få tiden, mindre konkurranse. Community har i grunn smalt med seere, og det er bra at serien får plass ved siden av en av de større seriene til NBC (Grimm) når det kommer til den kvelden gjennom de siste årene. Jeg tvilte i grunn på at serien kom til å få plass neste sesong, ettersom kanalen plukket opp så mye komiserier. Men heldigvis fikk den siste 13 som blir nok det siste av serien.

Touch var i grunn død denne sesongen etter dårlige seertall, så jeg ser ikke noen annen grunn til annet enn Kiefer Sutherland at serien ville forsette. Fox liker han altfor godt til å slippe han. Fringe har ikke noe fremtid etter 13 episodene på tv-skjermen i høst.

Jeg sleit i grunn med FNL min første gang med de kanskje 4 første episodene eller noe. Men var noe etter sjette episode som fikk meg til å elske serien.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Terra Nova hadde på en måte ingen konflikt... Jericho hadde så mange at det ble litt for mye i blant ;)

Terra nova syns jeg var middelmådig og ikke spesielt spennende. Men er egentlig surt at den ble kansellert. Så ut som om andre sesongen kunne ha et spennende plot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...