Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sett noe med laughtrack etter jeg så Friends og That 70s Show etter skolen alle hverdager i noen år.

Amerikanere?

Eh nei? Nordmenn har minst like peiling på hva som er kvalitet og hva som ikke er det. Tror jeg aldri har lest noen nordmenn anbefale Community, Louie, Parks And Recreation, Breaking Bad, The Wire, BoB, osv osv når noen spør etter serietips på facebook. Går nesten alltid i CSI, Two And A Half Men, Big Bang Theory osv. En ting man leser mye om (siden det har blitt ufattelig mainstream) er Game Of Thrones. Må nesten spørre seg selv om det er noen som ikke ser på det.

Lenke til kommentar

I grunn ikke er vanlig tv et problem, serien kunne fått mye bedre seertall uavhengig av bra eller dårlig humor. Det er mer et problem hvordan NBC er for tiden, og hvor mye større CBS er. NBC er David, mens CBS er Goliat. Samtidig med at promoteringen av Community og Park And Recreation er lav.

Den plakaten jeg postet er i grunn feil på flere punkter, som jeg har skrevet.

Parks And Recreation er ikke fornyet, og er forsatt under forhandlinger. På grunn av at serien er den nest-mest sette komiserien på NBC har den mer å forhandle med. Community måtte gi seg på 13 episoder i forhandlingene, selv om det er en mulighet at serien får en senere ordre på 9 episoder mer neste sesong, og kanskje en ny sesong hvis heldig etter det (uavhengig av 4 year college-expericence, rare ting har skjedd på tv tidligere).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Likte sesongen før nyttår. Siden serien kom tilbake har den blitt litt laber, selv om jeg har likt de siste 3 episodene bedre. Law And Order-episoden var en av favorittepisodene mine til serien.

Bent og Awake offisielt kansellert.

Happy Endings fornyet som forventet.

Lenke til kommentar

Bent var vel offisielt kansellert for lenge siden... Happy endings begynner å bli en favoritt, men det er et par småting som irriterer, som f.eks. når de indikerer at Elisha whatshername er dummere enn resten... Det blir liksom Joey 2.0

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Liker enkelte episoder av serien i grunn, men ikke på grunn av selve casten til serien som er i grunn elendige bortsett fra Zooey. Men har likt episodene med Lizzy Caplan <3 fra Party Down i, og de med Dermot Mulroney. Sesongfinalen med Thomas Lennon var elendig, hadde nok blitt bedre om de brukte han mer. Har stort sett bare sett episodene med gjesteroller jeg har likt i siden de 5 første episodene, så vet ikke hvordan serien har vært ellers.

Haha, Harry`s Law endelig kansellert.

NBC har droppa alle piloter nå. Så betyr at vi ikke vil se Titus Welliver-Julia Stiles-Michael Raymond-James piloten Midnight Sun ende opp som serie, men en liten mulighet for at ABC kan plukke den opp.

Shawn Ryan (The Shield) sin pilot The Last Resort med Robert Patrick, Andre Braugher, Scott Speedsman og Autumn Reeser er forsatt i connection til å kanskje ende opp som begrensa serie etter nyttår. Håper den blir tatt opp, ihvertfall at piloten blir lagt ut på nettet.

Lenke til kommentar

Jeg syns New Girl har sine øyeblikk, men utenom de er den ca midt på treet. Akkurat som 2 Broke Girls, noen få morsomme fra Dennings, men ellers langt ned på treet, spesielt ettar at Jennifer Coolidge (Stiflers mom) ble med.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Laber sesong av community? Minst like bra som sesong 2 i mine øyne; Law & Order var fantastisk, samme med remedial chaos theory, dreamatorium episoden, dokumentar-episoden, og resten av sesongen holder generelt høyt nivå. Ingen av dem har vært bedre enn "My dinner with abed / Pulp Fiction", så S2 vinner kanskje der.

Jeg digga new girl på starten, men nå har det virkelig, VIRKELIG, blitt meh. Jeg skjønner ikke hvordan du kan si casten er elendig, Nick, Schmidt og Jess er alle fantastiske, men manuset har blitt latskap. Bare relationship trash hele veien, kunne like gjerne sett på the big bang theory. De ødela serien på samme måten som How I met your mother gjorde, bare at de klarte det på en halv sesong istedetfor 3. Synd det.

Lenke til kommentar

Laber blir kanskje feil ord. Den er grei, uten tvil i sin helhet så langt. Men jeg likte i grunn sesong 2 mye bedre i helheten så langt. Serien har hatt litt for flertall av kjipe eller greie episoder denne sesongen i forhold flere gode episoder hva sesong 2 hadde så langt.

Det var også ikke mange episoder før nyttår som jeg synes i grunn var så bra. #AnniesMove, Glee/Musikal-episoden, sesongstarten, Remedial Chaos Theory og Documentary Filmmaking: Redux var de jeg synes var bra denne sesongen så langt, sammen med Lov & Orden-episoden og deler av de to siste episodene. Jeg liker i grunn serien godt fremdeles, men den har nesten mista noe.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...