Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og ikke minst prisen. Koster jo en liten hundrelapp i USA - men hvis prisen her blir betydelig dyrere, hvorfor skal folk da betale for den norske, fremfor å kjøpe en VPN og en amerikansk konto?

Forhåpentligvis legger de seg på 100 kroner og gir oss tilgang til innholdet tidlig -- da er jeg veldig interessert.

Lenke til kommentar

Det er jeg i grunn redd for også. Det som også er litt kjipt er at HBO har en avtale med Canal+ om førsterett på kanalens fleste serier her i Norge, og vet ikke helt om HBO kommer til slutte med en slik gunstig avtale for å prøve seg på noe som kan feile. Fordi denne avtalen gjelder også utenfor Norge som Frankrike, Skandinavia o.s.v.

Det er også det med å satse med en helt ny kanal i et land der den blir plassert på kanal 100 på dekodere.Vi lever jo tross av alt i et land der Paradise Hotell er en av de mest populære seriene på en av de minste store kanalene.

I tillegg så har du jo det at ganske garantert så ville jo en slik kanal ikke heller fått HD-sendinger før år etterpå slik som Fox Crime Norge fra Fox her til lands ikke enda har etter lansering i fjor. Åja, i tillegg til at den ligger gjemt nærmest i kanal-rekkene til folk.

Lenke til kommentar

La du merke til Game of Thrones-referansen?

Anbefaler dere å sjekke etter en extended utgave av sesongfinalen som dukker opp trolig på you-know-what fredag en gang. Det er samme episoden, bare forlenget siden episoden i grunn var ment i å vare i litt over 30 minutter, men NBC ville ha det ned til 21 minutter.

Soleklar knallsesong.

tumblr_m3mwkguTEA1qipyh3.gif

Helt klart den beste serien jeg har sett som har levert 22 knallgode episoder i en og samme sesong av komiserier. Paul Rudd har også vært klassiske seg. Han er en av de skuespillerne jeg liker å se spille hjernedøde karakterer. Elsker også hvor bra dialogen hans er på serien tiltross for hvor dum karakteren er.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke sett Game of Thrones, så den referansen gikk meg hus forbi. Extended-utgave er absolutt på sin plass å se ja, takk for tipset!

Ellers sier jeg meg veldig enig - har likt alle episodene, og det er sjeldent Parks skuffer. Karakterene har nok dybde til at det blir troverdig uten at det er overdrevent, så det er fortsatt lett å følge med og den er "lett" å se. Trenger ikke å huske på alt som har blitt sagt for å skjønne det, liksom.

Skuespillerne passer godt i rollene sine, gjesterollene er gode og de klarer å få det hele til å bli en herlig miks av komedie samtidig som man engasjerer seg, og virkelig føler meg karakterene (ihvertfall gjør jeg det, satt i spenning mens jeg ventet på valgresultatet). Bikarakterene er også gjennomtenkte og velbalanserte; de er med akkurat nok til at du ikke glemmer de, men de tar ikke opp for mye plass heller.

Lenke til kommentar

Ja, du beskriver balansen til serien godt der. Ikke opplevd en komiserie der jeg har likt alle hovedskuespillerne i en komiserie med et ensembel i størrelsen til Parks And Recreation. Adam Scott burde jaggu meg får Emmy-nominasjon i år samme med Nick Offerman. Jeg likte også ekstremt godt Offerman i sesongfinalen sammen med egentlig alle.

Virker som det også var extended-utgaver av alle de 3 siste episodene. Kommer uansett ved en DVD-release til høsten/slutten av året. Kommer lett til å se igjennom sesong 4 på nytt. Dette var i grunn en veldig variert sesong med geek-humor, romcom, og generelt sett mye morsomt lagd rundt seriens solide karakterer. Donna burde nesten få en mer sentrert-episode nå enn for eksempel Pawnee Rangers (Treat Yo Self). Jerry har hatt 2-3 stk nå.

Håper på at Paul Rudd returnerer en gang på serien også.

Lenke til kommentar

Vakkert. Verdig slutt på en kanonsesong av Parks & Rec. Og nå gjenstår en episode av Community på fredag og tre(!) episoder fredagen om litt over en uke. Livet er ofte herlig(ere) for serieentusiaster.

Lenke til kommentar

2 stk hvis man inkluderer en av de tidligere episodene hvor en scene om at Leslie er en Kahelsshi ikke var med i den utgaven av episoden du så kanskje. Sjekka etter innlegget mitt tidligere om Kahelsshi-scena i denne tråden for deg.

Andre referansen, som jeg refererte til var med Andy og April i en scene i sesongfinalen.

Forslag til steder vi kan stikke av til:

Winterfell

U.S.S.R. Russland

Grønnland

(og mer)

Game of Thrones-referanse nok en gang i Parks And Recreation.

tumblr_m2refqRpBj1r69h01o1_250.giftumblr_m2refqRpBj1r69h01o2_250.gif

tumblr_m2refqRpBj1r69h01o3_250.giftumblr_m2refqRpBj1r69h01o4_250.gif

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...