Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Slutten på en herlig bra sesong av Parks And Recreation i natt, i Canada.

At en komiserie leverer 22 flotte episoder på en sesong er fantastisk. Spesielt i en tid der Modern Family utviklet seg fra en god familie-sitcom til noe søppel. Og tiden hvor serier som Whitney og Are You There Chelsea kom på luften. Community ble nesten kansellert. Two And A Half Men hadde seerrekorder.

Paul Rudd og Katryn Hahn er vært fantastisk denne sesongen som gjesteskuespiller. Kunne vært fint om vi også levde i tidslinjen hvor Emmy-nominasjoner går til Adam Scott (Ben) og Nick Offerman (Ron) enten begge, eller en av de (ville vedda på Scott, fordi han har hatt dobbel-rolle denne sesongen). Kanskje også Aziz Ansari (Tom), Rob Lowe (Chris) og Chris Pratt (Andy).

Dessverre så er eier elendigheten Modern Family komedie-sjangeren under Emmy Awards.

Angående FNL. Emmy-pris til Kyle Chandler, den mest fortjente skuespilleren til å få pris den utdelingen sammen med Peter Dinklage. Skulle ønske Walton Goggins endelig fikk en for Justified i år. Men det skjer nok ikke.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Syns ikke Walton Goggins gjorde seg fortjent til Emmy-pris for årets sesong, dog skulle hatt en nominasjon årene før. Årets sesong stjal Neal McDonough showet, og om noen skal nomineres så kan den heller går til han.

Lenke til kommentar

Jo sant, men Walton Goggins har tidligere fortjent en nominasjonen og et vinn. Både for siste sesongen av The Shield spesielt og tidligere sesonger av Justified. Helt klart at Neal burde få en nominasjon i år, selv om han sikkert ikke ender opp med det.

Men også hele 5-6 skuespillere fra en og samme serie kan få nominasjoner i en og samme kategori, så med det sier jeg ikke at Neal ikke kan bli nominert heller. Modern Family gjør jo det spesielt i supporting comedy-kategorien, selv om Emmy-voterne lever år tilbake i tid. Har vært mange fra en og samme serie i samme kategori tidligere i supporting. Ted Danson og Zeljko Ivanek for deres fantastiske prestasjoner i sesong 1 av Damages for eksempel.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Angående FNL. Emmy-pris til Kyle Chandler, den mest fortjente skuespilleren til å få pris den utdelingen sammen med Peter Dinklage.

Clear Eyes, Full Hearts, Can't Lose!

Blir det mer FNL-prat nå, så blir det nok rerun her. Var så fortjent den prisen til Kyle Chandler, og nominasjonen til Connie Britton både i 2011 og 2010.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Eller Jim Parsons. Lei såkalte Emmy-kjæledegger. Fremdeles mektig irritert over at Malcome in the Middle ble totalt oversett i forhold til Friends. Den serien\skuespillerne fortjente å vinne noen priser(teller ikke småpriserne), istede for å bare bli nominert.

E: Glemte at Cloris Leachman vant for sin gjesterolle. Men Jane Krakowski, Frankie Muniz og Brayan Cranston fortjente statuett.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Åja, Parsons og.

Emmyene er i grunn flinke på drama/miniserier/tv-filmer/dokumentarer, men på komiserier så er det helt klart noe annet.

Malcolm er en av de beste familie-komiseriene ever. Langt langt langt over Modern Family. Det jeg spesielt liker godt i ettertiden er hvor gode, og hvor lite irriterende de unge skuespillerne var på serien. Tenker sånn at jeg hater veldig mye unger, spesielt i nettverks-dramaer og tacky sitcoms uten livsglede/liv jeg som oftest ser bare piloten av hvis jeg går så langt.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tenker sånn at jeg hater veldig mye unger, spesielt i nettverks-dramaer og tacky sitcoms uten livsglede/liv jeg som oftest ser bare piloten av hvis jeg går så langt.

Når jeg leser dette så tenker jeg på kidd'n i The Middle(som jeg fant var langt under middels i kvalitet). Får lyst å sprake den ongen i trynet vær gang jeg switcher forbi den serien.

atticus-shaffer.jpg

What a kick'able face.

Lenke til kommentar

Jeg likte Dew i grunn mener jeg huske. Kan hende jeg ser annerledes på det nå. Husker en scene godt hvor Hal satt opp vinduet og noen brøyt seg inn og knuste ting så klarte Dew å si noe som fikk Hal til å virke ustabil. Fint skriving.

Har i ikke i grunn sett serien på 8-9å. Men Hal sin nevning av Sub-Zero fra Mortal Kombat er en klassiker. Nobody beats Sub-Zero :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Mulig du misforstår nå, men jeg snakket om gutten i serien The Middle(altså Atticus Shaffer) og ikke Dewie i Malcolm in the Middle. Vil jo aldri ha sparket Erik Per Sullivan, selv om han er halvt svensk. En av mine favorittminner fra den serien er når Hal og Dewie bombaderer naboens forth of july-dekrasjoner ved bruk av mark og måser. :D

Ser nå hvorfor det ble kluss, guttene er snarlike. Samt tv-seriens navn er like. (The Middle->Malcolm in the middle.)

Lenke til kommentar

Haha! Darn, trodde det var samme skuespiller som spilte Dewie. Tenkte ikke på tv-seriene, har ikke tenkt på The Middle sammen med Malcolm i grunn. Annet enn at det er litt en dum kopi av Malcolm som var inntrykket etter jeg så 10 minutter av første episoden til The Middle.

I grunn synes jeg kanskje Malcolm I Midten har den beste casten med unger sammen med Shameless US. Kan ikke huske serier hvor jeg har likt castinger av barn i hovedrollene så godt som de to seriene. Kan hende jeg har glemt noe.

tumblr_lo7wef5eRZ1qb2tfjo1_250.jpg

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, da blir det nok J.J. Abrams-serie i høst, nå med Supernatural-skaperen Eric Kripke i tillegg. Giancarlo Esposito fra Breaking Bad i en sentral birolle, og Billy Burke fra 24/Twilight i hovedrollen.

Mye søppel fra NBC virker det som også på komi-sida. Bare i grunn 1600 Penn komiserien med Bill Pullman virker lovende.

Nei jøss, en ny serie om homofile fra Ryan Murphy også. Alt fra Murphy blir tydeligvis tatt opp til serie på grunn av Glee..

Lenke til kommentar

Tror ikke det i denne serien. Men du vet aldri. Virker som å følge mer The Walking Dead/Jericho/Outcasts-opplegg enn Alcatraz. Er jo filmet for det meste i Atlanta, og det betyr noe mye øde landskap som de har lekt seg på. Spennende å se hvordan prosjektet blir seende ut med klipp trolig neste uke.

Selv som J.J. Abrams-fan fra tidligere med Alias, Felicity, Person of Interest, Lost, Fringe, What About Brian, og Undercovers så er jeg skeptisk til denne. Veldig på grunn av hvor elendig Alcatraz i grunn ble.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...