Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke direkte verdt å få med seg. Grei som underholdning, men ikke noe å løpe etter som jeg synes var den responsen andre kom med her i tråden også for en uke siden.

Bare fordi en serie/skuespiller får en Golden Globe-pris betyr ikke det at noe nødvendigvis er bra. GG er spesielt en pris som blir utgitt av en gruppe journalister som tror de er guder over Hollywood fordi de kan menge seg med stjerner en kveld i år. De liker også å motta bestikkelser smøring. Emmy-priser er mer det du burde gå etter, eller kritikerfavoritter synes jeg.

EDIT igjen;

Awkward falt jeg for, hmm. Wth.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Da var 7 sesonger av The West Wing unnagjort.

Første sesongen satt som et skudd (..faen), allerede første episode så satt man med et grundig inntrykk av hvor man hadde de forskjellige karakterende, en glimrende jobb av Sorkin. I løpet av sesong 4 så merker man kanskje at Sorkin gikk litt lei og det ga resultat i kvalitet dessverre og i sesong 5 overtok John Wells.

Serien fikk et annet blikk og mistet en del av sitt skarphet/drive fremover og gikk litt mer over i..tja...Overgangen var litt meeeh men gikk over når det ble snakk om nytt valg og kandidater og Josh (Bradley Whitford) i styringen igjen så ble det mykket mykket bra.

Skulle gjerne ha hatt en sesong til med ny president i huset.

West Wing kommer nok til å bli sittende godt i hjertekroken, det gir et glimrende innblikk i det amerikanske hvite hus og amerikansk politikk, presentert av meget begavede skuespillere og glimrende personligheter så har det vært en fornøyelse.

"So, what's next?"

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Skulle gjerne ha hatt en sesong til med ny president i huset.

West Wing kommer nok til å bli sittende godt i hjertekroken, det gir et glimrende innblikk i det amerikanske hvite hus og amerikansk politikk, presentert av meget begavede skuespillere og glimrende personligheter så har det vært en fornøyelse.

"So, what's next?"

Hvis du vil ha Sorkin, The Newsroom i sommer. Og Sports Night som en oppvarmer, hvis du klarer å se bort ifra lattersporet, under den første sesongen av seriens to stk. Antar du har sett Studio 60 (som er greit, men jeg ville heller løpt for disse først).

Av det britiske så er State of Play (miniserien) er også darn good politisk thriller. Bill Nighy, David Morriseey og John Simm er virkelig 3. stk talentfulle skuespillere som gjør svært gode roller i den politiske miniserien. Pluss Kelly McDonald fra Boardwalk Empire som gjør en grei birolle.

House of Cards (originalen fra 1990) er også god, men likte SoP bedre. Spennende og se hvordan tv-serien til David Fincher og Kevin Spacey blir i slutten av året, som er en remake av House of Cards omgjort til en amerikansk setting.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Var i grunn ikke så fan av første sesongen. Men sesong 2 var grei, og sesong 3 var bedre. Sesong 4 er noe av det beste av dramaserier så langt i år sammen med Mad Men, Justified, Game of Thrones og Shameless US for min del. Det tiltross for at det er mer lavbudsjett enn de nevnte.

Serien fikk meg også til å like Lucy Liu, en dame jeg har hata siden jeg var barn nærmest.

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha Sorkin, The Newsroom i sommer. Og Sports Night som en oppvarmer, hvis du klarer å se bort ifra lattersporet, under den første sesongen av seriens to stk. Antar du har sett Studio 60 (som er greit, men jeg ville heller løpt for disse først).
Sports Night er under veis. Studio 60 har jeg sett jau.
Lenke til kommentar

Hehe, spesielt at du leser det ut av karakterer som alle er basically uperfekte, men okei. :p

Jeg har sett The Finder denne uka, og må si at jeg liker det veldig godt. Knallkvalitet er det nå ikke over det, men godt underholdende og likbare karakterer. Og Michael Clarke Duncan er rett og slett utrolig kul.

Lenke til kommentar

Ja, det er nettopp det... De har tilsynelatende feil, men når de møter problemer velger de alltid den moralske løsningen. Litt som i The West Wing, men ALT FOR MYE av det. Og "den moralske løsningen" er selvsagt basert på hollywood-moral...

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Ja, det er nettopp det... De har tilsynelatende feil, men når de møter problemer velger de alltid den moralske løsningen. Litt som i The West Wing, men ALT FOR MYE av det. Og "den moralske løsningen" er selvsagt basert på hollywood-moral...

Jeg skal tenke over det neste gang jeg ser det, så får vi se om jeg er enig. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...