Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både Girls og Veep fornyet, som forventet.

Private Pratice og gitt, men mot slutten. Siste sesong på 13 episoder.

NBC prøver å utnytte OL mest mulig også. Grimm sesong 2, og Go On (nye sitcomen med Matthew Perry) skal ha premiere i august, før den nye tv-sesongen starter for fullt i slutten av september.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke, ser bare på sistnevnte og har så vidt starta på sesong 2. Det var mer til informasjon. Så jeg beklager.

Noen som vet om HBO har planlagt noe The Pacific/Band of Brothers lignende i fremtiden?

HBO har ingen miniserier ala dette på gang. Nærmeste HBO har i utvikling er Parades End (med BBC), som er mer en kjærlighetshistorie i krig, med Benedict Cumberbatch (Sherlock) i hovedrollen.

HBO and BBC have given the green light to PARADE’S END. It will be a five-part mini-series set during World War I and stars Benedict Cumberbatch (BBC modern set Sherlock) and written by Oscar winner tom Stoppard (Shakespeare In Love). The centerpiece of the story is a tumultuous love triangle between an Englishman and his wife and a young suffragette during the heart of the war.

Produksjonselskapet Playtone som produserte både The Pacific og Band Of Brothers har småprosjekter og et større prosjekt som heter American Gods på vei (basert på boken med samme navn). Sistnevnte er ikke bekreftet som serie, og er bare for øyeblikket i utvikling med en comitment til en stor produksjon hvis HBO liker piloten Playtone produserer sammen med forfatteren av boken.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Det er sant. Mye ubrukt i boka. I tillegg er jo Neil Gaiman (forfatteren) med å lage serien (skriver manuset til første episode/piloten). Så det blir nok noe Gaiman har planlagt som ikke kom i boka som kan komme på tv-skjermen.

matthew-mcconaughey-320.jpg

HBO kjøper opp tv-serien True Detective med Matthew McConaughey og Woody Harrelson i hovedrollene under den første sesongen. Produksjonen starter opp fort, så ganske sikkert en premiere i starten 2013 (når Luck i grunn skulle ha ny sesong).

Lenke til kommentar

Urgh, elsker American Gods (og Neil Gaiman for den saks skyld), men en 600 siders bok, skal bli seks sesonger? Greit nok, tanken på å se Wednesday og Shadow i live action er konge, men ellers er jeg så skeptisk som jeg kan bli. Merk; jeg hadde ingen problemer med å se a Song of Ice and Fire bli vellykket på tv over flere sesonger. American Gods får en god sesong, som blir elsket, og så går det strake veien til helvete. Den får aldri en fjerde sesong, og blir det største tapsprosjektet HBO har vært med på. Edit: og akkurat som Game of Thrones er American Gods HELT avhengig av å gå sine seks sesonger. De blir aldri å kapitulere etter fire sesonger, og prøve å avslutte serien pga de vet at de blir tatt av skjermen. Det er alt eller ingenting. (Thrones skaperne har uttalt dette om, nettopp Game of Thrones.

Noen som har sett Parenthood? Så en tilfeldig ep på tv, og det virket ganske bra.

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

Men hvorfor kan det ikke kjøre i seks sesonger? Det er jo tons av folk som kan skrive gode ting i et etablert univers! Hvis sesong 1 er boka, og så finner de nye plots for de neste sesongene - helst uten Wednesday selvsagt, så er det temmelig pessimistisk å avskrive hele serien før du ser hva de finner på.

Lenke til kommentar

Jeg avskriver ikke innholdet. Ryktene sier at det kommer en oppfølger til American Gods, og jeg regner med at denne + AG vil være premisen for alle seks sesonger (jeg tror ikke AG vil bli kun en sesong).

Det jeg er veldig pessimistisk til, er om serien, som kommer til å få Carnivale til å se ut som en lettbeint komedie, klarer å overleve i mer enn tre eller fire sesonger - og som sagt - den kommer mest sannsynelig til å være helt avhengig av å få sagt sin historie i helhet.

Om American Gods, boka, blir sesong en, vel da ser jeg faktisk litt mørkt på hva de skal gjøre i de fem resterende sesongene. Det beste hadde selfølgelig vært en miniserie.En bok. En sesong. Episk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...