Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Wonderfalls og Pushing Daisies støtter jeg fullt ut. 2 stk serier som skulle fått lengre levetid.

Skal godt la seg gjøre å smi noe særlig raskere enn dette, man skal tross alt stable og produsere en hel serie i løpet av denne tiden.

Kommer sikkert til å bli hysterisk morsomt, akkurat som two and a half men /ironi

Anger Management har vært satt som en mulig serie i over 5 år for tv, og før Charlie Sheen-oppstyret (2011). Det er ikke en hel serie, det er 10 episoder på ca. 25 min per episode i første omgang. Bruce Helford har sett på prosjektet i flere år, og er han som utvikler rettighetene fra filmen til å gjøre det til serie.

Charlie Sheen var bare noe som hjalp produksjonseselskapet, Lionsgate i å selge prosjektet og få det ferdig utviklet for tv når Sheen sa seg villig til å bli med. Serien er ikke lagd for Charlie Sheen, selv om dette er automatisk det alle mener/tror. Den har bare vært utviklet og gjort muligens (ikke sikkert) mer passelig for Sheen.

For å få solgt en serie til tv, så må skuespillere eller en kjent produsenter være knyttet til prosjektet til for å bli solgt for å skape nok "buzz" rundt den serien som prøves å bli solgt til som regel en bestemt gruppe kanaler. Anger var siktet for kabel-tv, ikke som noe sitcom dritt for CBS. FX vant bud-runden som både HBO og Showtime bydde på.

Andre tv-serier blir skapt enten på grunn av hva kanalen ønsker (Lost av det jeg er sikker på). Eller som et manus, som den enkelte kanalen kanskje plukker opp til pilot-produksjon for å så vurdere den sammen med flere hvem av disse som skal ende opp som serie (for kabel-tv er det som regel 1 serie, mens for ikke kabel-tv opptil 10 serier per sesong/pilot-periode).

Jeg skjønner ikke helt logikken din med å si at en kabel-tv sitcom blir helt lik som en sitcom lagd for nettverks-tv. Den føles temmelig naivt. Two And A Half Men var en sitcom lagd av en av de mest uroginale sitcom-produsentene der ute, Chuck Lorre. Mens Anger lages for en kanal som sender mange av de beste komiseriene i dag, og faktisk den beste etter min mening nå, Louie. De to seriene deler ikke samme produsenter, samme produksjonstudio eller noe annet, ved unntaket Charlie Sheen. Sheen skriver ikke hva han sier. Det er ingenting som gjør det automatisk dårlig at Sheen er med. Det handler stort sett om hvor bra selve serien er, og hvor bra den utviklet rundt spesielt de ledende rollene som Charlie Sheen og Selma Blair.

Jeg sier ingenting om at serien vil bli morsom. Jeg sier selv at jeg tviler, og at jeg hata Two And A Half Men. Men å se det som den samme serien på nytt som du gjør synes jeg er trangsynt.

Endret av Mahavishnu
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og så feller vi en tåre for Bent, en serie som ble kansellert før de viste den første episoden, og som i ettertid viser seg å faktisk være bra. Romkom med glimrende manus, og hver eneste scene med Jeffrey Tambor er gull - som seg hør og bør med den karen.

Bare seks episoder laget, og mannlig hovedrolle har allerede fått seg ny jobb, så dette kommer ikke tilbake.

Lenke til kommentar

Curb Your Enthusiasm kommer ikke i år. HBO har sagt det kommer en ny sesong et vis punkt. Larry David er ikke helt bitchen til HBO, så kan ta en stund før han lager noe nytt. Han har litt uvanlig avtale med HBO at han bare kan ta seg nærmest et friår nærmest (noe at han ikke trenger å levere hvert år o.s.v.). Tenker meg at HBO prøver å få han til å jobbe mot at Enlightened sesong 2 og neste sesong av Curb får premiere en gang iløpet av tidlig 2013. Kanskje ta over plassen Eastbound & Down/Life`s Too Short har, som er sendevinduet på 1 time fra februar til april som blir ledig i 2013.

Bent er ikke enda kansellert, men den er ganske defacto-kansellert. NBC brukte ikke hue til plasseringen av serien i sendeskjemaet, eller ga den noe særlig promotering (vanlig for midseason sitcoms, Parks And Recreation er vel en av de få som har overlevd slik som sitcoms på NBC). Fikk bare flate seertall, og det tiltross for god kritikk.

Synes den var ganske grei selv, riktignok så skuffet Tambor litt meg i serien. Hans mest sentrerte episode (femte episoden om jeg husker riktig) var nesten svakere enn piloten som var svak. Men jeg likte episodene ellers. Amanda Peet var ikke helt slitsom Amanda Peet. David Walton var bedre enn tidligere. Trioen som spilte crewet til Pete var det morsomste med serien. J.B. Smoove var helt herlig som Clem, hjalp med savnet etter mer Leon fra Curb Your Enthusiasm. Jesse Plemons fra Friday Night Lights passa utrolig bra inn. Og russeren fra Deadwood fungerte også til den graden karakteren ble brukt.

Fin serie, på en altfor "skada" kanal som NBC har blitt.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Timpothy ødla riktig nok Hitman og Die Hard 4(dog manuset gjorde en soild jobb i begge nevte filmer), men i Deadwood og Justified er han strålende i min bok.(og der er manuset bra, sammenheng?)

Lenke til kommentar

Ja, som sagt - hvis man liker Olyphant :D

Jeg liker ham ikke i det HELE tatt. Med andre ord er det nøyaktig det dere liker med ham som jeg misliker :)

men i Deadwood og Justified er han strålende i min bok.(og der er manuset bra, sammenheng?)

This.

Tror Danielzu treffer spikeren for folk flest. Det er ikke forholdet til skuespilleren som påvirker hvordan vi liker serien, men serien som som påvirker hvordan vi liker skuespilleren. Jeg gir meg egentlig en lang f*** i Olyphant, men både Deadwood og Justified er utrolig gode serier. Noe som ofte skjennetegner gode serier, er at de lykkes i å spille på skuespillernes sterke sider, istedet for å fremheve de svake sidene.

Anyways, hvordan er prognosen for Awake? Forferdelig serie, gir meg håp for nettverksdramaer, noe ingen bør ha.

Lenke til kommentar

Awake, du vet blir kansellert. NBC i et nøtteskall. Gir en trøblete plass til en ferske serie med begrenset muligheter for noe særlig seere kontra enkelte andre kvelder med større muligheter. Den er forferdelig på den måten du sier den er forferdelig på. Helt klart. Fantastisk serie ellers.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...