Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynte på Justified igår, mye på grunn av all skryten serien har fått her i gården. Raste gjennom omtrent halve førstesesong på et øyeblikk, så jeg kan ikke si noe annet enn at jeg liker den godt. Interessant konsept, og beintøff hovedkarakter, men utvikler serien seg utover sesongen eller forblir det veldig episodisk (noe jeg synes er tamt)? Vil se mer av Boyd Crowder!

Lenke til kommentar

Den blir strengt tatt mindre episodisk mot slutten av sesong 1, da den tar opp ting både tatt opp tidlig i serien og noe som utspiller seg videre i sesong 2 og 3. Som f. eks Duffy, “My Duffy. My favorite Wynn Wynn situation.”

Men sesong 2 og 3 er strengt tatt i et helt annet game. Noen utrolig bra skurker i sesong 2 og 3, selv om jeg likte MC Gainey som faren til Boyd sterk tatt godt også. Selv om han var en pretty much bare en vanlig hillbilly med litt mer hjerne som sønnen sin.

Lenke til kommentar

Den nye sesongen har allerede begynt. Riktignok USA-sendetid, men hvis du er interessert så er den å finne på nettet.

Er klar over det men liker å se 'hele' sesonger på en gang (så lenge det er mulig). Så hele første sesong av Game Of Thrones i strekk noe som var en helt fantastisk opplevelse.

11 episoder = 11 timer med veldig god underholdning. :)

Lenke til kommentar

Enig der. Kjipt å måtte vente. Men hvis man allerede har begynnt på noe, skal det litt til å vente helt til sesongen er over.

Må bite seg i tungen å bedrive tiden med noe annet. For eksempel så har det blitt lansert en god del nye TV-serier i det siste som er over middels underholdende slik som Falling Skies.

Lenke til kommentar

Nei. Eneste som nesten gjør den verdt tiden er Megan Mullally. Og hun er bare med i sesong 2. Sesong 2 blir også den siste, ettersom den serien kom tilbake bare for å fylle en 6 ukers hull i sendeskjemaet til kanalen.

Bradley Whitford i Parks And Recreation, elsk.

whitford.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har av alle merkelige serier begynt å se på The Almighty Johnsons. Hadde ikke engang hørt om den før for et par dager siden og nå har jeg sett alt som har gått. Veldig rart med tanke på at jeg har andre mye bedre serier som venter, men det er et eller annet med serien som gjør at jeg liker den og bare vil se mer.

Noen andre som har sett den?

Lenke til kommentar

Lest lettere igjennom det originale manuset til piloten av The Newsroom. Noe fine dialoger og enkelte morsomme scener virker det ut ifra manuset. Liker spesielt dialogen mellom Will (Jeff Daniels) og Mackenzie (Emily Mortimer), samtidig som Neal (Dev Patel) har enkelte one-liners og noe veldig sarkastisk dialog. Mye anti-amerikanske meninger fra hovedpersonen Will. Liker hvordan han ler av drapstrusler.

Allikevel kan dette ha blitt skrevet om passe mye/fjernet og polert, siden det er et manus som ble starta på i 2010, og garantert endret i 2011 og kanskje også nå i 2012. Vet ihvertfall at Sorkin er kjent for å skrive om mye, enkelte ganger under filmingen av scenene også.

8 episoder av Breaking Bad sin siste sesong, og The Newsroom i sommer blir bra. Så blir det Boardwalk Empire, The Walking Dead (forhåpentlig lært en stor lekse av sesong 2), Homeland, og Treme til høsten o.s.v.

Lenke til kommentar

Det er helt greit. Om du skal ha noe lignende, og litt bedre (synes jeg personlig) så er The Chicago Code enda greiere. Shawn Ryan (Terriers, The Shield, Lie To Me (etter sesong 1), The Unit) er ansvarlig for den kortvarige serien (noe rundt 10 episoder) som viste seg å være noe kanalen ikke skulle gjort. Den endte også opp med bedre seertall enn hva både The Finder, Alcatraz og spesielt Fringe har oppnådd denne sesongen.

Endte med en mer eller mindre åpen slutt og. Husker ikke helt om jeg så ferdig Detroit 1-8-7, siden jeg var klar over kanselleringen. Så jeg nølte litt å forsette, men det var ingen kjedelig greie. Bare gadd ikke/gidder ikke å ta meg tid til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...