Dotten Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Stakkars mannen ville ikke hatt hår igjen på hodet. Kler jo Walter White.... Med andre ord: serien gjør meg kvalm. Hvorfor gjør den deg kvalm? Ville det hele blitt bedre om en av karakterene tok selvmord? Om de skrev inn en psykolog? Serier skal ikke være realistiske. De skal være troverdige. Mennesker har den herlige gaven av fantasi, og fantasi bygger videre på virkeligheten - den gjenskaper den ikke. Innrømmelse: One Tree Hill er min største guilty (OK - Jeg elsker OTH) pleasure. Sophia Bush kan ha den effekten på en mann ^^ 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg liker House of Lies veldig godt! Men når jeg ser på en tvserie så tenker jeg ikke så mye over hvor bra det er, eller analyserer det jeg ser på. Enten så liker jeg det, eller så liker jeg det ikke. Når jeg nå tenker meg om så er jeg veldig enig med det Heilage og Mahavishnu sier. Synes Marty og familien er troverdige, mens Clyde og Doug blir veldig påtatte og tidvis slitsomme. Jeannie er mer spesiell fordi hun så tydelig har problemer, og man skal liksom få sympati med henne, men så er hun en f****d up b***h som gjør ting man ikke kan støtte. Det kan kanskje liker best med serien er scenene med Marty og Monica. Kanskje mye fordi Monica er utrolig digg! Klarer ikke å få sympati for henne selv, Jeannie. Men likte forvandlingen til karakteren, tiltross for at jeg fremdeles bare liker Marty av Poden. Jeg liker skuespillerne i poden godt fra før. Selv Josh Lawson som spiller Doug. Ben Schwartz som spiller Clyde er herlig både som produsent (Oscar-shows, FunnyOrDie-videoer) og som skuespiller ellers (f. eks Parks And Recreation hvor gjesterollen hans som Jean-Ralphio er legendarisk, og grei i kortvarige Undercovers). Men karakterene burde bli bedre fokusert på, og bedre gjort i sesong 2. Fordi de kan for all del endre seg, men serien har fokusert for mye på spesielt Don Cheadle sin karakter. Synes House of Lies ble bedre mot slutten av sesongen, men kan bare være meg. Og enkelte. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Stakkars mannen ville ikke hatt hår igjen på hodet. Kler jo Walter White.... Med andre ord: serien gjør meg kvalm. Hvorfor gjør den deg kvalm? Ville det hele blitt bedre om en av karakterene tok selvmord? Om de skrev inn en psykolog? Serier skal ikke være realistiske. De skal være troverdige. Mennesker har den herlige gaven av fantasi, og fantasi bygger videre på virkeligheten - den gjenskaper den ikke. Innrømmelse: One Tree Hill er min største guilty (OK - Jeg elsker OTH) pleasure. Sophia Bush kan ha den effekten på en mann ^^ Det er alltid flauere når jeg må forklare at jeg liker OTH for helt andre grunner enn Sophia Bush. @Bibow: Glad jeg ikke er alene. Hadde selv håpet på det, men visste jo at det ikke skjedde. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Fjernet Endret 5. april 2012 av tofagerl Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Sett s3 av Breaking Bad nå.. Utrolig bra serie... Så mens jeg venter på s4 får jeg se siste ep av Shameless... Begynner på SoA etter s4 av BrB. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 @tofagerl: Det er diskusjon.no. Når man kommer med meningene sine må man ikke være overrasket over at det blir diskusjon. 4 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Sett s3 av Breaking Bad nå.. Utrolig bra serie... Så mens jeg venter på s4 får jeg se siste ep av Shameless... Begynner på SoA etter s4 av BrB. Misunner deg! Du har så mye bra i vente. Endret 5. april 2012 av Bibow Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Kommet meg til ep 3 på sesong 2 av Justified. Lurer virkelig på hvorfor jeg ikke har sett videre på serien siden jeg ble ferdig med sesong 1 i jula. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Fjernet Endret 5. april 2012 av tofagerl Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 @tofagerl: Det er diskusjon.no. Når man kommer med meningene sine må man ikke være overrasket over at det blir diskusjon. Men du diskuterer min subjektive mening. Det er temmelig spenstig av deg å mene at den i det hele tatt er oppe for diskusjon! For ikke å si frekt! Frekkeste jeg har hørt i hele mitt liv, at noen kan finne på å diskutere andres meninger. THE SHAME. 3 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg er egentlig mest nysgjerrig på hva som er et dysfunksjonelt menneske dersom karakterene i Shameless er normale og veltilpassede. (Og ja, subjektive meninger er helt greit å diskutere. Det er ikke så gøy å prøve å motsi objektivitet.) 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Hva med å ta den alkoholiker diskusjonen et annet sted? Eg personlig er hverken interesserte i subjektive meninger eller dems motargumenter.... 1 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg har aldri forsøkt å putte ord i din munn, og jeg synes aldeles ikke det er frekt å diskutere hvorfor den eventuelt er kvalmende. Det var du som ikke evnet å forklare hvordan den kunne vært mer realistisk eller mindre kvalmende, men i stedet forsøkte å sette alle alkoholiserte hjem i samme bås. Hva med å begrunne hvorfor du finner den kvalmende? Spenstig og frekt, spenstig og frekt. Det er jo en Shameless-diskusjon, Jotun. Det må jo være helt greit å diskutere hvor realistisk den er i denne tråden. 2 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Problemet er at du kommer med en ganske bastant og kontroversiell påstand, som du lar henge uten å forklare deg selv eller argumentere for ditt syn. Hvis du ikke vil diskutere dette temaet, ikke ta det opp. 1 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Helt fair Jeg har virkelig fått gjenopplivet serienerden i meg i det siste. Har i den siste tiden sett både Homeland, Parks and Recreation og Sherlock Holmes, i tillegg til å ha begynt på Sons of Anarchy og Louie. Kvalitet alt sammen egentlig! I tillegg har jeg sett et par episoder av White Collar, som jeg føler er en serie som ikke har blitt så mye nevnt her inne. Veldig underholdende og koselig serie så langt, spesielt for meg som elsker filmer som Catch Me if You Can. Sjarmøren i hovedrollen er også utrolig kul. Anbefales! Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Noen som har sett Danger 5? Begynt på Freaks and Geeks... Fantastisk. Endret 5. april 2012 av Kakeshoma Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Danger 5 så awesome ut. Last.. *Kjøper* nå! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Sett ferdig Bent nå. Merkelig nok den beste nye sitcom`en fra NBC, og alle andre store nettverk denne sesongen. Ikke noe ny 30 Rock, Parks And Recreation eller Community. Men langt bedre enn Up All Night som vokste seg til noe utrolig skuffende, bedre enn skvipet i Whitney og Are You There Chelsea. Trodde jeg egentlig kom til å ende opp med å hate serien når jeg så bilder av den i 2011 da den ble annonsert plukka opp. Men nei, endte opp med å elske den litt. Merkelig hvor bra serien egentlig fungerte, tiltross for Amanda Peet og et veldig uoriginalt setup. J.B. Smoove fra Curb Your Enthusiasm, Jesse Plemons fra Friday Night Live, David Walton fra Hei$t, Jeffrey Tambor fra Arrested Development og Pasha D. Lychnikoff fra Deadwood gjør seriens 6 episoder verdt å se. En god kjemi mellom Walton og Peet. Og enkelte morsomme scener etter den litt tørre piloten til serien. http://www.youtube.com/watch?v=iUp662mcnqM Dumt at denne serien mest sannsynligvis blir kansellert fordi NBC ikke kan en ting om promotering eller plassering av nye tv-serier lengre. Annet enn Smash som de gir sin beste lead-out plass til, som forklarer hvorfor den overlever med The Voice som storesøster. Se på hva de gjør med Awake også, setter den opp mot etablerte serier uten noe særlig promotering da det er vitsen å promotere (som under The Voice). Den første sesongen på 6 episoder er bedre mottatt enn hva Parks And Recreation oppnådde under sin første sesong, og stort bedre enn hva alle andre nye komiserier har oppnådd i år. Helt fair Jeg har virkelig fått gjenopplivet serienerden i meg i det siste. Har i den siste tiden sett både Homeland, Parks and Recreation og Sherlock Holmes, i tillegg til å ha begynt på Sons of Anarchy og Louie. Kvalitet alt sammen egentlig! I tillegg har jeg sett et par episoder av White Collar, som jeg føler er en serie som ikke har blitt så mye nevnt her inne. Veldig underholdende og koselig serie så langt, spesielt for meg som elsker filmer som Catch Me if You Can. Sjarmøren i hovedrollen er også utrolig kul. Anbefales! Jeg likte Catch Me If You Can, men White Collar ble fort pisskjedelig, og det tiltross for at jeg liker stort sett hele casten (Bomer, DeKay, Tiffani Thiessen, han Mozzie-fyren fra SATC). Ga opp i slutten av sesong 2. Typisk for de fleste USA Network-seriene der ved foreløpig unntak som Burn Notice og Suits. Alt annet på kanalen, White Collar, Covert Affairs, Royal Pains og Psych inkludert har bare blitt så kjedelig at det er bedre bruk av tiden å se de nye Saturday Night Live-episodene også. Overhode ikke jeg noe selv anbefaler, begge deler. Hvilken Sherlock Holmes er det du mener? Er vel Sherlock? Jeg liker den stort, men fått bare sett de to første "filmene" i sesong 1. Den Sherlock Holmes-filmen fra 2010 med T-Rex og sånt er jo helt vræl, så jeg håper du ikke mener den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå