Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, på grunn av urealismen. Barn som vokser opp i alkoholiserte hjem ender ikke opp som helt normale mennesker som i den serien. De ender opp med enorme psykiske problemer, og har stor sjanse for å ta selvmord.

Ehm. Ingen av karakterene i serien er jo tilnærmet funksjonelle. De er en salig blanding av ødelagte personer, og man ser jo at den oppveksten har fullstendig ruinert noen sjanse de har til et nomalt liv.

Du kan egentlig ikke klassifisere Shameless som en komedie, om man ser på det aspektet. Men måten disse karaktrene forsøker å få livet til å gå rundt på blir satt i et komisk lys, på sett og vis.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det var vel du som påsto at serien var urealistisk - å kalle den det kun fordi den ikke samsvarer med egne erfaringer blir vel litt søkt? Greit nok at den gjør deg kvalm, men det sier ingenting om kvaliteten på serien.

Jeg lurer på en ting. Jeg har sett Justified anbefalt, hvilken sjanger ville man dyttet den inn i? Jeg har ikke lyst til å få spoilet masse av serien så jeg tør ikke gå inn i forumet på imdb og se, men jeg gidder ikke begynne å se hvis det er veldig procedural / bad guy of the week.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Jeg har sett Justified anbefalt, hvilken sjanger ville man dyttet den inn i? Jeg har ikke lyst til å få spoilet masse av serien så jeg tør ikke gå inn i forumet på imdb og se, men jeg gidder ikke begynne å se hvis det er veldig procedural / bad guy of the week.

Det er ikke veldig procedural, men det er en liten form for Badguy of The Week (i sesong 1, sesong 2 og 3 er dette veldig mer borte). Hovedpersonen er en marshall, så at nye skurker popper opp hver uke er ingenting feil med. Faktisk det ville vært ekstremt merkelig om en marshall har den samme oppgaven/skurkene å fange uke etter uke...synes du ikke det?

Serien bygger alltid opp en rød tråd, helt fra starten. Serien fokuserer egentlig ikke bare på hovedpersonen. Faktisk en del andre, som Boyd som vokser til seriens andre hovedrolle i enkelte perioder på serien. Procedurals er heller ikke alltids nå negativt. Det finnes måter å være mye en serie som byr på procedurals å bringe inn serialiserte episoder også. Justified gjør dette på en kjempebra måte spesielt mot de siste 5 episodene av sesong 1, og gjør det spesielt utmerket i sesong 2 og 3 som sagt.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Subjektivt: Shameless er mer realistisk enn Suits, og sannsynligvis årets beste serie da den kom. Shameless når ikke The Wire opp til storetåa. Det er den beste serien laget (ikke min favoritt, mind you), og er milevis bedre enn nummer to. Kvalitetsmessig, vil jeg kanskje sette Deadwood eller Arrested Development bak The Wire.

Det er ståa mi på Shameless og The Wire som ble diskutert.

Lenke til kommentar

Film-relaterte kommentarer fra Raylan Givens på Justified er simpelt noe av det beste jeg har hørt av film-referanser på en tv-serie. Om det er en serie som får tittelen kuleste tv-serie om dagen, så er det Justified for min del.

"The Wizard of Oz. You should stick with it. They pull the curtain back, turns out the guy is kind of a pussy. How you been Elston?"

• Liker 2
Lenke til kommentar

Må si jeg har null forventninger til The Client List som serie. Men så har jeg ikke tenkt å se på den fordi den kommer til å bli nevneverdig bra eller ikke. Se bilde i spoileren så skjønner dere nok hva som er interessant.

2j3fnsn.jpg

Må være blant de peneste i showbiz uansett land. Latterlig fin.

Lenke til kommentar

Må si jeg har null forventninger til The Client List som serie. Men så har jeg ikke tenkt å se på den fordi den kommer til å bli nevneverdig bra eller ikke. Se bilde i spoileren så skjønner dere nok hva som er interessant.

2j3fnsn.jpg

Må være blant de peneste i showbiz uansett land. Latterlig fin.

Siden vi er innepå sånt..

post-115035-0-68390700-1333576693_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke fått sett sesong 2 enda, hørt sesongstarten er bra. Har enda ikke tatt med tid til det selv. Sesong 1 i starten var fantastisk inntil den gikk mot slutten som fucka opp stort sett alt, ikke på grunn av plottet men mer enkelte karakterer (spesielt hovedkarakteren).

Lenke til kommentar

Derfor jeg så på House of Lies. No regrets, selv om serien er omtrent like morsom som en lengre politisk diskusjon med mine foreldre...

House of Lies ja, er det noen her som faktisk liker serien? Jeg har tvunget meg gjennom hele sesong 1, men de gjør det virkelig vanskelig å like noen av hovedpersonene eller serien som en helhet. Plottet er ufattelig rotete, jeg sliter faktisk iblant med å skjønne hva som foregår, hvorfor folk gjør det de gjør og hvorfor alle vil ha ut Marty Kaan når han sanker inn masse bra avtaler. De kunne hatt en litt sympatisk supporting actor som man kunne heie på at skulle få sjansen til å gjøre det bra, iblant virker det som om Kristen Bell skal fylle en sånn rolle, men plutselig er hun like selvopptatt og jævlig som alle andre.

Det eneste som får meg til å se det er at den visstnok gir et ganske godt bilde av hvordan det er i McKinsey, Bain etc. Litt gøy å se mtp. at jeg sikkert blir konsulent selv om noen år.

Lenke til kommentar

Innrømmelse: One Tree Hill er min største guilty (OK - Jeg elsker OTH) pleasure.

Spørsmål: CW annonserte at serieavslutningen til One Three Hill skulle være en "TWO-HOUR SERIES FINALE EVENT". Men episodene jeg finner varer bare 50 minutter, i motsetning til de vanlige 40 minuttene i en vanlig episode. Er det dette som er hele episoden?

Edit: Ser ut til at det var hele. Avsluttet noenlunde sånn jeg ønsket.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar

House of Lies ja, er det noen her som faktisk liker serien? Jeg har tvunget meg gjennom hele sesong 1, men de gjør det virkelig vanskelig å like noen av hovedpersonene eller serien som en helhet. Plottet er ufattelig rotete, jeg sliter faktisk iblant med å skjønne hva som foregår, hvorfor folk gjør det de gjør og hvorfor alle vil ha ut Marty Kaan når han sanker inn masse bra avtaler. De kunne hatt en litt sympatisk supporting actor som man kunne heie på at skulle få sjansen til å gjøre det bra, iblant virker det som om Kristen Bell skal fylle en sånn rolle, men plutselig er hun like selvopptatt og jævlig som alle andre.

Det eneste som får meg til å se det er at den visstnok gir et ganske godt bilde av hvordan det er i McKinsey, Bain etc. Litt gøy å se mtp. at jeg sikkert blir konsulent selv om noen år.

Jeg liker den passende godt. Marty er en karakter med flere sider, men som ganske enkelt er skrudd i hodet og derfor foretar en del valg som ikke akkurat er til hans eget beste. Ergo havner han i situasjonen han er i ved sesongavslutningen.

Bikarakterene derimot virker håpløst endimensjonale for meg. Det virker som om de bare er der for at Marty skal ha noen å ha dialoger med.

Lenke til kommentar

Jeg er også i samme båt som Heilage. Liker den passe godt jeg og. Men Josh Lawson, Ben Swartz og Bell er nærmere ubrukelig, spesielt de to gutta i serien. Selv eks-kona, sønnen og faren til Marty (Don Cheadle) fungerer bedre på serien, og det er et stort minus i grunn. Men jeg liker serien som The Don Cheadle Show (Sjanger: Dramedy).

Lenke til kommentar

Jeg liker House of Lies veldig godt! Men når jeg ser på en tvserie så tenker jeg ikke så mye over hvor bra det er, eller analyserer det jeg ser på. Enten så liker jeg det, eller så liker jeg det ikke. Når jeg nå tenker meg om så er jeg veldig enig med det Heilage og Mahavishnu sier. Synes Marty og familien er troverdige, mens Clyde og Doug blir veldig påtatte og tidvis slitsomme. Jeannie er mer spesiell fordi hun så tydelig har problemer, og man skal liksom få sympati med henne, men så er hun en f****d up b***h som gjør ting man ikke kan støtte. Det kan kanskje liker best med serien er scenene med Marty og Monica. Kanskje mye fordi Monica er utrolig digg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...