Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er gjerne anime for alle, da det er "alle" typer anime der ute. Problemet er gjerne å finne noe man liker, om man ikke liker mainstream ting som naruto, bleach, one piece osv.

For de som ønsker noe spesielt og bra, er lain f.eks noe å anbefale ^^

Lenke til kommentar

Er i anime som i vestlig tv underholdning, du har lavpanne humor, dyp humor, intelligent humor, osv osv innen hver kategori av sjangere.

Barnetv (tom og jerry evt gamle disney filmer) kan jo være underholdende for både barn og voksen, samme gjelder "barnetv" animes som pokemon, digimon, naruto og one piece.

Ikke at jeg tar det så veldig personlig, men føler jeg blir en smule irritert når folk driver å sier alt av anime er for unger. Nå er egentlig begrepet anime i vesten noe som dekker VELDIG mye, og i mange sammenhenger burde vi delt ting inn igjen i litt mindre grupper.

Uansett, folk bør ikke være redde for å lese litt på f.eks www.anidb.net , er MYE å velge i.

Angående vanlig tvserier, bra house episode i dag, skulle tro at serien ville tape seg på 5 sesonger, men de er veldig flinke til å komme opp med nye ting. Uten at det direkte blir "dumt", selv om det kan bli litt mye til tider i den serien også, som i alle andre serier som har 3+ sesonger.

Edit: url fix

Endret av lain
Lenke til kommentar

Joonaas: Japp, som lain påpeker finnes det anime for alle. Jeg hadde inget forhold til anime bortsett fra Pokémon, så jeg sjekket ut serien de fleste liker: Death Note. Er nå på episde 22 av 37 og synes det er veldig spennende serie.

Har mye å glede meg til, håper jeg.

Lenke til kommentar

På mange måter er det en mørk voksen anime, som deler flere punkter med dexter.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1040155 <- Spørsmål etter "voksne" anime serien (mindre info om hver anime, men konsentrerer seg om de mer "seriøse" seriene)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=983048 <- Anime anbefalinger tråd (greit for de som har sitt første møte med anime spesielt)

Er også endel sports anime, som etter min mening fungerer veldig bra, major (baseball), hikaru no go (go en form for sjakk), og en masse annet.

Men nå skal ikke jeg spamme tråden ned med anime stuff, tror jeg har fått dekt det meste det kan være greit å informere evt nye tittere om, også får de/dere evt lage en tråd/sende pm om det er noe dere lurer på.

Siste fra meg mao om emnet.

On a different note, ser frem til mer Terminator: The Sarah Connor Chronicles, liker retningen serien tar på mange måter, selv om jeg ikke liker ho t1000 (eller hva det er) kjerringa.

Lenke til kommentar

En kvalitetsserie, men episodene virket noe lange på meg. Ikke veldig kjedelige, men det var som om noe manglet. Men så har westernsjangeren aldri vært det helt store for meg, og det hjalp ikke at det er noen historiske personer med (som herlige, konstant stupfulle "Calamity" Jane).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...