CypheroN Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Selv har jeg begynt med Anime for tiden. Vet ikke om folk her inne liker det eller ikke, er jo et eget anime/tegneserie-forum, men.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Anime som pokemon, bare eldre versjon? Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg har ikke fått helt sansen for Anime selv, men kjenner en del som elsker det. Men jeg tror ikke det er for alle Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det er gjerne anime for alle, da det er "alle" typer anime der ute. Problemet er gjerne å finne noe man liker, om man ikke liker mainstream ting som naruto, bleach, one piece osv. For de som ønsker noe spesielt og bra, er lain f.eks noe å anbefale ^^ Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ja, tenker litt mer voksen versjon. Pokemonserien er jo mest tilrettelagt for barn. Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Er i anime som i vestlig tv underholdning, du har lavpanne humor, dyp humor, intelligent humor, osv osv innen hver kategori av sjangere. Barnetv (tom og jerry evt gamle disney filmer) kan jo være underholdende for både barn og voksen, samme gjelder "barnetv" animes som pokemon, digimon, naruto og one piece. Ikke at jeg tar det så veldig personlig, men føler jeg blir en smule irritert når folk driver å sier alt av anime er for unger. Nå er egentlig begrepet anime i vesten noe som dekker VELDIG mye, og i mange sammenhenger burde vi delt ting inn igjen i litt mindre grupper. Uansett, folk bør ikke være redde for å lese litt på f.eks www.anidb.net , er MYE å velge i. Angående vanlig tvserier, bra house episode i dag, skulle tro at serien ville tape seg på 5 sesonger, men de er veldig flinke til å komme opp med nye ting. Uten at det direkte blir "dumt", selv om det kan bli litt mye til tider i den serien også, som i alle andre serier som har 3+ sesonger. Edit: url fix Endret 24. februar 2009 av lain Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Joonaas: Japp, som lain påpeker finnes det anime for alle. Jeg hadde inget forhold til anime bortsett fra Pokémon, så jeg sjekket ut serien de fleste liker: Death Note. Er nå på episde 22 av 37 og synes det er veldig spennende serie. Har mye å glede meg til, håper jeg. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg har hørt at Death Note skal være ganske lik Dexter. Er det? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Death Note er værtfall uhyre spennende selovm man ikke liker anime. Jeg har ikke sett Dexter, men vet det handler om en morder, det samme gjør DN på en måte, så ja. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Dexter har det kuleste plottet noensinne, Drapsetterforsker (blodsprutspesiallist) og seriemorder på fritid. Helt genialt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ok, da kan jeg med hånda på hjertet si at Death Note er noe av det samme. Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 På mange måter er det en mørk voksen anime, som deler flere punkter med dexter. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1040155 <- Spørsmål etter "voksne" anime serien (mindre info om hver anime, men konsentrerer seg om de mer "seriøse" seriene) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=983048 <- Anime anbefalinger tråd (greit for de som har sitt første møte med anime spesielt) Er også endel sports anime, som etter min mening fungerer veldig bra, major (baseball), hikaru no go (go en form for sjakk), og en masse annet. Men nå skal ikke jeg spamme tråden ned med anime stuff, tror jeg har fått dekt det meste det kan være greit å informere evt nye tittere om, også får de/dere evt lage en tråd/sende pm om det er noe dere lurer på. Siste fra meg mao om emnet. On a different note, ser frem til mer Terminator: The Sarah Connor Chronicles, liker retningen serien tar på mange måter, selv om jeg ikke liker ho t1000 (eller hva det er) kjerringa. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kansje jeg skal gi Death Note en sjanse i neste serietørke. Noen som har lest bøkene Dexter er basert på, jeg vurderer å skaffe meg dem. men lurer på om de er noe bra? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Er ikke så alt for glad i anime, men setter det på når jeg vil ha den mest hjernedøde underholdningen som er mulig å oppdrive. I de siste dagene har jeg sett på Naruto Shippuden samtidig som jeg har spilt Freecell. Ganske god hurtiglesningstrening. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Så animeen "Rosario+Vampire" her om dagen. Fryktelig dårlig anime kvalitets-messig, men får tiden til å gå. Tror neppe jeg gidder å fullføre serien, dog. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Jeg holder på å se 70show på tv4 og i denne episoden har Donna en søster. Men jeg husker ikke å ha sett henne ha en søster før. Noen som vet hva som hendte med henne? Endret 25. februar 2009 av Ehtram Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Er Deadwood en serie som er verdt å få med seg? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 En kvalitetsserie, men episodene virket noe lange på meg. Ikke veldig kjedelige, men det var som om noe manglet. Men så har westernsjangeren aldri vært det helt store for meg, og det hjalp ikke at det er noen historiske personer med (som herlige, konstant stupfulle "Calamity" Jane). Lenke til kommentar
trudel Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Noen som fikk med seg Criminal Minds på tv2 ikveld? Rart å se Jason Alexander (George) i en slik rolle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå