Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er til tider helt absurd. Ingen sammenheng ned resten av historien, bare en demonstrasjon av blindsone varsling.

 

Såg forøvrig episode 10 av person of interest. Nå begynner ting å dra seg til. Likte veldig godt hvilken vending den tok, selv om eg personlig er litt overrasket over at helten "lot det skje".

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Er det lov å spørre om serietips her? Isåfall;

Jeg og min kjære leter etter en serie som kan falle begge i smak som vi kan begynne å se.

Hun er litt den gossip girl, glee, one tree hill typen, jeg er heroes, fringe, breaking bad og litt sånne overnaturlige greier.

Vi fant ut at den nye serien som heter Touch på TV2 (Med Kiefer Sutherland) var kul, men jeg leter etter noen flere serier som kan passe oss?

Sjekk også ut Alphas (den serien blir merkbart bedre halvveis ut i sesongen).

 

Virkelig, Alphas? En av de kanskje mest uengasjerende seriene jeg har vært borti. Typisk kjedelig ganske mye non-sence Syfy-serie synes jeg.

 

 

Jups, Alphas. Etter en kronglete start begynner den å finne form og struktur. Ble solgt når Mr. Data himself (Brent Spiner) var med i en herlig rolle i en ganske solid episode. Moralske og politiske dilemmaet den utforsker gjør den også ganske så bra etterhvert.

Lenke til kommentar

Skeptisk. Skuespillerne var utrolig kjedelige (unntatt Doc`en), noen typiske hentet ut av kanadisk katalog nærmest. Enkelte av gjesteskuespillerne som fungerte som skurker, men ikke nødvendigvis på grunn av prestasjonene.

 

Følgte til de to siste episodene, og det eneste jeg følte jeg fikk med var at staten ville holde de med krefter tilbake i celler. Ikke så ekstremt spennende når Heroes already did it. Og utallige andre superhelt/ability-serier har kjørt det samme plottet gang på gang på gang...

 

Ville heller sagt Awake enn det om du skal gå innpå en serie med elementer av sci-fi for jenter. En serie som samtidig har langt langt bedre skuespill og karakterer. Og plottet bra, til tross for å være gjort tidligere på tv. Men ikke så bra, lignende har blitt gjort av Joruneyman som også var veldig emosjonell og enkel serie å sette seg inn i om du ikke er noe ekstrem fan av sci-fi. I Awake gjør tv-Kyle Killen nok en fabelaktig serie med noe som er gripende, til tross for at det er gjort tidligere. Ikke noe som Alphas som virker noe flere jenter kommer til å sovne av, eller hate deg for at du tvinger dem til å se.

 

Ville heller gått for Sons of Anarchy, Friday Night Lights og Shameless. Også hatt Awake og Pushing Daisies i bakhold.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Han lot det ikke skje, han bare forventet det ikke fordi de ikke tidligere har brukt slike midler mot han. Spesielt episode 16 så skjønner du at serien har stort sett hele sesongen satt opp en ganske stor rød tråd fra episode 7.

Jepp. Har merket meg denne. Og eg liker virkelig tendensene nå!

Lenke til kommentar

Ja. Det vil fremdeles være en procedural, men procedural er ikke en negativ ting så lenge de gjør det bra nok. Og jeg synes PoI løser det på en grei måte, og er samtidig mer realistisk. Skurkene kommer vekk liksom, skurkene kan overvinne og komme tilbake å slå deg hardere enn tidligere.

 

 

Bra Shameless i dag. For min del seriens kanskje mest tyngste episode, ga meg godt inntrykk ihvertfall flere ganger i episoden.

 

 

Kimmel skal hoste Emmy Awards i år.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Liker alphas godt selv, en variant av Heroes med litt mildere krefter og bedre persongalleri. Noen av episodene er kjedelige, men den med Garret Dillahunt og bottle-episoden med den usynlige dama syntes jeg var fantastiske. Awake er kult det også, men det har tross alt kun kommet fire episoder og man vet ingenting om framtiden til serien. Men dette gjelder da meg, ikke om jeg skulle sett det med en jente.

 

Med eksen min så jeg typisk lettbeint humor a la Scrubs, Arrested Development, Community, Episodes, Extras, Blue Mountain State, Better off Ted etc etc etc der alle kan anbefales. Hvis man vil ha noe drama ville jeg anbefalt Game of Thrones, Californication, Boss, Boston Legal og the Vampire Diaries ( wow awesome). Jeg skal også se Friday Night Lights i påsken, tror det kan passe bra.

Lenke til kommentar

Ikke sett en episode av Hawaii Five-0 siden noe etter sesongstarten. Men darn, når Michelle Borth skal dukke opp fast på serien igjen fikk jeg nesten lyst til å vurdere å ta opp serien igjen. Kanskje en gang i sommer. Står mellom det og The Vampire Diaries når det bare går kabel-tv serier nærmest i sommer. Kanskje også prøve å få satt meg inn i Boss på nytt.

Lenke til kommentar

Da var Luck ferdig. Synd den ble cancelled, men i USA er det vanskelig å forestille seg at de skulle klare å overleve en eventuell boikott fra PETA.

Første sesongen var uansett noe av det beste jeg har sett i denne sjangeren på lenge.

 

Åpen slutt eller ?

 

Har sett 4 episoder. Hater å se serier med cliffhanger slutt som man aldri får se fortsettelsen på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...