Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk potensiale at det var elendig. Og eneste som fungerte var Kiefer Sutherland sine prestasjoner. Synd at hans talentet blir brukt til noe slikt sentimentalt skravel.

Ganske så enig med deg der. Er nok mange andre og ikke minst bedre serier som kunne trengt en skuespiller på hans nivå.

Lenke til kommentar

Fringe, større sjanse til å bli fornyet enn Alcatraz. Sistnevnte blir uten tvil kansellert, serien blir veiet helt annerledes opp mot seertall og slikt enn Fringe. Sjansene for at Fringe blir fornyet er 70/30 ifølge produsent Jeff Pinkner i Fringe for en ny sesong. Men forsatt kan det gå like mye begge veier, tror jeg.

Community er ikke på kanten eller i fare lengre. Community er nå i stand til bli mest sannsynlig fornyet iforhold til kansellering. For øyeblikket.

The River blir kansellert, uten tvil. GCB er i større sannsynlighet for å fornyet enn kansellert.

I Hate My Teenage Daughter, praktisk talt kansellert og fysj av meg vekk med deg skrekkelige kjerring.

Ringerrrrrrrr......oh Ringer er det ute for. Rachel Bilson også med legeserien hennes, Hart of Dixie. Begge de profilerte nye seriene til kanalen The CW er på vei ut.

Awake er i sjanse for kansellering. Men ikke sikker eller sannsynlig kansellering, eller og ikke annonsert kansellert.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Stor og stor, ikke akkurat så stor.

Bra cast til Ralph Lamb blitt nå for å være vanlig nettverks-pilot.

Terra Nova star Jason O’Mara has been tapped to co-star in the project, joining Dennis Quaid, Michael Chiklis and Carrie-Anne Moss.

Set in the 1960s, the untitled Ralph Lamb project, written by Goodfellas writer Nicholas Pileggi and Greg Walker and directed by James Mangold, chronicles the true story of Ralph Lamb (Quaid) – rodeo cowboy turned longtime Sheriff of Las Vegas – and Johnny Savino (Chiklis), a Chicago mob fixer whose entrepreneurial vision for transforming Las Vegas collides with the law-and-order mandate of Sheriff Lamb. O’Mara will play Ralph Lamb’s younger brother Frank, the diplomat in the family.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tar også imot flere forslag på serier. Jeg har et mål om å skaffe mer popkulturelt kapital for hver måned som går.

Fremdeles litt skeptisk, men Magic City kan også innfri.

Magic City er en ny serie satt til slutten av 50-tallet med Jeffry Dean Morgan i hovedrollen. Du kan lese mer om serien her:

http://serienytt.no/2012/02/bli-kjent-med-karakterene-i-magic-city/

Serien er allerede fornyet for en ny sesong i 2013.

http://www.youtube.com/watch?v=W9D51DVMS1w

Men siden jeg ikke har sett serien selv enda, så blir det som noe annet jeg bare gleder meg til. Og jeg falt aldri helt for Boss, god hovedkarakter, utrolig kjipe biroller. Eller Spartacus. Men falt riktignok for TV-utgaven av Oscar-filmen Crash med Dennis Hopper o.s.v. Og Party Down som varte i to sesonger på kanalen var også helt genialt, en av de aller beste komiseriene der ute sammen med Louie, Curb Your Enthusiasm, Parks And Recration, It`s Always Sunny In Phildelphia o.s.v.

Lenke til kommentar

Irriterer meg litt over en ting i White Collar..

Tar det i spoiler for dem som evt ikke har sett

I sesong 2 episode 9, så blir Moz skutt i hjerte/lunge regionen. I episode 11, så er han tilbake. Altså, wth? De kunne da i det minste ha laget en cut-scene hvor han lå på sykehus eller noe liknende?

Lenke til kommentar

Vel det tenkte før også, men ikke etter å ha sett hans forrige spesial.

Det klippet der var faktisk ikke dårlig. Jeg baserte mine uttalelser kun på Parks, hvor jeg ikke synes han er noe særlig.

Haha, det var jævlig funny. Jeg liker egentlig ikke fyren, men det showet skal jeg sjekke ut.

Jeg kom mer eller mindre til den samme konklusjonen som deg..

Lenke til kommentar

Ja, skjønner ikke hva som er vitsen med å la det skje, hvis det ikke får noen konsekvenser?

Ikke sett serien -så dette blir generelt: Det kan jo brukes som filmatisk grep for å bryte etablerte konvensjoner.

Amerikansk film og serie har jo overvekt av fokus på karakterer og at en handling som gjøres skal få en eller annen konsekvens. Tidvis er dette så mye til stede at det blir kunstig og tilgjort - spesielt innen melodrama.

Vi er trent opp til å forvente slik ("høste og så"-prinsipp), men det er jo også litt forfriskende om man gir f... i det. På sett og vis mer realistisk også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...