Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynte forresten på Freaks and Geeks i går. Har vel kommet meg igjennom fem episoder nå, og liker det jeg har sett. Lurer på om jeg skal ta en titt på Undeclared når jeg blir ferdig. Verdt en titt?

Hvis du likte Freaks and Geeks så liker du nok Undeclared! Ganske mange kjente ansikter der! Mange som du har sett i Freaks and Geeks, og mange som nå er kjente komikere. Veldig morsom serie! Trist at den er litt ukjent for de fleste her.

Lenke til kommentar

Lie to Me. Spoiler ikke innholdet, bare litt om hendelsesløpet.

Serien er god, og den starter veldig bra. Men etterhvert så utvikler den seg ikke så veldig mye lengre.

En av hovedpersonene blir litt vel egosentriske, og man føler at man får servert veldig mye fra nettopp den personen.

Og serien har utrolig mye drama som de fint kunne ha unngått. Men sakene de tar for seg er spennende så jeg ser fortsatt på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grei pilot, utrolig kjip serie. Så de 3 første episodene, likte første men synes serien falt. Synes også plottet virket mer og mer dummere for hver episode, og er ikke noe jeg ville bruke tiden min på når jeg så det i 2009, eller nå.

Generelt sånn synes jeg serien fort ble selv enda verre enn selv CSI under Laurence Fishburne-tiden som var virkelig elendig. Og det selv om jeg liker skuespilleren, men han var rett og slett satt til å spille en altfor kjip karakterer i en altfor kjip tid på serien. Heldigvis kom Ted Danson inn å redda serien nå, og han har gjort serien mulig å se igjen, samtidig som Elisbeth Shue (Leaving Las Vegas) bidro litt med friskt blod på serien.

Lenke til kommentar

Serien er god, og den starter veldig bra. Men etterhvert så utvikler den seg ikke så veldig mye lengre.

En av hovedpersonene blir litt vel egosentriske, og man føler at man får servert veldig mye fra nettopp den personen.

Og serien har utrolig mye drama som de fint kunne ha unngått. Men sakene de tar for seg er spennende så jeg ser fortsatt på.

Så langt har likte jeg serien ganske godt. Jeg digger serier som The Mentalist osv, så tror denne blir bra også.

Vet du om de spiller på fakta? Er alt de sier om kroppsspråk osv sant?

Vet det er serier som finner på ting for å virke mer "pro", men hittil har det gitt mening det de har sagt i Lie to me.

Lenke til kommentar

Jeg likte Lie to me og ble veldig skuffet når de kanselerte serien. Det beste som kom ut av den for meg var nok Brandan Hines, han som spiller Loker, det viser seg at han har et band og jeg er fortsatt fan av han.

Lenke til kommentar

Så langt har likte jeg serien ganske godt. Jeg digger serier som The Mentalist osv, så tror denne blir bra også.

Vet du om de spiller på fakta? Er alt de sier om kroppsspråk osv sant?

Vet det er serier som finner på ting for å virke mer "pro", men hittil har det gitt mening det de har sagt i Lie to me.

Det er vel forsket på sånn tidligere. Og de har vel komt frem til at kroppspråk kan manipuleres.

Er nok mye oppspinn, men som du sier så virke mye av det logisk.

Lenke til kommentar

Begynte forresten på Freaks and Geeks i går. Har vel kommet meg igjennom fem episoder nå, og liker det jeg har sett. Lurer på om jeg skal ta en titt på Undeclared når jeg blir ferdig. Verdt en titt?

Hvis du likte Freaks and Geeks så liker du nok Undeclared! Ganske mange kjente ansikter der! Mange som du har sett i Freaks and Geeks, og mange som nå er kjente komikere. Veldig morsom serie! Trist at den er litt ukjent for de fleste her.

Støttes. Er vel snart et år siden jeg så de to seriene. Angrer ikke. Sett igjennom dem flere enn en gang faktisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Datt ut av Psych, ble for ensformig. Heller Burn Notice og Suits som er andre USA Network-serier. White Collar, Covert Affairs, Royal Pains og In Plain Sight hoppa jeg ut av ganske tidlig.

Ser litt fram til Common Law + Political Animals med Garla Gugino og Sigourney Weaver i sommer. Virker som kanalen prøver å satse på noe som ikke er fullt så lettbeint for en gang når det kommer til sistnevnte. Common Law ser ut som Dødelig Våpen-ish.

http://www.youtube.com/watch?v=OJor-KvEUWc

Jørgen: Du burde vurdere Party Down sterkt når du er ferdig med begge de to Apatow-seriene. Er du fan av Freaks And Geeks og Undecleared så burde Party Down fungere for deg og, selv om den er litt grovere. Parks And Recreation er også et must etterhvert.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Notert ned både Party Down og Parks and Recreation tidligere samt Shameless (originalen eller US?). De er noe av det første jeg skal se når jeg får tid. "Problemet" er at jeg har alt for mye å se på. Jeg har - tro det eller ei - sett en god del serier i løpet av min relativt korte levetid. Men når jeg tidligere har gått glipp av store serier så tar det tid å innhente tiden. Akkurat nå ser jeg Six Feet Under, Community, Freaks and Geeks, The Big C, Wilfred, The Borgias, Deadwood, Skins (UK) i tillegg til guilty pleasures som (vel, egentlig føler jeg vel bare at jeg må se de ferdig) One Tree Hill og Desperate Housewives. På toppen av det kommer diverse norske programmer. Jeg har et par sesonger av Mad Men og Breaking Bad på vent også.

Hva er forresten det mest spennende på vei i de første månedene fremover? Jeg gleder meg til sesong to av Game of Thrones og skal definitivt få med meg Girls, men er det noe annet jeg bør få med meg?

Lenke til kommentar

US. Jeg likte UK`en i starten. Men følte ikke for forsette det etter 2 sesonger, når de skrev ut karakteren jeg likte mest i UK`en som er enda bedre gjort i USA-utgaven (mye på grunn av bedre skuespill). Alt i alt synes jeg den amerikanske har mye mer kvalitet i seg (gode "barneskuespillere" også). Også ikke så fan av mye av dialektene i UK-utgaven som høres så forferdelig ut når personer skriker/snakker høyt spesielt. Har ikke den følelsen av amerikanske, men er nok en person-sak bare.

Jeg har Mad Men som jeg ser igjennom på nytt. Har ikke tenkt å stresse med sesong 5 som starter i slutten av måneden. Vil heller se de tidligere sesongene på nytt igjen, bare sesong 4 jeg har sett 2 ganger. Sesong 2 så jeg for snart 3 år siden sist (lå vel 1 uke etter sendeskjemaet når AMC sendte episodene av sesong 2 for det meste). Litt som Parks And Recreation som veldig seint har blitt genialisert, til tross for at det er blitt en sterke serie enn Community de siste året.

Du har også Justified som er knakende godt denne sesongen (nok en gang), men folk legger ikke merke til serien så sikkert ingen som liker den ved unntak av nesten meg, emptre, dotten og noen få til her på forumet. :p

Litt som jeg ser fram til i sommer;

Jeg ville sjekka ut Louie (om du ikke har, ny sesong i slutten av juni).

The Newsroom er nye serien ifra Aaron Sorkin (The West Wing/Studio 60) som også har vært med å produsere filmene Moneyball og The Social Network. Jeff Daniels i hovedrollen med en ganske variert cast som jeg tror kan fungere bra. Dev Patel, Sam Waterson og Emily Mortimer er også tidligere favoritter for min del som er med på serien.

Anger Management (Charlie Sheen, helt uten latterboks).

Veep - Julia-Louis Dreyfus (Seinfeld), Tony Hale (Arrested Development) i en HBO-sitcom.

+ Suits sesong 2. Falling Skies sesong 2 (dumme aliens, noe irritasjonsmomenter, grei lett underholdning). Sikkert noe mer også som Wilfred US sesong 2 (med Robin Williams i en gjesterolle) og amerikansk show fra Russell Brand. Også Jackass/Dave Chappell-ish serien til OFWGKTA skal jeg også se (men mer fordi jeg digger hiphop kollektivet en del).

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Takker og bukker, Mahavishnu. Justified falt jeg av etter et par episoder, det ble litt for kjedelig til at jeg tok meg tid til det. Mest av alt handlet det nok om at jeg hadde mer enn nok på planen på det tidspunktet. Jeg har jo lest her at den røde tråden blir synligere etterhvert(?), så da kan det nok fort hende at jeg gir serien en ny sjanse.

Jeg har sett litt av Louie, men sluttet av uforklarlige grunner midt i starten av sesong én. Den får jeg plukke den opp igjen. Jeg ser jo ofte at den trekkes frem som den aller beste komiserien som går per dags dato. Dessuten er jeg en stor tilhenger av stand-upen hans.

Jeg er stor Sorkin-fan til tross for at jeg aldri har fått se hans kanskje beste verk - The West Wing, så Newsroom skal jeg definitivt få med meg. Studio 60 var strålende, og det var med stor skuffelse jeg måtte akseptere at det bare ble med den ene sesongen. Casten ser bra ut, ja. Dev Patel er en personlig favoritt hos meg òg. Anger Managment og Veep skal jeg også ta en titt på, selv om skeptikeren i meg tviler på hvor bra det blir.

Den første sesongen av Suits var prima som lettbeint underholdning, så det blir definitivt et gjensyn med sesong nummer to. Sjekker forresten ut Loiter Squad av samme grunn som deg. Jeg har ikke veldig store forhåpninger til den, men det kan bli bra.

Jeg har forresten planer om å se Luck. Når jeg begynner å se avhenger av hva slags slutt den får. Håper noen her kan være behjelpelig med informasjon om det når den tid kommer. Sesongen blir vel ferdig i løpet av neste uke?

Tar også imot flere forslag på serier. Jeg har et mål om å skaffe mer popkulturelt kapital for hver måned som går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...