Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

"It's like dealing with a strict mother who I am confusingly attracted to. Ben is like a MILF".

 

Ah, Leslie Knope. You rock.

 

 

 

Person of Interst så godt som fornyet. Nok en torsdag hvor serien vant både timeslotten og fikk en ny seerrekord.

 

20% nedfall for Awake.

 

Liten opptur for Parks And Recreation på 12%.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Parks and Rec fortjener det virkelig. Det er ingen andre sitcoms som har vært i nærheten av å være like konsekvent gode, med unntak av Louie, som er aldri så lite unikum.

 

I agree a ton.

 

Louie blir på en måte en annen liga. Men søren Parks har overgått jævla mye, og det tiltross for å starta ganske elendig. Litt tilfeldig at de to seriene jeg liker best nå i komediesjangeren er serier med Louis C.K. mer eller mindre i.

Lenke til kommentar

Her er det meste av Sons of Anarchy-panelet på Paleyfest denne uka jeg har funnet på youtube.

 

http://www.youtube.com/watch?v=u0PsybrSRXY

 

(Klippet starter uten lyd i et halv minutt)

 

 

WTFSutter på Paley

 

http://www.youtube.com/watch?v=Z_EebMit97E

 

En bit med Theo Rossi (kan hende denne er i den videoen med det meste av panelet), og hans tatoveringer, møte med Michael Bay o.s.v.

 

http://www.youtube.com/watch?v=mBGxZoM8jxc

 

 

Ron Perlman og Charlie Hunnam var ikke med på grunn av filminnspilling. De to er å se i to samme filmer framover. Frankie Goes Boom i år, og Pacific Rim i 2013.

Endret av Mahavishnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Community generelt holder et veldig bra nivå. Den er, sammen med Louie og Parks, mine 3 desiderte favoritter.

 

Er så heldig at jeg fortsatt har til gode å se Parks.

 

Louie er forøvrig en av de viktigste seriene siden jeg-vet-ikke-når. Mindblowing både på form og innhold, skal bli artig å analysere den serien (om herr Grisprud ved UiB gir meg tommel opp til det).

 

Hva gjelder Community... Den er som solbriller - du blir automatisk litt kulere av den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TV-filmen Game Change fra HBO har premiere nå i natt. En film som fokuserer på Sarah Pailin (Julianne Moore) og John McCaine (Ed Harris). Grei kritikk i forhånd, overkant av positive anmeldelser så langt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=IPhh7mch5zo

 

Ser for meg at denne kanskje også blir nominert for flere Emmy-priser i sommer.

 

 

EDIT: The Mentalist kan fungere på en fredagskveld nå ser det ut som. Så store sjanser for at CSI: New York endelig kansellers denne sesongen. Etter å ha vært i stor fare for dette våren 2011 også. The Mentalist var fredagens vinner, sammen med Blue Bloods (før eller etter, samme kanal).

 

Enda mer konkurranse for Fringe også, som har samme timeslot som The Mentalist. Nå falt sjansene for ny sesong av Fringe mer ned, hvis CBS vil forsette med dette som var et "eksperiment" for å prøve å få plass til kanskje nye serier i høst på tordagen. Kanskje Cuba Gooding Jr.-piloten Guilty til serie sammen med sesong 2 av Person of Intrest på torsdager i 2012-2013 sesongen.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Vil ikke si dritkjedelige selv. Men det er har vært en litt overkant av episoder som er greie kontra bra den siste tiden. Aldri vært en dårlig eller direkte kjedelig etter min mening så langt. Og komiserien er den beste nå etter Parks And Recreation spør du meg når det kommer til komiserier til de 5 store amerikanske kanalene (CBS, Fox, ABC, NBC og CW).

 

Parks And Recreation har for eksempel hatt et overkant av sterke episoder kontra greie episoder de siste 14-15 månedene nå (Sesong 3 til så langt vi er i sesong 4, etter amerikanske sendeskjemaet). Før det var det helt klart Community som var best av de to.

 

Parks And Recreation i 2011 kom over Game of Thrones, Louie (som var det jeg synes var eneste feil/rare med lista for min del) og Community på Metacritic sin oppsamlingslite for 2011. Der hadde de tatt med topp 10 listene ifra flere tv-kritikere (selvfølgelig ikke alle). Litt kult å se at serien får erkjennelse av kritikerne ihvertfall, og Emmy`ene.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...