Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tim Minear er ikke med i produksjonen. Det var meningen, men han endte ikke opp med å jobbe med serien.

Not involved with Awake at all, as it turns out. Did a stint at Terra Nova, then went to American Horror Story.

Hvorfor blir den kansellert?

1. NBC. The Event, Prime Suspect, Studio 60, Heist, Journeyman, Undercovers, Boomtown, Outlaw, Knight Rider, The Black Donnellys, Kidnapped, Kings. Og alle andre dramaene som ikke har overlevd over en sesong, eller ikke overlevd mer enn 1 og en halv sesong.

2. NBC klarer ikke å promotere en ting riktig nærmest.

3. Trash-tv regjerer for det mest på de store nettverkene. Serien er for "smart" for seerne til NBC når det kommer til en dramaserie. Det blir kanskje for komplisert. Journeyman som hadde lignende premiss døde fort også.

4. Elendig time for en ny serie. Dette er timen der en rekke dramaserier har dødd på kanalen som Prime Suspect, og The Firm har dødd ut slik at den ble sendt til dødsboet lørdager. Awake vs Private Practice/Scandal og The Mentalist. Igjen, NBC klarer ikke å promotere en ting riktig.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Community blir ikke kansellert denne sesongen virker det som nå. Virker som at kanalen vil gi den ny sesong til høsten, på enten full 22 eller 13 siste. NBC skal også sende 12 episoder til av sesong 3 denne våren.

Hadde NBC uansett hatt det i planene i nær fremtid å kansellere Community hadde det skjedd allerede at kanalen hadde begynt å sende sine siste midseason-serier som den har på lager; Bent og BFF.

http://www.youtube.com/watch?v=fNYvcOBQ5Ew

http://www.youtube.com/watch?v=Tv-fkyRHFKw

Lenke til kommentar

Ingen liker Chang. Han er ond.

http://www.youtube.com/watch?v=pUfVPKJCkQc

Chang er nok min favorittkarakter i Community om jeg må velge en. Egentlig er det hele gruppen og hvor forskjellig de er som er det beste, og alle karakterene er fantastiske. Shirley er unntaket synes jeg. De spiller hverandre gode, akkurat som gjengen i Parks gjør. Jeff liker jeg også veldig godt. Han er veldig smart med imponerende muskler, men så har han virkelig sine problemer han også. Hint; halloween, tlf sex linje hvor han sa han veide 400 ibs kun sånn at dama kunne si at hun var tiltrukket av ham uansett, takler ikke være dårlig i noen han prøver å være god i (potteryclass) etc. Er nå på min tredje rundgang av Community. Får ikke nok av den gjengen, for dette er blant mine favorittserier all time. Alison Brie er favoritt skuespilleren og bak kommer Ken Jeong. Donald Glover og Danny Pudi er selvsagt også fete. Men alle elsker dem.

Lenke til kommentar

Trist at de får tak i sånne potensielle gullserier når de bare ødelegger for seg selv.

Fordel for Awake at så mye alt er kansellert hos NBC. Det ville sett langt verre ut om Prime Suspect, The Firm og The Playboy Club overlevde. I tillegg ryker Harry's Law, mens Chuck er ferdig.

I tillegg faller nå Smash, en annen ny serie, som en stein. Fortsetter den kan den også bli økset.

Som igjen er bra for Awake. Og Community. Krysser fingre for at Are You There, Chelsea? og Whitney ryker, slik at det øker oddsen for at de gode seriene lever videre.

Dog, det blir tøft. Etter 2010/2011 ble 10 av 18 serier kansellert. Nå er de oppe i 6 (forutsatt at Harry's Law ryker).

Lenke til kommentar

At "alt" er kansellert hos NBC er ikke en direkte fordel. Kanalen har vist at den trenger bare en dramaserie (Special Victims Unit), og kan fylle resten av sendeflaten med feilende dramaer som vil forsette nok en sesong, og en sesong til. Etterfulgt av en sesong til...

Awake blir plassert i en av de verst tenkelige plassene for en ny dramaserie. At serien ikke ble plassert på tirsdager også ganske uforståelig, når det er en bedre tid og en tid kanalen har ledig på tirsdager hvor serien har faktisk en mulighet til å overleve. NBC burde gi opp med ihvertfall dramaserier på det tidspunktet de sender Awake. Dette er et tidspunkt der hvert eneste drama siden 2009-2010 sesongen har feilet, jeg ser ikke en serie med en sikkert begrenset fanskare som Awake får til å kunne overleve her.

Awake kommer til å slite mye med hva konkurranse den så har. Mot en del av Grey`s Anatomy-seerne gjennom Private Practice, og kommende Scandal som også kan tjene mye hvis serien blir mye promotert som "fra skaperen av Grey`s Anatomy". Dette i tillegg mot The Mentalist igjen.

Riktignok alle serier som har tapt en del i seertallene denne sesongen, men NBC vinner aldri tidspunktet. Og Awake trenger nesten komme på en andre-tredje plass for klare overleve til neste sesong. NBC er 4th biggest network.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...