Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

BBC skal ha plukket opp Lillyhammer. Så litt på serien nå nettopp, og det var slettes ikke verst. Noe merkverdig at vi nordmenn som ofte er ganske habile i engelsk framstår som totalt idioter når det kommer til språken i den serien. Når Tagliano snakker til en random person og den personen svarer på norsk etter å fått et spørsmål på engelsk så er det noe rart.

Enig. Dette er kanskje hovedgrunnen til at jeg har droppet Lillyhammer. Å svare på et språk mottakeren åpenbart ikke forstår er noe av det mest irriterende jeg vet (i virkeligheten altså).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BBC skal ha plukket opp Lillyhammer. Så litt på serien nå nettopp, og det var slettes ikke verst. Noe merkverdig at vi nordmenn som ofte er ganske habile i engelsk framstår som totalt idioter når det kommer til språken i den serien. Når Tagliano snakker til en random person og den personen svarer på norsk etter å fått et spørsmål på engelsk så er det noe rart.

Enig. Dette er kanskje hovedgrunnen til at jeg har droppet Lillyhammer. Å svare på et språk mottakeren åpenbart ikke forstår er noe av det mest irriterende jeg vet (i virkeligheten altså).

Lillyhammer er grei underholdning. Det som irriterer meg mest er at manus virker slurvete. Jeg synes i det store og det hele at det kunne vært gjort mye bedre, men allikevel lar jeg meg underholde.

Lenke til kommentar

Virker ikke som TVNorge sender begge episodene som har premiere i natt i USA. Det er 2 episoder som sendes i natt av The River på ABC.

Seriens første 3-4 episoder fikk B+ på Hitfix.com

What they've done — somewhat impressively, given how limited the premise seems — is to borrow "The X-Files" storytelling model. There's the larger search for Emmet Cole, and that's never forgotten, but the river keeps throwing various supernatural obstacles in front of the Magus, each of which has to be understood and solved on its own. This is essentially what "Fringe" tried to do in its early years, pairing an ongoing narrative with a kind of sci-fi procedural format, but the Monster of the Week episodes wound up being much less interesting than the hours that answered bigger questions. In the early going, "The River" manages to make its various monsters at least as compelling as waiting to find out what happened to Emmet.

http://www.hitfix.com/blogs/whats-alan-watching/posts/review-abcs-the-river-keeps-the-scares-coming-week-after-week

Lenke til kommentar

Har akkurat sett de to første episodene av Community. Det er morsomt, men hva er det med serier i disse dager som nesten utelukkende har karakterer som er for dumme til å være realistiske?

Skjønner det ikke helt....

Håper du fortsetter :)

Ah, skulle hatt et slags selektivt hukommelsestap, slik at man kan se serier om igjen ferskt ^^

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Stikkordet her er intern logikk, noe Community definitivt har. Fiksjon kan være så sprøtt som bare det så lenge man forholder seg til rammeverket satt for universet.

Så lenge man ikke blir irritert av det. Vi får se hvor lenge jeg varer :p

Som sagt tidligere trenger jeg en (eller flere) karakterer jeg kan like. Jeg lurer på når disse eventuelt skal dukke opp.

Lenke til kommentar

Liker du ikke Señor Chang?

Jo, han har jeg litt sansen for faktisk. :p

Ingen liker Chang. Han er ond.

Heilage waits for alice: tro meg, serien får et par skikkelig likende karakterer utover sesong 1. Serien starter ikke fantastisk, men rundt halloween episoden blir det bra. Om du da ikke liker/ler så er det nok ikke noe for deg.

Jeg ler, men om det ikke utvikler seg så vil jeg dessverre gå fort lei. Får se litt utover sesongen før jeg avsier noen dom. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...