Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den nye serien til Beiken høres interessant ut.

 

Piloten med McBeiken som kommer ifra Kevin Williamson (Scream) er den serien ifra Fox jeg håper mest ender opp som serie til høsten/2012-2013 sesongen. Virker som det kan skje også, for Fox virker å måtte kansellere både House (høye kostnader blitt og Hugh Laurie gir seg trolig), Fringe (Fox tjener ikke noe på å ha serien i dag), og Terra Nova siden Alcatraz gjør det like bra og er billigere å ha. Derfor kan Fox leve mer med Alacatraz.

 

 

Men jeg ser enda mer fram til Shawn Ryan av piloter som er i utvikling for de store nettverkene. Ryan har enten skapt eller vært med i produksjonen av serier som The Unit, Terriers, The Shield, Angel og The Chicago Code.

 

Piloten han kommer synes jeg har et greit plot, som kan gjøres bra med rette skuespillere. Allerede har de hanka inn Andre Braugher (Men of A Certain Age) som har gjort gode roller den siste tiden.

 

Set in the not-so-distant future, Last Resort follows the crew of a U.S. nuclear submarine who become fugitives after refusing to fire their missiles. Ultimately, they make camp on an island that hosts a NATO listening station and declare themselves an independent nuclear nation. Braugher will play Capt. Marcus Chaplin, the commander of the AWOL sub.

 

 

Håper også at Michael Sheen og Lizzy Caplan (Party Down) sin Masters of Sex-pilot kommer til serie på Showtime. Caplan er en awsome dame. Kunne vært kult også hvis Liev Schriber-piloten også går videre til serie.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Craig Ferguson med Kristen Bell i Paris er noe jeg virkelig burde ha sett tidligere. Craig og Bell har som vanlig fantastisk kjemi, og dette er noe av det bedre jeg har sett av amerikanske talkshows den siste tiden. Graham Norton er selfølgelig i en annen liga, men dette er bra også. For øvrig er cold openingen fantastisk;

 

http://www.youtube.com/watch?v=Loh1zZy3TMY&hd=1

 

Er det forresten noen her som har sett Psych; spesielt hvordan er denne i forhold til the Mentalist... eller burde jeg bruke tiden min på noe annet?

Endret av Suburbian Hero
Lenke til kommentar

Psych synes jeg var kjedelig når jeg så det for noen år tilbake, skulle du gått for noe fra den kanalen ville jeg valgt Suits eller Burn Notice. Begge to er brukbare. Psych føltes jeg ble altfor oppbrukt etter bare de 2-3 første episodene.

 

Ser litt fram til Common Law fra kanalen også.

 

http://www.youtube.com/watch?v=sH390Ghsd2c

 

 

Bra Graham Norton i går også, likte den mer enn jeg trodde. Huska ikke hu britiske fra ER, komikeren har jeg bare sett på QI en gang mener jeg, og Resse Witherspoon var herligere enn forventa.

 

Judi Dench og Dev Patel (HBO`s Newsroom/Slumdog Millionaire) neste helg.

Lenke til kommentar

Profit.

 

The Shield også til en viss grad, begge er serier du følger hovedpersonen som er "slem" og blir liksom ondere og ondere.

 

Dexter Morgan i Dexter synes jeg går litt mer innenfor å være snill. Han dreper ikke uskyldige, for det meste. Isåfall er det nærmest alltid relatert til uhell.

 

The Sopranos også som nevnt. Ikke at jeg er helt enig at Sopranos er så utrolig mye bedre enn Breaking Bad, de ligger for meg veldig likt.

 

EDIT: Stort mulig at også Luck kan utvikle seg til en serie med en del likhetstrekk med Breaking Bad og Profit spesielt. Ihvertfall med enkelte karakterer.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Anti-helt.

 

Luther kan være av interesse. Ta en titt.

 

Du kan si anti-helt. Walter White, Jim Profit eller Vic Mackey er langt ifra noe typiske anti-helter, ihvertall for min del så blir anti-helter mer karakterer ala Sawyer (Lost), Han-Solo, og Daryl (The Walking Dead).

 

Walter White har utviklet seg, så kunne blitt kalt det i starten helt klart.

 

Vic Mackey spiller på unnskyldningen at han gjør noe slemt for det gode.

 

Profit er rett og slett bad. Han er villig til å gjøre hva som helst for å nå rikdom og makt. Selv mord av "uskyldige".

 

EDIT: Luther er også bra. Helt klart noe som også burde sjekkes ut. Det er ikke noe procedural, ja den har episodisk handling, men den bygger opp alltid noe. Den er tross alt vel verdt å se for det. Det er faktisk noe helt annet enn dette amerikanske typiske procedural-stuffet. Idris Elba fra The Wire er kjempegod skuespiller.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Er en reisekomedie fra Ricky Gervais og Stephen Merchant. Utrolig artig :) Veldig verdt å få med seg

 

Ah, den som har kjørt på NRK2 eller 3? Yes, den har jeg sett et par episoder av. Go' humor!

 

Edit: Skal sjekke ut Southland, den har jo fått forholdsvis bra score på imdb!

Jeg støtter anbefalingen til empetre. An Idiot Abroad er britisk humor på sitt aller beste. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...