Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke nevnt at serien er et dårlig politidrama, for det er sammen med The Chicago Code og Life noen av bedre politidramaene siden NYPD Blue og slikt. The Wire er kanskje for noen et politidrama, men for meg så er The Wire et genialt drama som går over sin sjanger med krim som Treme også gjør med både krim og musikalsk. Oppi alt, mange gode karakterer og prestasjoner ifra skuespillerne som spiller dem. Det som gjør serien hovedsakelig bra er karakterene, hva de opplever på jobben og hvor virkelig serien virker til tider.

Det jeg nevnte var at du over-fremhever ting med serien til å være større enn det som det er. Den delen med ungen og Sammy var ikke noe spesielt samfunnskritisk eller fokusert, det var mer karakterdramaet som gjorde noe påvirkning i den historien. Southland er ganske straight forward, men den gjør det langt bedre enn alle de andre politidramaene som lever, noe som bare skulle mangle når den sendes på kabel-tv og har som regel et mer voksent publikum.

EDIT: Luther som emptre og Sherlock kan også nevnes. Disse er også igjen bedre politiserier sammen med The Shadow Line. Synes nå jeg. Men for å være amerikansk politidrama er Southland bra. Ønsker at serien forsetter slik den er så langt i sesong 4, for dette er serien høydepunkt om det forsetter.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chicago Code, ja. Har lenge lurt på om jeg burde se den, men er usikker pga den ble avsluttet tidlig. Fikk den en halvordentlig slutt i det minste?

Angående serier som Luther og Sherlock så setter jeg dem inn i en annen bås enn Southland. Southland fascinerer meg, litt som The Wire, fordi jeg har alltid lurt på hvor mye miljøet påvirker en persons livsvalg. Jeg studerer amerikansk kultur dette semesteret, og USA er et perfekt eksempel på et land med miljøet som en framhevende faktor som påvirker samfunnsmessige forhold (kriminalitet, korrupsjon, utdanning, jobb, sosial og økonomisk status med mer.) Sammy episoden er bra her, fordi gutten kom fra et fattig miljø med mye kriminalitet. Gjør du noe du ikke skal, i forhold til gateloven så er du ferdig. Det er ingen utvei.

Sherlock og Luther er mer låste til hovedkarakterene sine, og de kriminelle framstår ofte som meget intelligente sosiopater eller kriminelle mesterhjerner. Ganske klassisk britisk krim, sett i lys av Poirot og Sherlock. Britisk krim er fantastisk, men en annen bås enn Southland.

Endret av Suburbian Hero
Lenke til kommentar

Som Life fikk også The Chicago Code åpen avslutninger. Begge seriene fikk mye, eller hovedhistorien til et skritt der den var for det meste løst. Eller betydelig nok til at de kunne avslutte det, men jeg ville for all del akkurat som Terriers gjerne hatt mer til tross for åpne slutter.

Selvfølgelig er Sherlock, Luther o.s.v. i en annen bås enn Southland og andre politidramaer. The Mentalist er det også det, ikke at jeg fremhever serien som bra for jeg synes serien har endt opp med å bli veldig kjedelig.

Du nevnte Southland som i samme bås som Blue Bloods og The Mentalist. Jeg ser det med Blue Bloods, sammen med Southland. Southland gjør det riktignok på en bra mer virkelig måte, uten å gå så utrolig dypt inn i det. Og det fungerer bra for Southland.

The Mentalist har jo greit plott i grunn hvis du tenker på selve serien, uten hvordan episodene er. Men serien perfeksjonerer det ikke bra/bedre som serier som Luther, Life, Bron, The Shadow Line og Sherlock o.s.v. hvor drapsetterforskning er mye av serien.

Lenke til kommentar

john_hawkes_winters_bone3.jpg

Damn, The Walking Dead og Oscar-nominerte John Hawkes ifra Winters Bone. Og serier som Deadwood og Eastbound & Down skjer ikke.

Tegneserie-spoiler og fremtidig spoiler ifra TV-serien.

Sikker?

John Hawkes er blitt sirklet for å ende opp med å spille The Governor i The Walking Dead sin tredje sesong.

Mer om saken:

http://splashpage.mtv.com/2012/02/02/walking-dead-john-hawkes-governor/

Lenke til kommentar

Damn, The Walking Dead og Oscar-nominerte John Hawkes ifra Winters Bone. Og serier som Deadwood og Eastbound & Down skjer ikke.

Tegneserie-spoiler og fremtidig spoiler ifra TV-serien.

Sikker?

John Hawkes er blitt sirklet for å ende opp med å spille The Governor i The Walking Dead sin tredje sesong.

Mer om saken:

http://splashpage.mt...awkes-governor/

Blir spennende å se hva som skjer med TWD. Håper de velger å følge tegneserien litt mer, at de har annonsert en skuespiller for "you-know-who" er jo et skritt i riktig retning..

Lenke til kommentar

Ga opp Justified sånn ca. etter episode 5 i sesong 2. Fant det kjedelig, i tillegg til at jeg fant serier jeg syntes var mer interessante.

Har nå tatt den opp igjen, og angrer ikke! De tre siste episodene (spesielt) i sesong 2, har vært helt fantastiske! :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

• Sons of Anarchy offsielt fornyet til sesong 6. (Serien ble fornyet til sesong 5 i fjor)

• Bobby Cannavale (Den Tredje Vakten) ny regular i sesong 3 av Boardwalk Empire.

• Ken Leung (Miles ifra Lost) blir med i TV-piloten til Sarah Silverman for NBC. Komiserie, of course.

• The Firm sendes på lørdager ifra nå, grunnet at Awake får plassen serien hadde på torsdager.

• Selma Blair spiller psykologen, mens Shawnee Smith (Saw) spiller eks-kona til Charlie Sheen sin karakter i kommende Anger Management på FX. Nye komiserien til Charlie Sheen som skal ha premiere i sommer.

• Kevin Bacon har endt opp med hovedrollen i en ny pilot ifra Fox. Om en seriemorder som skaper sin egen kult av egne seriermorder via nettet.

• Jane Levy (Shameless US/Suburagtory) skal ha hovedrollen i remaken av Evil Dead.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...