Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.youtube.com/watch?v=rOzXsqoJhtE&feature=youtu.be

Morro at denne ble pegget som den første traileren av WiC communitiet, men som en teaser av HBO. Det kan jo love godt for den første traileren, når den kommer.

Merk og at det kommer en 16 min behind the scenes video 2 mars.

Laura Allen var forøvrig awesome i The 4400. Hvordan er likheten med Alcatraz ift konsept (4400)?

Lenke til kommentar

Trenger en ny serie å se på. Noen som har en å anbefale?

Har nylig sett Dexter som jeg likte.

Hva har du sett fra før?

Jeg har akkurat pløyd meg gjennom Justified sesong 1, 2 og starta på sesong 3 som sendes nå. Ganske kul serie, hvis du ikke har sett den?

The Shield, god underholdning.

Sons Of Anarchy, min favoritt serie - utrolig bra!

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Akkurat sett Justified, The Shield og Sons of Anarchy selv.

Av disse så har The Shield og SoA delt førsteplass, og så kommer Justified bak. Ikke hakk i hæl, men fortsatt en serie som er verdt å se. The Shield og SoA er to av mine favorittserier gjennom tidene. Absolutt å anbefale

Lenke til kommentar

For meg så er Justified etter sesong 2 og sesong 3 så langt over Sons of Anarchy. Men SoA er tett etter, det tiltross for at jeg er veldig stor fan av SoA. Føler slutten i sesong 4 av SoA var så jævla billig. Hei, så veldig half-ass.

The Shield er klassiker. Burde kanskje gå for Profit eller Terriers når du er ferdig med Six Feet Under, empetre.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Er Profit og Terriers serier?

Trenger noe nytt jeg kan se på, forslag?

Ferdig med SoA, The Shield, Dexter, GoT og følger med på Californication og Justified.

Lurer litt på om jeg skal prøve meg på The Wire og Sopranos. Jeg har liksom sett en del av det, men aldri fulgt det slavisk fra episode til episode.

The Wire har jeg prøvd meg på før, men følte den var litt heavy..

Er dog ikke enig med SoA vs Justified. Justified er meget bra, men det er noe med stemningen og grooven over SoA som gjør at det er min all time favorit...

Lenke til kommentar

Terriers har jeg sett :)

Kurt Sutter: Will introduce several new MC members this season. Very surprising guest stars.

Synes ikke avslutninga av seson 4 var så dårlig. Ser ikke for meg en annen slutt som hadde vært bedre. Om det hadde gått andre veien enn det det gikk, så tror jeg serien hadde blitt kjedelig i sesong 5.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Blir vanskelig å slå ses 4 på gjesteroller med The Hoff og Danny Trejo. Kurt Sutter har jo snart gjenbrukt de fleste fra The Shield i SoA.

Lenke til kommentar

Trenger noe nytt jeg kan se på, forslag?

Ferdig med SoA, The Shield, Dexter, GoT og følger med på Californication og Justified.

Lurer litt på om jeg skal prøve meg på The Wire og Sopranos. Jeg har liksom sett en del av det, men aldri fulgt det slavisk fra episode til episode.

The Wire har jeg prøvd meg på før, men følte den var litt heavy..

Er dog ikke enig med SoA vs Justified. Justified er meget bra, men det er noe med stemningen og grooven over SoA som gjør at det er min all time favorit...

The Wire og Sopranos har jeg prøvd å se selv, veldig seigt å komme gjennom. Synes SoA gruser Justified for å være helt ærlig, selvom Justified er veldig bra (så ferdig sesong 2 i går kveld). SoA og The Shield er to av mine all-time favoritter.

Vil anbefale Terreris og Lights Out blant annet. Begge ble det bare én sesong av, men er verdt å se. Har du sett An Idiot Abroad? :)

edit: @Mahavishnu; Ser profit bare har 8 episoder, så skal vel klare å flette det inn sammen med Six Feet Under :)

Endret av empetre
Lenke til kommentar

Hørt mye bra om den serien.

Verdt å se selv om den dessverre bare fikk 1 sesong ?

Hvor får jeg tak i den på nettet ?

Jeg kjøpte DVD`en på Amazon.com mener jeg for en del år siden.

Ja, det er bra skuespill og det er en veldig banebrytende serie for å være fra den tiden den ble sendt, 90-tallet. Det er serien som har åpnet for mer fokusering på de slemme på TV, slik som Breaking Bad (Serieskaper Vince Gilligan har blant annet sagt at serien har inspirert han i å lage Breaking Bad) og Dexter.

Lenke til kommentar

Hva syns dere om Californication Natalie Zea vs Justified Natalie Zea?

The Wire og Sopranos har jeg prøvd å se selv, veldig seigt å komme gjennom. Synes SoA gruser Justified for å være helt ærlig, selvom Justified er veldig bra (så ferdig sesong 2 i går kveld). SoA og The Shield er to av mine all-time favoritter.

Vil anbefale Terreris og Lights Out blant annet. Begge ble det bare én sesong av, men er verdt å se. Har du sett An Idiot Abroad? :)

Nei, har ikke sett An Idiot Abroad - hva slags type serie er det? Er litt mer til typer som SoA, Justified osv og ikke så mye Big Bang Theory, HIMYM osv.

Lenke til kommentar

Har du sett Southland?

Synes det er synd at det nesten føles at det er bare jeg som ser Southland, når dette er nok det beste politidramaet jeg har sett siden The Wire. Måten serien viser Los Angeles, de fattige sidene av samfunnet med dens vold, kampen for å overleve og balanserer det med karakterenes private liv skaper en unik atmosfære. Serien er tung i temaene den tar opp, men den er ikke like seig som The Wire når det kommer til framgang i saker etc. Serien balanserer seg ut med en slags optimisme, og en del svart humor som gjør at den ikke føles tung hele tiden.

Lenke til kommentar

Er en reisekomedie fra Ricky Gervais og Stephen Merchant. Utrolig artig :) Veldig verdt å få med seg

Ah, den som har kjørt på NRK2 eller 3? Yes, den har jeg sett et par episoder av. Go' humor!

Edit: Skal sjekke ut Southland, den har jo fått forholdsvis bra score på imdb!

Lenke til kommentar
Synes det er synd at det nesten føles at det er bare jeg som ser Southland, når dette er nok det beste politidramaet jeg har sett siden The Wire. Måten serien viser Los Angeles, de fattige sidene av samfunnet med dens vold, kampen for å overleve og balanserer det med karakterenes private liv skaper en unik atmosfære. Serien er tung i temaene den tar opp, men den er ikke like seig som The Wire når det kommer til framgang i saker etc. Serien balanserer seg ut med en slags optimisme, og en del svart humor som gjør at den ikke føles tung hele tiden.

Jeg ser Southland også, men det der var mye bullshit om du ikke forveksler Southland med Treme som sammen med The Wire er i en helt andre ligaer, helt klart.

Atmosfæren i Southland er langt ifra unik også, den er allerde gjort på flere andre serier i Los Angeles som The Shield. Samfunns-fokuseringen er langt ifra noe særlig stor som du fremhever den som å være.

Det som serien riktignok gjør bra er hvor virkelig det virker, og hvor greit gjennomført serien er generelt. Fokuset på hver enkelte karakter har også vært noe shabby gjennom serien. Og det er først i sesong 3 serien har gjort noe særlig bra. Den gjør ikke de store plottene så fremheveligg bra heller, det som er bra på serien er når serien ikke har noen store historier og den fokuserer bedre på karakterene og bare "en helt vanlig dag på jobben"-episode for disse politifolkene som ser og enkelte ganger gjør mye uvanlig ting utover en dag.

Følte ikke at sesong 1 var så utrolig bra, sesong 2 var bedre, sesong 3 hadde noe en kjedelig start midtveis før det ble bedre midtveis i sesongen. Sesong 4 har starta bra. Med mer tydeligere fokusering på 6 hovedkarakterer, som er mye bedre enn en konstant skifting mellom opptil 8 hovedkarakterer. John Wells (Shameless US) & co gjør bedre jobb nå på mindre budsjett enn et større budsjett synes nå jeg.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Beste jeg har sett siden the Wire, og jeg har for det meste sett nettverkspolitidramaer siden da. Southland er kvalitetsmessig bedre enn Castle, Blue Bloods, The Mentalist og de andre politiseriene jeg har sett de siste to årene. Treme har jeg ikke sett, og The Shield har jeg sett små biter av som ikke gjør meg i stand til å vurdere serien.

Samfunssfokuseringen er ikke gedigen, men for min del skapte episoden der gutten Sammy skal "redde" ender opp med å drepe en annen unge et varig inntrykk. Dog er serien sterkest når den viser Ben og de andre politimennene patruljerer gatene, og viser hverdagen for politimenn i L.A. Serien er ikke legendarisk bra (som The Wire), men kan du peke ut en annen politiserie som fremdeles går som er bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...