Filmvenn Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Jeg ville ikke kalt serien tung om den ikke er for dere. Da er serien bare ikke for dere. Det er ikke noe akkurat veldig tungt med serien synes jeg. Det er en ganske straight forward moderne-western med rekke forskjellige karakterer. Den er mer lettere for causual-seere i måten den er ganske variabel i å være serialisert og episodisk per episode. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Jeg vil si det er nettopp derfor den er tung*, den har ikke noe driv forover, det blir for episodebasert. Generelt har jeg problemer med tv-shows som ikke har noen overhengende story-arc som kan drive historien og serien (når det er snakk om drama-serier). *Tung som i trått, som i smått slitsomt, som i treig. Endret 30. januar 2012 av Rampage 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) s1 gikk relativt greit, liker stemningen i serien ganske godt. Om dere syns s1 er "tung", så er det bare å pløye seg gjennom - s2 er verdt det! Hell, jeg syns t.o.m s1 var ganske bra! Endret 30. januar 2012 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Mener å huske at sesong to er mindre episodebasert enn sesong en. Det er virkelig verd å komme seg igjennom sesong en. Dere kan jo gjøre som jeg gjorde med sesong en av Stargate SG-1 - spille mobilspill samtidig Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Den er ikke så episodebasert hvis du faktisk følger med videre. Den bygger opp små historier ifra episode 9 og 10 som blir brukt videre. Før selve hovedhandlingen taes opp igjen i episode 11 og helt fram til ja så langt vi er i dag. Og det tiltross for at Raylan kanskje har enkelte episoder med "ukas tyv" så blir det alltid bygget opp noe gjennom andre karakterer. Det var ikke før sesong 2 serien realiserte sitt fulle potensiale synes jeg selv, tiltross for at jeg synes det var en grei serie allerede ifra spesielt mot slutten av sesong 1. Tror jeg også stoppet opp når jeg så serien første gang, og så heller igjennom episodene back-to-back. Og i dag er det en av favorittene mine. Så jeg synes det blir litt feil å avkaste serier så fort. Spesielt Justified, som har uten tvil vært noe av det beste dramaene i 2011. Og med en bra start i 2012 også. Serier trenger tid på seg. Derfor man for det meste burde se mer enn bare første episode. Enkelte ting trenger tid for å etablere seg. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Nå har jeg sett sesong en av Homeland og skjønner virkelig ikke all rosen denne serien har fått. Dette må først og fremst karakteriseres som en spenningsserie. Allerede der syns jeg den er for dårlig. Episode 5-9 er rett og slett kjedelige, sett at det er en spenningsserie. De nevnte episodene er derimot interessante som drama. Problemet her igjen er at Homeland er for dårlig til å være en god dramaserie. Det finnes mange interessante karakterer, men vi kommer egentlig ikke inn på noen av dem bortsett fra Carrie. Carrie er en veldig spennende karakter som vi får litt innblikk i. Claire Danes gjør en meget god skuespillerprestasjon i rollen som Carrie. Likevel klare ikke Homeland å gjøre verken historien eller karakterene spennende nok til å være en god serie. Jeg syns også det er en del middelmådig skuespill i viktige situasjoner som trekker ned. At denne serien har fått noen viktige priser sier meg egentlig bare to ting: Det er mangel på åpenbare gode serier. De som sitter i juryen er rett og slett ikke kompetente nok. Sesongavslutningen bygger klart opp til en ny sesong. En sesong som i mine øyne kan bli mye bedre enn første sesong. Likevel ser jeg ikke noe langvarig perspektiv på serien. Typsik nok kommer denne serien utvikle seg til å bli svada. Hele historien kommer til å bli vannet ut hele veien og seerne kommer til å sitte igjen med en serie som går bort fra sine kvaliteter, på lik linje med mange andre serier. Dessverre. Homeland er en serie som kunne vært utrolig god, men som dessverre blir ødelagt underveis. Flott input. Det får nå bli med tanken om å se Homeland. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 3 episoder igjen av Chuck. Noe verdig slutt på serien? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg elsket og hatet den, for det mest elsket/likte. Helt grei vil jeg si, bare ikke så veldig bra. Likte episode 7 best av sesongen, men de siste par episodene av Chuck har vært mye bedre enn sesong 4 som var stort sett en tynn kjedelig suppe. Elska alle callbacksa til sesong 1 og Jeffster i sesongfinalen. Take on Me av A-Ha er siste låta fra Jeffster på serien, jaaa nå spoila jeg..... Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Starta på breaking bad i går, angrer litt på at det tok sånn tid! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg elsket og hatet den, for det mest elsket/likte. Helt grei vil jeg si, bare ikke så veldig bra. Likte episode 7 best av sesongen, men de siste par episodene av Chuck har vært mye bedre enn sesong 4 som var stort sett en tynn kjedelig suppe. Elska alle callbacksa til sesong 1 og Jeffster i sesongfinalen. Take on Me av A-Ha er siste låta fra Jeffster på serien, jaaa nå spoila jeg..... Hehehe.... Ble litt overrasket nå! Men det gleder meg at du faktisk kan se en serie ferdig som er så "dårlig" Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Serier har opp og nedturer. Chuck har alltid hatt noe underholdning, men det begynte å bli det Dexter-syndromet hvor serien begynner å feile. Men når du først har sett 3-4 sesonger av serier og det er kanskje 1 igjen så vil du se hvordan det slutter. Chuck har vært grei underholdning for det meste, ikke bare veldig bra til tider. Så lenge serier er greie nok for min del og jeg har lyst på å se hva som skjer. Hvorfor ikke? Det er tydeligvis et problem for deg Jotun, among others. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Edit: nvm Du får lese innlegget en gang til da vettu. Har ikke noen som helst problemer med at du har sett Chuck. Bare overrasket da den så definitivt ikke er en veldig god serie lenger og som har tapt seg noe enormt. Men den er definitivt på min guilty pleasure liste over serier eg bare må se ferdig. Endret 31. januar 2012 av Jotun Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Problemet er nok alle som klager over andre som ser på, og liker Chuck, fordi de selv syns/tror det er en dårlig serie... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Hehe. Ja eg synest det er et problem. Men Mahavisnu gir da vitterlig beskjed når han synest en serie suger? Alle har da lov til det. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Det her kan umulig bli en diskusjone hvorvidt Chuck er en bra serie? Det Chuck har er 'it-faktoren', den feelingen du får av å sette på en episode med Chuck. Du får et smil om munnen, og en varm følelse i hjertet, og da kan kvalitet brenne seg til helvete vekk - for det driter jeg i. Firefly er en annen serie som mangler noe på kvalitet, men hvem faen bryr seg? Det er elskbart læll. 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Totally enig. For min del ble eg hekta fra starten. Og da er eg laget slik at eg fortsetter å se selv om det blir mindre bra. Bare må ha det, men mindre og mindre abstinenser ettersom tiden går. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Ah, skrev det innlegget tidligere litt rart ja. Så hvordan du diskuterte slik nå. Det er sant det Thommesen sier. Chuck har "it"-delen, den har om ikke nødvendigvis bra episoder så har den en hook. En hook som de fleste spesielt nettverkserier ser ut til å ha mista, eller ikke har lengre. Synes bare det som har noe hook lengre er veldig lite av blant nye serier for tiden. Kanskje eneste unntaket denne sesongen så langt er Alcatraz blant nettverkseriene, ikke utrolig bra men det er grei underholdning. Endret 31. januar 2012 av Mahavishnu Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Alcatraz ja.... Eg må ha noen serier som kona kan like, lurer på å prøve den på henne. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Det er langt fra umulig. Chuck er ensformig, repetitivt, fandom-pandering, fullt av åpenbar og upassende produktplassering, klisjert, blottet for nyanserte karakterer, fullstendig ulogisk, elendig skrevet og så "familievennlig" (aka tamt, moraliserende og uten den minste brodd) at en kveker fra 1800-tallet ville nikket bifallene. 1 Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Det er langt fra umulig. Chuck er ensformig, repetitivt, fandom-pandering, fullt av åpenbar og upassende produktplassering, klisjert, blottet for nyanserte karakterer, fullstendig ulogisk, elendig skrevet og så "familievennlig" (aka tamt, moraliserende og uten den minste brodd) at en kveker fra 1800-tallet ville nikket bifallene. Alt du sier er riktig. Så da er det håpløst å diskutere om Chuck er bra eller ikke. Chuck er ingen bra serie, men den har noe annet, som nevnt tidligere. Så da blir det ingen diskusjon (håper jeg), bare en erklæring; Chuck er dårlig tv. Folk flest bryr seg ikke. Idag er jeg folk flest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå