Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Det fungerte i starten. Men som en toro-suppe, så blir den jævlig elendig når du blander den ut med mer og mer vann.

Lizzy Caplan fra Party Down på New Girl for tiden. Savner Party Down, filmen blir forhåpentligvis filmet i sommer. Martin Starr kommer også til å ha en gjesterolle på New Girl snart. Både Ken Marino og Megan Mullally har hatt gjesteroller på Happy Endings denne sesongen, så det skal se snart. Etter jeg er ferdig med Archer om noen uker.

http://www.youtube.com/watch?v=8A7W48gYzRw

Usj, så kvalm jeg blir av den introen. Og det til tross for at jeg kunne ha stirra på Zooey Dechanel i hundre timer i strekk..

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, det er vanskelig om dagene når det er ikke er noen serier å se på kvelden, jeg MÅ starte å se på noe for det funker ikke vente på nye episoder så lenge.

Noen som kan hjelpe å finne noe som faller i min smak ??

Sliter veldig med å finne noe som er spennende. :(

Husker når jeg startet for første gang å se på dexter, lost og prison break, og da så jeg gjerne 4-5 episoder daglig etter hverandre for det var så spennende.

Serier jeg har sett på som er mine favoritter:

- Breaking bad

- Dexter (min favoritt nr1)

- Nip tuck

- Prison break

- Seinfeld (komedieserie som er min favoritt nr1)

- The walking dead

- Top gear

- Two and a half men

Serier jeg har hørt er bra, og PRØVD som ikke falt i smak:

- 24

- californication

- entourage

- lost (bra start, men mistet gnisten i midten av serien)

- game of thrones

- how I meet your mother (verste søpplet jeg noengang har sett :nei: )

- the office

- The Big Bang Theory

- sons of anarchy

- weeds

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
...

Homeland

homeland-showtime-review.jpg

Ser du har satt 24 inn under serier som ikke falt i smak. Iflg mange skal visst Homeland være ganske likt 24, men råder deg til å se i alle fall første episode. Jeg liker ikke 24 og var veldig skeptisk til Homeland. Så første episode, elsket plotet og da var det gjort. Etter å ha sett siste episode i sesong 1 gikk serien fra å være en enormt bra serie til å være 2011s store, store vinner. Du kommer ikke til å angre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve deg på noe nytt? Sjekk om Alcatraz eller Person of Intrest faller i smak. Dette episodiske serier, men er samtidig også greie. Men ikke av de beste seriene.

Siden du liker Seinfeld så godt burde du helt klart se Curb Your Enthusiasm og Louie. Førstnevnte er fra en av skaperne til Seinfeld, Larry David. Bored To Death og It`s Always Sunny In Phidelphia burde du også sjekke ut litt etter hva du skriver her.

Som noe lettbeint underholdning med litt spenning så kan kanskje Burn Notice og Leverage fungere for deg også. Selv om jeg er usikker akkurat for deg.

EDIT: Også enig i Homeland. Selv som 24-fan så elsket jeg Homeland mer. Legg også til Justified, så har du to serier jeg anbefaler deg å sjekke ut aller først. Sons of Anarchy burde du virkelig også sjekke ut videre. Sesong 1 er ikke så bra, sesong 2 og oppover er direkte herlig. Akkurat som disse to andre er fra starten, eller utvikler seg til.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Justified. Bra dialog og karakterer. Det som er litt spesielt med Justified er at alt som er macho og tøft(dette er en western) blir veid opp med å gjøre litt narr av karakterene og setter dem i situasjoner som gjør dem litt ukomfortable.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Justified. Bra dialog og karakterer. Det som er litt spesielt med Justified er at alt som er macho og tøft(dette er en western) blir veid opp med å gjøre litt narr av karakterene og setter dem i situasjoner som gjør dem litt ukomfortable.

Skjønner ikke helt hva du mener med å gjøre narr av karakterene. Kanskje med unntak av Dickie, Cooter og Dewey, som er relative små karakterer hvor dumskapen/uheldighetene er ganske naturlig skjer. Eneste og negative karakteren nærmest på serien er egentlig bare Winona.

Serien utvidet jo fokuset sitt mot hele samfunnet i Harlan, og gikk mer dypere inn i karakterene ved å stille tematisk rike spørsmål om hvor langt en er villig til å gå for ens familie og konsekvensene ens handlinger har på nærmiljøet. Sesong 2 gikk dypere inn i hevn, sorg, lojalitet og båndet mellom familie. Og dette gjorde mange karakterer mer rikelige enn mange andre serier i 2011 på dramafronten, selv Homeland.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Sett første episode av freaks and geeks, veldig veldig fornøyd! :D

Det er en genial serie! Har sett den ett par ganger, og jeg skjønner virkelig ikke hva de tenkte på da de tok den av lufta!

Desverre blir mange gode serier canceled uansett hvor bra kvaliteten er, seertallene bestemmer.

Freaks & Geeks var en bra serie ja, flere skuespillere som fikk startet karrieren der, f.eks Seth Rogen, Jason Segel og James Franco.

En annen serie som kan prøves er Undeclared.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Yes, og mye trash-tv er det som tiltrekker seg de store seertallene.

Judd Aptatow som står for både Freaks & Geeks og Undecleared er klar med ny serie. Riktignok ikke hans egen, men en ny komiserie til HBO som heter Girls ifra Lena Dunham. En av de mest ettertrakta nye seriene så langt i år av kritikerne som har fått sett piloten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...