Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett Golden Globe nå. Synes Ricky var litt skuffende, hadde forventa mer trøkk. Men lo godt da han spurte Depp om han hadde sett The Tourist.

Grammer vant for beste mannelige skuespiller. Er Boss noe å ta en titt på. Har sett at folk har kritisert den for egentlig bare er verdt å se pga Grammer sin karaktere. Men så jo at Boss også var nominert i beste tv-serie. Samtidig, så føler jeg at Golden Globe prisvinnerne og nominerte ofte ikke er de som fortjener det mest.

Lenke til kommentar

En del av de Globes nominerer har gjort seg fortjent til nominasjonene, men helhetlig er også nominasjonene ganske latterlige. Egentlig var også Grammer-nominasjonen fortjent, samtidig ikke fordi HFPA uansett ville ha gitt han nominasjonen. De elsker Grammer, og de elsker skuespillere som skifter beite, og de elsker å legge til noe splitter nytt (Uansett om det er dårlig eller bra).

Boss synes jeg var kjedelig, men samtidig greit nok. Men det som er så utrolig kjipt med serien er at bare Grammer gjør en minneverdig rolle. Jeg ville heller gått for serier som Treme, Justified, Sons of Anarchy, Archer, Breaking Bad, Friday Night Lights, Curb Your Enthusiasm, Parks and Recreation, Boardwalk Empire, The Hour, Luther, The Walking Dead først. Så Boss av det som ble sendt i fjor.

Endret av Mahavishnu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Problemet" med Homeland var at den gikk mye over i 24-land fra episode 7, i tillegg til en ganske "feig" slutt "Oh, vi er fornyet og får nok en sesong, så la oss legge opp siste episode til det".

Småpirk, men det trekker litt ned fordi de strekker grensen for hva seeren anser som troverdig. 24-formelen er sterkt til stede, med unntak av at ting ikke skjer ila et døgn

• "Alt går galt fordi ingen hører på Protagonisten" (24 ville som sagt hatt navnet 2 om folk hørte på Jack)
  • Muldvarper
  • Slemme muslimske terrorister
  • Sterke og til dels komplekse karakterer spilt av dyktige skuespillere også i biroller.
  • Sterk politisk tematikk og problemstilling(er)

Med åtte sesonger av 24 var det lite nytt i siste halvdel av Homeland. I tillegg fikk den inn virkelige spenningsfølelsen fra 24 da de begynte å presse inn at folk var presset for tid. Ventet nesten bare at Jack Bauer skulle komme veltende inn.

Ellers fortjener Morena Baccarin skryt for å være villig til å gå lengre enn Lewis og Danes. Ikke like forfengelig og regissør slapp å plassere ting strategisk for å dekke hennes edlere deler. :wee:

Lenke til kommentar

Å ha 12 episoder i en sesong som er ferdig på 12 uker synes jeg er langt bedre enn at 22 episoder blir dratt utover et helt år når det kommer til en dramaserie. Jeg klager ikke på 12 uker i året, så lenge serien kommer tilbake det neste året.

Det er så mye å se, og det er utrolig mye "klassiske"/eldre serier som er like aktuelt som du kan fylle opp tiden din med. Eksempelvis The West Wing, The Shield, Profit og The Sopranos. + The Wire

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Har lenge tenkt å starte på The West Wing.

Trenger man å være kjempe interessert i politikk for å like serien ?

Likte veldig godt Boss. Er vel litt i samme gate ?

Boss og West Wing er ikke helt sammenlignbare, spør du meg. I WW er dialogen skrevet på en helt annen måte, og er dramaturgisk lagt opp helt annerledes. Det har også et mye høyere tempo.

Du må nok ikke være kjempeinteressert i politikk, men det lønner seg nok å være litt interessert i samfunn generelt og kanskje en interesse for hvordan regjeringen i USA funker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...