Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Syns du AD mangler kvalitet? Virker det lite gjennomført? Om så blir jeg overrasket, men om du bare ikke syns det er morsomt, så har du bare annen smak enn de som liker det.

Tatt i betraktning min ekstreme misnøye med karakterene, så er jo dette egentlig en anerkjennelse av hvor godt konstruerte de er. Du kan bare hate karakterer når de er godt skrevet. (Mener nå jeg iallefall). :)

Endret av Heilage waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, alle er patetiske (og ganske ofte drittsekker) i It's Always Sunny in Philadelphia. Må si det er en del av sjarmen til serien. Enkelte ganger har det medført en utrolig hysterisk latter, og denne sesongen som var i 2011 var jo en av seriens beste. Noe som også sees igjen på en del av topp 10-20 listene diverse nettsider har hatt for å oppsummere 2011 (Serienytt holder på med flere).

Synes det har vært mange bra lister i år. Spesielt fordi det er mange valg som bra begrunnet å vekk ifra "mainstream"`en blant kritikerne og seerne som stemmer på slike ting som Treme, United States of Tara og Friday Night Lights (selv om den ble endelig trekket godt fram, gjennom både Emmy`s og hos kritikerne, som var fortjent like years ago). Ikke mine valg i år, men nå har jeg ikke sett FNL sin siste sesong enda (fikk den på DVD for en uke tilbake), og ikke starta Tara enda som jeg kommer til å gjøre til tross for at den er kansellert.

Brukerne på Metacritic (ikke kritikere ifra nettsidene/magasiner/aviser o.s.v.) stemte disse opp til topp 15

1. Community

2. Breaking Bad

3. Parks & Recreation

4. Game of Thrones

5. Homeland

6. The Walking Dead

7. Louie

8. Boardwalk Empire

9. Modern Money

10. Dexter

11. Justified

12. American Horror Story

13. Fringe

14. How I Met Your Mother

15. It's Always Sunny in Philadelphia

Etterfulgt av 30 Rock, TBBT, Downtown Abbey (crack-cocaine for mange av kritikerne for tiden), Sons of Anarchy og New Girl.

Hos kritikerne var dette topp 10:

1. Breaking Bad

2. Homeland

3. Downtown Abbey

4. Parks & Recreation

5. (Delt) Game of Thrones og Louie

7. Justified

8. (Delt) Modern Family og The Good Wife

10. Community

Lenke til kommentar

Helt greit å ikke like Veronica Mars, men å komme her å si at Veronica Mars ikke har noe kvalitet over seg? Haha, herlig!

Please... serien er jo full av medium skuespill/plot og klisjeer. Med mindre du syns Paris Hilton er en fantastisk skuespiller... for det er på det nivået alle bi-skuespillerene er.

Jeg liker film noir, men serien er ikke mørk og dyster nok til å gjennomføre det helt, passet liksom ikke helt med high school, bagateller overdrevet, teen greia.

Edit: Missforstå meg rett. Jeg er ikke spesielt overfølsom for klisjeer, jeg ser mange andre serier osv der det er nok av klisjeer, men da må det være noe annet som får det til å funke der.

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Syns du AD mangler kvalitet? Virker det lite gjennomført? Om så blir jeg overrasket, men om du bare ikke syns det er morsomt, så har du bare annen smak enn de som liker det.

Tatt i betraktning min ekstreme misnøye med karakterene, så er jo dette egentlig en anerkjennelse av hvor godt konstruerte de er. Du kan bare hate karakterer når de er godt skrevet. (Mener nå jeg iallefall). :)

Hehe, alle har forskjellig smak, så selv om noe er godt laget så er det ikke nødvendigvis underholdene for alle. Jeg syns f.eks at breaking bad var ganske godt lagd med gode skuespiller prestasjoner osv, men den serien passet ikke meg i det hele tatt :p

Lenke til kommentar

Nei, det er navnet på et prateprogram. Har egentlig ikke hørt den før, så den var ny. Ihvertfall her.

Sesong 2 er ikke ferdig.

Det er smak og behag, folk har forskjellige meninger. Noen liker mer karakterutvikling, andre liker mer run & gun, noen liker mer midt i mellom o.s.v. Det er uansett en diskusjon for tråden til serien når vi skal snakke mer om selve serien.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Med mindre du syns Paris Hilton er en fantastisk skuespiller... for det er på det nivået alle bi-skuespillerene er.

For et fantastisk dårlig eksempel. Hun har kanskje to-tre bittesmå replikker, ellers er hun bare i bakgrunnen i en håndfull scener.

Jeg liker film noir, men serien er ikke mørk og dyster nok til å gjennomføre det helt, passet liksom ikke helt med high school, bagateller overdrevet, teen greia.

Overdrevne bagateller som mord, voldtekt, skyldfølelse, klasseskille og korrupsjon? Du har åpenbart aldri sett én hel episode.

Endret av Lord Britishface
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt greit å ikke like Veronica Mars, men å komme her å si at Veronica Mars ikke har noe kvalitet over seg? Haha, herlig!

Av samme kaliber omtrent som at jeg mener at Arrested Development er crap, vil jeg tro. :p

(Argumentene varierer nok noe da)

Takk, trodde jeg var alene om det. Har sett første sesongen, og enkeltepisoder her og der, og det frister overhodet ikke å se resten.

Lenke til kommentar

Å dra frem skuespill, spesielt gjesteroller og enkelte bi-roller, i Veronika Mars som middelmådig - på grensen til det dårlige, syntes jeg er helt legitimt.

Ikke at jeg finner det så alt for betydningsfullt for serien. Den har så mange styrker at den var en herlig opplevelse.

Det betyr derimot ikke at det er lett å forstå at noen kan ta de elementene og tillegge dem mer relevans. Skjønner ikke hvorfor man skal bli så defensiv av den grunn.

Det er litt som Boardwalk Empire. Serien har mange knallkarakterer, men jeg kan absolutt ikke si meg uenig når det hevdes at det er for lite dynamikk og forskjeller i karaktergalleriet ("en gjeng handlingsutilitarister alle sammen". Stort sett alle er korrupte og alle er en litt annerledes versjon enn den andre (i motsatt ende har man serier som Game of Thrones, Breaking Bad og Homeland som kjører på med karakterer med store motsetninger (pliktetiker vs. utilitarist osv).

For meg trekker det ikke særlig ned, for andre blir det en big deal. Forsøker å verdsette andres perspektiv, fremfor å bli frustrert over det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er smak og behag, folk har forskjellige meninger. Noen liker mer karakterutvikling, andre liker mer run & gun, noen liker mer midt i mellom o.s.v. Det er uansett en diskusjon for tråden til serien når vi skal snakke mer om selve serien.

Personlig vil jeg gjerne ha et litt "større" plot, finne ut av hva som egentlig har skjedd, hvordan det gikk seg til, hvor hardt verden er rammet etc, men jeg har forstått at disse aspektene rett og slett ikke er det serien handler om. Det gjør nok at jeg faller litt av, selv om seneste episode var solid. Vi får se hvordan den utvikler seg.

Lenke til kommentar

Sesong 2 av The Walking Dead var virkelig dødfødt etter min mening. I forhold til sesong 1 så hopper den minst 6 hakk ned på skalaen. Ikke ser jeg hvordan den ligger så høyt på Metacritic fortsatt. Som folk har sagt før; Det er ikke lenger The Walking Dead, men The Talking dead.

Jeg syns det tok seg opp mot midten, men S1 var mye bedre ja. Men jeg avventer konklusjonen til jeg har sett siste halvdel av sesongen også. Irriterende at dem deler opp sesongen i 2 på den måten -.-

Lenke til kommentar

Fremdeles Cougar Town.

Emma Stone, Andy Samberg og Nick Cannon dukker opp i 30 Rock denne sesongen.

Liker dette godt sammen med James Marsden, Mary Steenburgen (kona til Ted Danson), Denise Richards, og Kristen Schaal (Flights of The Conchords) som er allerede annonsert. Samtidig er også Will Arnett og Kelsey Grammer tilbake.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...