Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LTS var rett og slett genial. Andre sesong kan ikke komme fort nok...

Nei, det er en serie som beror fullstendig på oppbrukte gimmicker fra The Office og Extras, kombinert med billige kortvokstvitser og null hjerte. Life's Too Short er Gervais som ikke skjønner forskjellen på "edgy" og "patetisk". Og Derek ligger an til å bli enda verre. Merchant og Pilkington bør finne seg en bedre partner.

Og Veronica Mars er fantastisk.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

LTS var rett og slett genial. Andre sesong kan ikke komme fort nok...

Nei, det er en serie som beror fullstendig på oppbrukte gimmicker fra The Office og Extras, kombinert med billige kortvokstvitser og null hjerte. Life's Too Short er Gervais som ikke skjønner forskjellen på "edgy" og "patetisk". Og Derek ligger an til å bli enda verre. Merchant og Pilkington bør finne seg en bedre partner.

Og Veronica Mars er fantastisk.

Er forbløffende enig. Elsket Office og Extras bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig betatt av Lifes Too Short jeg heller. Ler litt, men føler ting er veldig sett før. Ikke en storfavoritt. An Idiot Aboard var mye bedre. Extras igjen, mye bedre enn LTS.

Et par amerikanske komiserier har vært veldig bra i 2011 også. Spesielt Louie, It's Always Sunny in Philadelphia, og Curb Your Enthusiasm. Pluss Community og Parks & Recreation. Louie og Parks som min aller største favoritter i 2011.

Ser fram til mer Parks & Recreation denne uka. Mye bra som kommer opp der, Paul Rudd til serien, Louis C.K. tilbake, Nick Offerman (Ron Swanson) skriver en episode, Amy Poehler (Leslie Knope) skal skrive og regissere...

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Jeg følte alltid Terriers og Veronica Mars kunne vært i samme univers, men ikke Justified. Får ikke samme feel good følelse av Justified, selvom jeg er en stor fan.

Veronica Mars har en litt annen tone syntes jeg (ikke misforså, var storfan av serien).

Justified og Terriers er på samme kanal og de burde nesten satset på litt cross-over om det sistnevnte hadde overlevd. Må si Justified nå smått fyller et tomrom som Terriers etterlot.

Lenke til kommentar

Selv om tonene til de to seriene er annerledes så er det ikke noe hinder for å være i samme univers. De har en utrolig masse likheter, utenom det at Mars-familien er privat-etterforskere som Terriers-duo`en er (uten lisens til det), samt at miljøene er passe like både innad og utseende.

De er begge serier som handler om familie, om feilgrep (alkoholismen til Hank, Keith etter å ha beskyldt Kane familien for å ha drept Lilly). De tar for seg arbeidermiljøet og kampen mellom de rike og de fattige. Begge seriene handler om å se på mennesket som individer og er veldig interessert i ideen om at ingen er som de ser ut til å være. Folk er ikke bare god og ond - det er en grunn til at vi er de vi er. Begge seriene er rett og slett to av de mer optimistiske seriene når det kommer til hvordan vi ser på livet.

Likhetene er der, og VMars er faktisk mye mer mørkere enn hva det faktisk virker som den har for de fleste. Det er tross alt plots med drap, kidnapping og sex som også plottmessig setter den noe sammen med Terriers.

Men at de to seriene er ifra forskjellige produksjonselskap, og forskjellige kanaler så ville det nok neppe skjedd hadde de endt opp med suksesser på hver sine kanaler.

Var i tillegg noe smått snakk om at både Justified, Sons of Anarchy og Outlaw Country kunne ende opp med å ha crossovers. SoA og Justified står forsatt som en mulighet også, og Outlaw Country ble det aldri noe av til serie så (til tross for spesielt fantastiske Stephen Root og John Hawkes i serien).

Endret av Mahavishnu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, angående tonefall har iallefall Terriers og VM dette tilfelles; location (San Diego) som setter stemningen for begge seriene.

Likheter er det flust med, som du sikkert ser selv (privatetterforskere, mørk handling, sesongplot, Backup og Winston, rik vs fattig, glimmrende dialoger osv).

Den gritty handlingen i alle tre, setter jo egentlig alle under samme tak, ihvertfall til en grad. Den største sammenhengen med Terriers og Justified er vel kanalen, og dermed muligens John Landgraf som skal ha ros for at Terriers ble som det ble. Må si tanken på å se Hank og Britt ilag igjen i Justified er til å få gåsehund av. Kaster du inn Charlie Hunman - vel da er det orgasmisk. Synd vi ikke får noen DvD av Terriers.

Begge seriene er rett og slett to av de mer optimistiske seriene når det kommer til hvordan vi ser på livet.

Tror ikke jeg har hørt noen av dem kalt optimistisk før. Mørk og kynisk, sure, men aldri optimistisk. Skjønner hva du mener, bare aldri hørt det før.

Veronica Mars O_o

Terriers er myyye bedre enn Veronica Mars...

Javel. Jeg liker begrunnelsen din :)

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har hørt noen av dem kalt optimistisk før. Mørk og kynisk, sure, men aldri optimistisk. Skjønner hva du mener, bare aldri hørt det før.

Haha. Men fint å se at det er andre folk som faktisk klarer å se at VMars var noe annet enn bare en tenårings-flick ting serie.

Fint å se at House of Lies starter med svært gode seertall, savnet å se frøken Bell ukentlig, vel nesten eller mer enn kanskje noen filmroller og få opptredener på TV.

Lenke til kommentar

Hehe, det var ingen begrunnelse der, bare personlig smak. Jeg syns ikke (det lille jeg har sett) Veronica Mars har noe kvalitet over seg. Om den er som gossip girl eller ei har jeg ingen formening om da jeg ikke har sett noe på gossip girl.

Lenke til kommentar

Det er ikke personlig smak om du ikke har sett det. Serien er dypt avhengig av å bli sett kronologisk, og ifra start. Liker du Terriers gjør du smart i å se VM. Ikke døm en bok på omslaget.

Nei takk, jeg har sett nok til å vite at jeg ikke syns noe om den serien. Det er så mange andre gode serier der ute, jeg tror jeg bruker tiden min på dem istede.

Lenke til kommentar

Helt greit å ikke like Veronica Mars, men å komme her å si at Veronica Mars ikke har noe kvalitet over seg? Haha, herlig!

Av samme kaliber omtrent som at jeg mener at Arrested Development er crap, vil jeg tro. :p

(Argumentene varierer nok noe da)

Syns du AD mangler kvalitet? Virker det lite gjennomført? Om så blir jeg overrasket, men om du bare ikke syns det er morsomt, så har du bare annen smak enn de som liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...