Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Da blir det nok ikke den serien. Har allerede sett to serier som plutselig stoppet, og det var irriterende uansett hvor bra episodene har vært...

Tja, hva med Castle?

En av mine favorittserier for tiden, og den har vokst på meg mye de to siste sesongene. Ganske unik stemning i forhold til vanlige procedurals, og Nathan Fillion og Stana Katic er gode skuespillere.

Det er jo en mulighet. Hva slags saker er det som som oftest dukker opp der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Life er fantastisk. Bare vær obs på at den ikke ble avsluttet.

Da blir det nok ikke den serien. Har allerede sett to serier som plutselig stoppet, og det var irriterende uansett hvor bra episodene har vært...

For noe bullshit. Hovedhistorien ble da avsluttet. Vi fikk vite hvem som var bak alt, hvorfor, og hvordan det endte. Hva mer skulle vi hatt behov for å vite egentlig?

Som jeg nevnte tidligere hadde serien bare endt opp som en helt vanlig krimserie om den hadde forsatte. Serien ble sendt så lenge som var nødvendig, selv om jeg selv skulle gjerne sett mer også.

Life presterte langt bedre enn Castle også, og var langt mer spennende hvis du skulle tatt i beregning de to første sesongene av de to seriene. Hva er liksom grunnen til at Castle er bra uten Nathan Fillion? Å se Becket-dama halvnaken? Å se noen pent lite interessante drapsgåter?

Endret av Mahavishnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Life er fantastisk. Bare vær obs på at den ikke ble avsluttet.

For noe bullshit. Hovedhistorien ble da avsluttet. Vi fikk vite hvem som var bak alt, hvorfor, og hvordan det endte. Hva mer skulle vi hatt behov for å vite egentlig?

Som jeg nevnte tidligere hadde serien bare endt opp som en helt vanlig krimserie om den hadde forsatte. Serien ble sendt så lenge som var nødvendig, selv om jeg selv skulle gjerne sett mer også.

Life presterte langt bedre enn Castle også, og var langt mer spennende. Hva er liksom grunnen til at Castle er bra uten Nathan Fillion? Å se Becket-dama halvnaken? Å se noen pent lite interessante drapsgåter?

Hey dude - ikke bullshit meg, jeg vet jo ikke hva serien handler om. ;) Det jeg sier, og som jeg har lært meg av min egen historikk, er at jeg blir veldig irritert når en serie slutter midt i en historie. Og her er det vist litt delte meninger om historien sluttet som den skulle eller ei, så jeg får se hva jeg gjør. :)

Det jeg vet er at du mener serien har gitt de som ser på en verdig avslutning, og da tar jeg det i betraktning. :)

Tar gjerne i mot flere tips om du har det. :)

Lenke til kommentar

Alt mulig rart, alt fra mulige spøkelser til aliens og hemmelige agenter. Vet det høres dumt ut, men alt blir normalt på slutten av episodene. Den er ikke urealistisk, og er rett og slett en feel-good serie for min del...

Jesus... Det er en TV-serie, og vi ser begge på Chuck om jeg husker ting riktig. Du kan ikke si at Chuck er mye bedre enn Castle, spesielt sesong 3, deler av sesong 4 og sesong 5 som for det meste har vært skuffende. Samme argumentet gjelder Sarah Walker vs Kate Beckett. Begge skuespillerne er flinke i jobben sin, og undervurdert av folk som ikke ser aktivt på seriene...

Castle er helt grei for å hvile hjernen, hvis jeg vil se kvalitetsserier som krever en del energi for å følge med så har jeg Homeland, Sons of Anarchy, 3 sesonger av the Wire jeg ikke har sett og et par serier til jeg burde få med meg.

Lenke til kommentar

Hva har dette med Chuck å gjøre? Jeg nevnte ikke Chuck en eneste gang. Jeg sier ikke at Castle er dårlig heller, men at det er bare en helt vanlig serie (ikke noe eksepsjonelt), og at Life presterte bedre.

Og jeg bare motsier folk som mener at en serie ikke er avsluttet når selve historien/den røde tråden er ferdig og serien har dannet et klart bilde for oss hva som skjer videre.

Lenke til kommentar

Greit nok angående Castle, ser at du skrev at Life vinner på de to første sesongene. Der kan jeg si meg enig, men Castle har tatt steg framover for hver sesong. Derfor vil jeg ikke sammenligne den med andre procedurals og si at den er helt grei, når de store nettverkene sender CSI, Blue Bloods, Bones og andre procedurals som følger et helt likt og kjedelig format. Castle lar karakterene sine endre seg, og har en utvikling mot noe. Derfor setter jeg pris på den, samtidig som den i likhet med Chuck kan virke tåpelig for utenforstående.

Lenke til kommentar

Alt mulig rart, alt fra mulige spøkelser til aliens og hemmelige agenter. Vet det høres dumt ut, men alt blir normalt på slutten av episodene. Den er ikke urealistisk, og er rett og slett en feel-good serie for min del...

Jeg vil helst ha "ekte" serier - uten spøkelser, alians osv. Så da er kanskje ikke Castle noe for meg heller...

Lenke til kommentar

Jeg vil helst ha "ekte" serier - uten spøkelser, alians osv. Så da er kanskje ikke Castle noe for meg heller...

Haha. Ta det med ro, det han snakker om er ting som tilsynelatende er overnaturlige ting (Castle er jo forfatter og tenner på alle plugger av mystiske ting, det er et verktøy for historiefortellingen).

Serien er ikke i et univers hvor det overnaturlige skjer.

Lenke til kommentar

Greit nok angående Castle, ser at du skrev at Life vinner på de to første sesongene. Der kan jeg si meg enig, men Castle har tatt steg framover for hver sesong. Derfor vil jeg ikke sammenligne den med andre procedurals og si at den er helt grei, når de store nettverkene sender CSI, Blue Bloods, Bones og andre procedurals som følger et helt likt og kjedelig format. Castle lar karakterene sine endre seg, og har en utvikling mot noe. Derfor setter jeg pris på den, samtidig som den i likhet med Chuck kan virke tåpelig for utenforstående.

Skulle jeg følgt den ideologien så ville jeg heller ikke akkurat sagt at vanlige CSI heller da er så vanlig som andre procedural. Men både CSI og Castle er ganske vanlige procedural.

CSI har hatt svært mørke temaer, og uvanlig sesonger for en slik serier med mer røde tråder enn hva som er vanlig for en serie som egentlig starta helt annerledes. Serien har også gått mer inn for karakterutvikling. For å ikke nevne hovedpersoner som går imot hva vanlige A4-procedural-karakterer og gjør ting som å drepe seriemordere selv.

Men CSI er fremdeles bare helt vanlig procedural som er grei underholdning (med noen kjipe episoder innimellom) hvis du ikke absolutt ikke har noe annet å se på. Som Castle.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Smaken er som baken, og selv er Castle en av mine favorittserier. Jeg ser svakhetene dens, men jeg lever med dem fordi jeg liker karakterene og hele oppsettet. Hvis du har noen sånne serier, så vet du hva jeg mener.

Er enig i at CSI (den orginale) har noen bra episoder, men jeg siktet mer til dens dumme fetter CSI: Miami. Kun den nye Charlie's Angels og The Cape har etterlatt meg med mer frustrasjon.

Lenke til kommentar

Vel det høres jo du ut som og, spesielt med denne Smallville-diskusjon du hadde for en stund tilbake. Kanskje jeg var litt over streken med å si bullshit, men det var jo bullshit.

For du er enig som du sier i at en serie er ferdig når historien er fortalte, og vi får en klar melding fra serien om hva som vil skje.

Fordi du er ikke av den som mener en serie forsette til den blir en smørje og vi hater hovedpersonene på grunn av alt blir vannet ut som en kjedelig suppe fra Toro?

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Sa eg at eg tok feil forresten? Eg stoler på deg.

Noe som er grenseløst irriterende. De utviklet en flott storyline, og serien ble bare økset.

Skal du ikke slakte Heilage og Mahavisnu?

Er så unødvendig å "ta sånn av" når noen er litt uheldige og uttaler seg feil, eller i en annen retning enn det du mener....

Var eg sur under smallville diskusjonen? Hmmm... Beklager det og da.

Men Life: Se den! Okke som!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor du har slike innbilninger, men bullshit/hestemøkk er som regel noe som betyr at du sier noe som ikke er sant. Det er ikke noe aggressivitet i det. Det er flere som sier det på den måten. Dette er kanskje en av de tingene jeg har fremdeles med meg fordi jeg er oppvokst et par år på en gård.

Ingenting av det Heilage sier er feil. De utviklet en flott storyline, og de kunne ha spilt videre på det (som jeg og sa). Men det er som jeg sier noe som ga muligheten til at serien kunne utvikle seg i en negativ retning og. Samtidig som jeg skrev at røde tråden/historien serien skulle ha i bakhånd ble fortalt til et sted de kunne slutte. Det var ikke stort nødvendig med noe særlig mer forklaring, dermed ikke strengt tatt nødvendig med en tredje sesong heller. For meg ser jeg ikke helt heller hvordan The Mentalist kan fungere etter Red John, men hei den har muligens noe liv etter det og. Men vi vet ikke enda, jeg sier hva jeg tror som ikke nødvendigvis kan skje heller.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Det er en liten ting jeg har lurt på i det siste. Hvordan kan man ta i bruk paintball og skyte hverandre uten briller? Altså, får en skuespiller et skudd i øyet kan man tross alt bli blind. Grunnen til at jeg lurer er at jeg har sett episoder av bl.a. TBBT og Community hvor de blir truffet uten briller. :whistle:

Anyone? :)

Endret av T.A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...