LarsP Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Noen som har funnet noen nye godbiter i serieverdenen? Den mest positive overraskelsen for mitt vedkommende må være True Blood, men det er jo en HBO-serie, så jeg hadde på mange måter forventet meg kvalitet. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Har du sett Generation Kill? Har kommet over en sketch-serie som heter The Wrong Door. Den er kjempegod, i alle fall frem til episode 5. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Ja, Generation Kill har jeg sett. Jeg er ingen stor fan av krigsserier, men den falt helt klart i smak. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Her er et skjult kamera-program jeg kom over på WIkipedia. Det er en oppfølger til Trigger Happy TV som jeg så for rundt et år siden. Se filmen hos Youtube Trigger Happy TV: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Ja, Generation Kill har jeg sett. Jeg er ingen stor fan av krigsserier, men den falt helt klart i smak. "Over There" er litt i samme stil, selv om jeg vil si at Generation Kill er et par hakk vassere. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Spar deg fra å se Over There, bruk heller tiden din på Band of Brothers hvis du skal se en krigsserie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 LOL......fattigmanns Bee Gees Mankind ble jo så til de grader EID av Taker i "Hell in Cell '98" *humrer* Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Referer litt til LarsP sin post, om at HBO = kvalitet.. Men.. hmm.. Aldri helt tenkt på dette der jeg .. Noen som vil gi en kort innføring hva som kjennetegner de forskjellige? Er det stor forskjell, altså? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Huskeregelen er at kabelselskapene (de man må betale for i USA) er de som leverer kvaliteten, da de kan vise så og si akkurat det de vil: HBO: Band of Brothers, Carnivalè, Deadwood, Rome, The Sopranos, Six Feet Under, The Wire, Curb Your Enthusiasm, Entourage, Flight of the Conchords og Sex and the City. Showtime: Californication, Dexter, Masters of Horror, Penn & Teller: Bullshit! og Weeds. Disse seriene skiller seg fra de vanlige kanalenes serier da innholdet ofte er brutalt og av seksuell natur. Ved at HBO og Showtime ikke legger noen særlige begrensninger på hva seriene kan inneholde, så får de også tak i de beste manusforfatterne og produsentene. Ingen liker å bli sensurert, heller ikke i TV-serieverdenen. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg synes BBC klarer det ganske bra og. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Britene har bestandig hatt god smak. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Britene har bestandig hatt god smak. Det vil jeg ikke si. De lager mye dårlig de også, men det som kommer seg ut fra øyriket pleier riktignok å være av høy kvalitet. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Så var det det med å ikke ta ting 100% bokstavelig. Jeg er helt enig i at det har blitt produsert mye dårlig i England, men jeg synes at prosentandelen av kvalitetsserier som blir sendt på engelsk TV er høyere enn i f.eks USA og Norge. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Greia med britisk tv er at det ofte krever mer sær humor enn det amerikanerne krever. Litt "enklere" ofte å følge med på amerikanske serier. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Det er jo visse ting engelsk tv er mye bedre på, sketch shows fra england slår Mad tv, og SNL lett. Black adder slår jo de ALLER fleste amerikanske komiserer, osv. men det BBC er aller best på er naturprogramer, David Attenborough og BBC slår natur programene du finner på alle andre kanaler, Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Noen som har funnet noen nye godbiter i serieverdenen? Den mest positive overraskelsen for mitt vedkommende må være True Blood, men det er jo en HBO-serie, så jeg hadde på mange måter forventet meg kvalitet. True Blood har jeg vurdert å begynne å følge med på. Virker som en god serie. Andre serier som kan være greie er "Big Bang Theory". Amerikansk sitcom om en teoretisk fysiker, en eksperimentell fysiker, en ingeniør og en nerd til som jeg ikke har fått med meg hva jobber som. Popcorn-materiale. Liker du britisk komi så kan du få med deg "How not to live your life". Sitcom det også. Og så har vi også "Fringe" som er verd en titt. En slags "x-files light". Vil du ha doku så sjekk ut "Ross Kemp in Afghanistan". Der følger han en britisk tropp helt fra trening og et halvt år gjennom harde kamper i sør-afganistan. Nå begynner jeg å bli litt irritert på "bones". I slutten av hver episode tror du at noe skal skje mellom dem, men det gjlr det ikke. Dette ender med at jeg sitter oppe til langt på natt hver dag jeg ikke jobber for å få sett alle episodene. Sleipe jævler. De bare teaser deg. Og det virker jo tydeligvis. Endret 5. oktober 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Big Bang Theory er langt fra ny. Forresten må jeg legge til Gary Unmarried som en hvertfall ok ny sitcom fra CBS. Men må legge til at denne, Knight Rider, Prison Break og Sara Connor er de seriene som blir økset denne sesongen. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Takker så meget for forklaring LarsP! Et lite spørsmål til, mens vi først er i gang.. Har de andre kanalene noe kjennetegn da? Slik som CBS og sånne? Takker igjen! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 CBS har egentlig to ting, krimserier og sitcoms. Men ikke noe særlig kjenntegn sånn produksjonsmessig. Egentlig bare HBO og Showtime som har det vil jeg si. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 http://www.youtube.com/watch?v=uXZ0AqFblNQ...feature=related *humrer* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå