Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huskeregelen er at kabelselskapene (de man må betale for i USA) er de som leverer kvaliteten, da de kan vise så og si akkurat det de vil:

 

HBO: Band of Brothers, Carnivalè, Deadwood, Rome, The Sopranos, Six Feet Under, The Wire, Curb Your Enthusiasm, Entourage, Flight of the Conchords og Sex and the City.

 

Showtime: Californication, Dexter, Masters of Horror, Penn & Teller: Bullshit! og Weeds.

 

Disse seriene skiller seg fra de vanlige kanalenes serier da innholdet ofte er brutalt og av seksuell natur. Ved at HBO og Showtime ikke legger noen særlige begrensninger på hva seriene kan inneholde, så får de også tak i de beste manusforfatterne og produsentene. Ingen liker å bli sensurert, heller ikke i TV-serieverdenen. :)

Lenke til kommentar

Det er jo visse ting engelsk tv er mye bedre på, sketch shows fra england slår Mad tv, og SNL lett.

 

Black adder slår jo de ALLER fleste amerikanske komiserer, osv.

 

men det BBC er aller best på er naturprogramer, David Attenborough og BBC slår natur programene du finner på alle andre kanaler,

Lenke til kommentar
Noen som har funnet noen nye godbiter i serieverdenen?

 

Den mest positive overraskelsen for mitt vedkommende må være True Blood, men det er jo en HBO-serie, så jeg hadde på mange måter forventet meg kvalitet. ;)

True Blood har jeg vurdert å begynne å følge med på. Virker som en god serie.

 

Andre serier som kan være greie er "Big Bang Theory". Amerikansk sitcom om en teoretisk fysiker, en eksperimentell fysiker, en ingeniør og en nerd til som jeg ikke har fått med meg hva jobber som. Popcorn-materiale.

Liker du britisk komi så kan du få med deg "How not to live your life". Sitcom det også.

 

Og så har vi også "Fringe" som er verd en titt. En slags "x-files light".

 

Vil du ha doku så sjekk ut "Ross Kemp in Afghanistan". Der følger han en britisk tropp helt fra trening og et halvt år gjennom harde kamper i sør-afganistan.

 

Nå begynner jeg å bli litt irritert på "bones". I slutten av hver episode tror du at noe skal skje mellom dem, men det gjlr det ikke. Dette ender med at jeg sitter oppe til langt på natt hver dag jeg ikke jobber for å få sett alle episodene. Sleipe jævler.

De bare teaser deg. :p

 

Og det virker jo tydeligvis.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...