Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Du forventet en kvalitetserie i kabel-tv kvalitet ala HBO/AMC i en action procedural fra CBS?

 

Virker mer som du ikke likte plottet, og hvorfor ser du en serie du ikke liker plottet fra?

 

I tillegg har du og bare sett piloten...

 

Well, de som mente at The Good Wife, Breaking Bad og Seinfeld var elendige etter piloten hadde jo rett i sine tanker hvertfall......men vi vet jo hva som skjedde etter pilotene. :hmm:

 

Folk skjønner hva jeg sier, piloter suger som regel.

 

...........................

Jeg forventet mer av skuespilleren rett og slett. De hopper over hvorfor han ble slik som han ble med "uteligger" hele pakken, hovedpersonen skal være en kald morder men ser mer ut som en parodi på hele konseptet . Så kjører igjennom hele greia som en snipp snapp snupp og later lite til fantasien og hele "twisten" kan leses fra 10 mils avstand ifra hvem som helst som har sett en film eller TV.

 

Men men, det er en pilot som sagt *sukk*

<insert more>

 

Avslutningen på Six Feet Under er noe av det beste jeg har sett. Veldig bra serie!

Fantastisk serie Endret av b-real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skrev jeg aldri at det var fakta, og din meningen. Jeg skrev at det virket slik, ikke at det er slikt. Beklager om du ikke ser forskjellen, og regnet det som noe annet enn hva det var ment som. Eller om jeg skrev det på en rar måte.

 

Å vite hele bakgrunnen til en person iløpet av første episode synes jeg ikke er et must. Og mange andre mer brilliante serier som Breaking Bad og Mad Men hadde ikke akkurat det i første episode. Og jeg sa jeg var enig om at hovedpersonen var delvis elendig, og lite våken.

 

_______________________________

 

Liten teaserpromo for House of Lies med Don Cheadle og Kristin Bell som kommer i januar på Showtime.

 

http://www.youtube.com/watch?v=PEV2cXAZidw

 

Jean-Ralphio!

Lenke til kommentar

Selv syntes jeg piloter som oftest er det beste med første sesong, de sliter mer med å følge opp. De har 45-minutt til å overbevise selskapene om at piloten er verdig et videre liv. Jeg elsker å se hvordan man løser den problemstillingen :)

 

Person of Interest og Homeland er de to beste premierene så langt. De pakker inn mye i første episode, men det er jeg takknemlig for. Hadde stor sans for hovedpersonen i PoI. En stereotyp jeg godt kan like - minnet meg om 80-tallets helter ^^

Lenke til kommentar

Hva skal jeg se på?

 

Ser på/har sett: Blue Mountain State, Breaking Bad, Dexter, Entourage, Gossip Girl, HIMYM, Suits, The OC, The Walking Dead, Breakout Kings, Game of Thrones, Prison Break, Heroes.

 

Sons Of Anarchy

The Killing

24

The Office US/UK

Community

Parks And Recreation

Louie

Bored To Death

How To Make It In America

Justified

Modern Family

Lost (trodde alle hadde sett det)

Scrubs

Friends

An Idiot Abroad

Generation Kill

Rubicon

Deadwood

Curb Your Enthusiasm

Lenke til kommentar

En mini mini omg-serie som sakte men sikkert blir ødelagt på grunn av handlingen blir fortonet ned til flere publikum enn den burde. Dårlig karakterutviklinger, og elendige sløve skuespillerprestasjoner. Kjedelige karakterer, ved få unntak. Og blir kansellert fordi den blir plassert ut i et vanskelig sendetid.

 

 

Hmm...har ikke sett serien enda eller egentlig tenkt så mye annet på selve serien. Bortsett fra at serien lever i veldig utrygg kveld, og trenger et høyere antall seere enn andre serier på samme kanalen i samme tidspunkt har fått de siste 2årene.

 

Ikke ha forhåpningene så høyt oppe. Dette er ingen ny Lost, eller noe ny OMG-serie føler jeg. Føler serien kan bli rota til, og bli mer en familieserie, som ikke leverer så godt for oss som forventet den litt mer slik som promoene viste. Redd mye av potensiale kan gå vekk ganske tidlig og.

 

Effektene kan kanskje være pene å se på, men jeg tviler generelt sett på om det vi skal se på (karakterene og plottet) blir noe særlig bra.

 

Har egentlig høyere forhåpninger til Alcatraz som Fox skal sende i samme tidspunkt når Terra Nova har sendt ferdig den første sesongen. 13 episoder i høst til desember. Før Alcatraz kommer til nyåret.

 

Men det jeg høerer fra krtikerne er at karakterene er generelt sett elendige. Shannon-familien (hovedfamilien) er stereotypisk å nesten kjedelig. Ved unntak av Stephen Lang sin karakter, men det er jo Stephen Lang og han er jo awsome. Derfor vi heter det samme i virkeligheten (litt da). Stephen Lang er vist favoritten til mange av kritikerlaget.

 

De har vist ikke lært av V at slitsomme tenåringer gutter i rollen som sønnen til hovedpersonen er bare slitsomt (for de som har sett V, det var en fryd for meg det som skjedde på slutten :love::love: ). Sorry for det siste der.

 

Piloten har noen gode actionsekvenser hører jeg på Hitfix.

 

Litt irritert selv, som de fleste kritikerne på det faktum at de kasta ut David Fury som forfatter, på grunn av Brannon Braga som er "the boss" for serien er litt maktgal eller noe. Og Braga har lagd mye gjennom Star Trek-serier som var helt dårlig, hører jeg og leser. Det er ikke et pluss for en serie hvertfall når en showrunner ikke kan lage så mye bra. Hans del på 24 var grei, men han utførte ting bare i lag der. Utrolig mange forfattere og produsenter som Terra Nova har kan bli ødelegge det.

Lenke til kommentar

Ja, frykter også for at 'Terra Nova' blir en gedigen skuffelse. Typisk serie som ser ut som "a million bucks" men har ikke gode nok historiefortellere til å støtte kostnadene. Det at David Fury slutter pågrunn av kreative konflikter er IKKE bra, han er trolig en av de beste forfatterne i sci-fi sjangeren og hvis han forlater pågrunn av at han ikke er fornøyd med kvaliteten er det virkelig noe galt. Det at skaperen av 'FlashForward' skriver for serien er også et dårlig tegn. FOX vil jo helst nå et stort publikum med serien også, så de kommer nok som Mahavishnu sier til å fokusere mest på familien. Gir meg litt assosiasjoner til fjorårets 'No Ordinary Family' en serie som kunne ha vært bra om ikke det hadde vært for fokuset på en generisk A4-familie. Her ser det helt likt ut med tilsynelatende like irriterende, opprørske tenåringer.

 

Det virker som alle disse post-'Lost' seriene glemmer fullstendig grunnen for at 'Lost' ble suksessen den ble - karakterene. 'V', 'The Event', 'FlashForward' hadde alle gode produksjonsverdier, men de hadde ingen anelse hvordan de skulle skape mystiske og komplekse individer som var like interessante å følge med på, som mysteriene var. Her har skaperne av 'Terra Nova' sagt at de fokuserer mer på karakterene enn plottet, men igjen føles hele familie-fokuset ut som en dårlig idé skapt av kanalen som vil gjerne ha en kommersiell suksess. Det er kanskje ikke det beste utgangspunktet.

 

Det blir uansett interessant å se hvordan første episode er. Om ikke noe annet så blir det awesome med Stephen Lang og en haug med dinosaurer! :D

Endret av Systemfailure
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...