Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Desverre tror jeg ikke Parks har kommet ut i Sone 2 her til lands enda. Er en skandale at ingen av de norske kanalene sender serien engang, for det har virkelig utviklet seg til å bli en av de beste komiseriene på skjermen. Som Mahavishnu sier så vil man like Parks hvis man liker Community og Cougar Town. Egentlig, så er Parks & Recreation en serie alle kan like :D

 

Det som er bra for folk som ikke liker sesong 1, er at det er bare 6 episoder, og man kan lett hoppe inn i sesong 2 hvis man bare har sett piloten. Karakterene blir mye bedre etterhvert som sesong 2 utvikler seg, og det blir mindre fokus på flau humor og mer på karakterbasert humor. Det minner meg egentlig om utviklingen av The Office US (fram til The Office ble elendig i sesong 6) fra å være en serie som gjorde narr av Michael i første sesong, til en serie som sympatiserte mer med han (gjorde han til mindre av en karikatur). Det samme skjer med Leslie. I sesong 1 var hun en patetisk idiot som man ikke helt kunne skjønne hvorfor hun hadde jobben sin, mens i sesong 2 utvikler hun og resten av karakterene til å bli mer sympatiske og tre-dimensjonale karakterer man ler med, i stedet for å le av. Humoren blir mer intelligent pågrunn av dette. Hvis dere enda er skeptisk til serien så anbefaler jeg dere å se episode 9 av sesong 2 "The Camel", en av de morsomste episodene av en serie jeg har sett noensinne. Alltid best å starte fra starten av en serie dog ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chairgame, seriene jeg ser på min myepisodes.com som ikke er hos deg som jeg vil anbefale er nok Archer(2009), Would I Lie to You og An Idiot Abroad. Pluss Parks & Recreation selvsagt. Kjenner jeg nesten blir litt trist når folk avskriver serien pga sesong 1. Et liv uten Ron Swanson er et liv jeg ikke har lyst til å leve.

 

Har forøvrig tenkt litt på å se Mock the Week. Noen som har noe input på det? Er egentlig ikke blodfan av Whose Line... men lar meg imponere av den generelle oppfatning på nettet.

Lenke til kommentar

"Lid" deg igjennom sesong 1. Og når sesong 2 begynner så setter du deg ned og nyter alle episodene. Jævlig glad jeg hadde tålmodighet til å se videre etter sesong 1, for resten av serien blir bare bedre og bedre.

 

 

Jeg har sett alt av både Mock The Week og Would I Lie To You og synes begge deler er morsomt. I hvertfall første episode av den nye Would I sesongen. Latteren til David Mitchell når Rob Brydon og han Apprentice fyren tar på seg den genseren var helt fantastisk. :p

Endret av Jefe
Lenke til kommentar

Er det slik at det er Emmy utdelingen i dag? Noen som tror det blir en braa show, synes det var nja sist, følte ikke at Fallon sin humor traff meg veldig.

 

Ja. Les Emmy-tråden jeg lagde:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1377007&view=getlastpost

 

Jeg likte deler av Fallon i fjor, men nå finnes det jo folk som elsker Thomas og Harald fra Senkveld å. :dontgetit:

 

Jane Lynch på sitt beste i 'Party Down' var bedre enn Fallon under Emmy i fjor, men Lynch har drevet med Glee de siste årene så jeg veit ikke om hun er morsom lengre. Men på begge var det forfatterne som og skrev materiale. Hun var ikke utrolig morsom på SNL i år heller, men det var også på grunn forfatterne som det igjen blir på Emmy`ene. Det er riktignok forfattere som skriver det meste på disse showene, sammen med noe innsikt fra programlederne.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Lid deg gjennom sesong 1???

 

 

Jeg ble hooket etter første episode, men hadde ikke sett coomunity eller the office før jeg begynte på parks and recreations.

 

Så du ikke anførselstegnene? Du er flink med spørsmålstegna i det minste. Siden du likte serien allerede etter piloten betyr nødvendigvis ikke at det er sånn for folk flest. Jeg for eksempel synes ikke serien var noe spesielt den første sesongen. Likevel glad jeg så videre for sesong 2 og 3 var veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg likte heller ikke Parks And Recreation selv før sånn en liten del i episode 5 eller noe, når Leslie går på date med en 70åring eller noe sånt. Også samtidig blir Tom dissa på grunn av han går i en rosa pique skjorte.

 

Men det var noe i starten av sesong 2 jeg likte godt. Uten at jeg akkurat husker hva, har ikke sett sesong 2 på et år nesten så.

Lenke til kommentar

Misfits begynner igjen 11 november etter mine lister.. Gleder meg :)

 

Jeg ser at folk skriver at de ser på Cougar Town. Jeg avskrev denne fullstendig etter å ha sett reklame for den på tv.. Men jeg liker Community og Modern Family! Noe for meg?

 

Jeg avskrev serien først helt og fullt, men etterhvert som jeg hørte mye bra fra kritikere i USA begynte jeg å se serien. Det hjalp også at jeg visste at Bill Lawrence skapte serien, som var også skaperen av "Scrubs". Bill Lawrence har slitt veldig med å få folk til å se en serie med navnet "Cougar Town" så de har tenkt å skifte navn før tredje sesongen til noe som gjenspeiler hva serien virkelig handler om. Serien begynner ganske elendig, men rundt midten av første sesong (episode 7 var den første som jeg så potensiale i) innså Lawrence og skribentene at "Cougar"-premisset ikke funket og bestemte heller å sentrere serien rundt den veldig gode skuespillerstaben og alle de random-tingene de gjorde på settet.

 

Det utviklet seg til å bli en veldig rar, morsom komiserie som fort ble enda bedre enn Modern Family for min del. Det har blitt en ny, litt mer voksen utgave av Scrubs med samme sprø humor og fokus på karakterutvikling. Hvis du likte Scrubs er Cougar Town absolutt en serie som kan falle i smak. Det er litt vanskelig å pekepinne en episode som det er bra å begynne på, ettersom sesong 1 startet dårlig, men starten av serien har mye av "inside humoren" serien fortsetter med utover sesong 1 og hele sesong 2. Bare sjekk serien ut og hvis du ikke liker starten av sesong 1, så er det kanskje greit å begynne med episode 7 eller 9 :)

Endret av Systemfailure
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Misfits begynner igjen 11 november etter mine lister.. Gleder meg :)

 

Jeg ser at folk skriver at de ser på Cougar Town. Jeg avskrev denne fullstendig etter å ha sett reklame for den på tv.. Men jeg liker Community og Modern Family! Noe for meg?

 

Jeg avskrev serien først helt og fullt, men etterhvert som jeg hørte mye bra fra kritikere i USA begynte jeg å se serien. Det hjalp også at jeg visste at Bill Lawrence skapte serien, som var også skaperen av "Scrubs". Bill Lawrence har slitt veldig med å få folk til å se en serie med navnet "Cougar Town" så de har tenkt å skifte navn før tredje sesongen til noe som gjenspeiler hva serien virkelig handler om. Serien begynner ganske elendig, men rundt midten av første sesong (episode 7 var den første som jeg så potensiale i) innså Lawrence og skribentene at "Cougar"-premisset ikke funket og bestemte heller å sentrere serien rundt den veldig gode skuespillerstaben og alle de random-tingene de gjorde på settet.

 

Det utviklet seg til å bli en veldig rar, morsom komiserie som fort ble enda bedre enn Modern Family for min del. Det har blitt en ny, litt mer voksen utgave av Scrubs med samme sprø humor og fokus på karakterutvikling. Hvis du likte Scrubs er Cougar Town absolutt en serie som kan falle i smak. Det er litt vanskelig å pinnpeke en episode som det er bra å begynne på, ettersom sesong 1 startet dårlig, men starten av serien har mye av "inside humoren" serien fortsetter med utover sesong 1 og hele sesong 2. Bare sjekk serien ut og hvis du ikke liker starten av sesong 1, så er det kanskje greit å begynne med episode 7 eller 9 :)

 

Tusen takk. Det gav en veldig god pekepinn.

Jeg har vel skjønt etterhvert at jeg kanskje ikke har tidendes beste smak, så jeg tenkte jeg skulle gi det en sjangs. Cougar Town er jo virkelig et elendig navn, men jeg har jo sett både Episodes og Mr. Sunshine, så da må jeg jo gi Courteney en sjangs også.

 

Forøvrig så ser jeg på Sanctuary for tiden. Er det noen andre som følger med på den? Jeg synes den varier veldig i kvalitet, men har sine koselige øyeblikk..

Ellers vet jeg ikke hva jeg skal se på. Er nettopp ferdig med Covert Affairs og Community. Kanskje Breaking Bad, men jeg har lyst på noe litt lettere.

Lenke til kommentar

Fullstendig enig der System. Mange jeg kjenner styrer unna serien pga navnet, høres jo ut som en jenteserie. Man merker godt at Bill Lawrence lager serien, da flere av gjestene fra Scrubs er med som gjester i CT, og mye av humoren og randomness er likt.

 

 

Det at Ted fra Scrubs var med i en episode av CT der han også var Ted, selv om f.eks Christa Miller (Jordan/Ellie) også er med i begge seriene, men med to forskjellige roller var litt merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke CT så jentete/kliché/drama som det høres ut som? Kanskje jeg skal vurdere å laste ned.

 

Ikke i det hele tatt, er som sagt en dårlig begynnelse men har utvikla seg til å bli like bra som Scrubs var egentlig. Gikk fra å handle om det elendige Cougar-premisset, til å bare handle om en gruppe med venner som gjør masse random-ting sammen. Hvis man liker Scrubs, Community eller Parks & Recreation er sjansene store at man vil like Cougar Town (etter de første 6 episodene). Bill Lawrence som både skapte Cougar Town og Scrubs har slitt veldig med å få mannfolk til sjekke ut serien, så det er derfor de tenker å bytte navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...