Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forøvrig: Regner med det kommer god info her (eller har vi en annen tråd?) om hva som er hot og hva som er not i høstens nye tv-serier?

 

Eg kommer til å vente med en del av seriene. Er så dritt lei av kanselleringer.

 

Jeg starta på en grei info-tråd i går kveld. Skal gjøre den ferdig til i morgen. Denne går hele høsten, og har en med en bit om norske egenproduksjoner som ikke er reality, doku eller dokusåper.

 

Å meget enig med hva Britishface sier. Mange herlige serier som er lett verdt å få med seg selv om de er kansellert. En del som har åpne slutter den siste tiden som er virkelig goodshit, f. eks Terriers og Lights Out.

Lenke til kommentar

At den blir kansellert er da ingen grunn til å ikke se en god serie.

Ikke utelukkende nei, men i de fleste tilfeller er den det. Og venter eg kan eg se serier som får fortsette, og se serier som er verdt å se selv om den blir kansellert. (Selv om personlig er det svært få serier dette gjelder)

 

Forøvrig: Regner med det kommer god info her (eller har vi en annen tråd?) om hva som er hot og hva som er not i høstens nye tv-serier?

 

Eg kommer til å vente med en del av seriene. Er så dritt lei av kanselleringer.

 

Jeg starta på en grei info-tråd i går kveld. Skal gjøre den ferdig til i morgen. Denne går hele høsten, og har en med en bit om norske egenproduksjoner som ikke er reality, doku eller dokusåper.

 

Gleder meg. Linkes vel her regner eg med?

Lenke til kommentar

Ikke utelukkende nei, men i de fleste tilfeller er den det. Og venter eg kan eg se serier som får fortsette, og se serier som er verdt å se selv om den blir kansellert. (Selv om personlig er det svært få serier dette gjelder)

Virkelig? Jeg synes flere gode serier har blitt kansellert enn fornyet de siste årene. Tror nesten jeg kan telle alle seriene det er verdt å følge med på på én hånd.

Lenke til kommentar

Sure, er en generell tråd her på forumet for de nye serier(ikke de gamle).

 

Så vi kan samle opp førsteinntrykk o.s.v. lettere enn å bla igjennom denne tråden som har alt fra A-Team, Smallville til Terriers og Columbo for tiden.

Meget god idé, skal slenge den inn med hedersplass i serieoversikten, når den er klar! :)

Lenke til kommentar

'Lone Star', 'Terriers', 'Lights Out', 'Firefly', 'Wonderfalls', 'The Chicago Code', 'Rubicon', 'The Unusuals' og 'Southland' (men teknisk sett uncancelled da TNT tok over serien fra NBC). Disse kom jeg på i farta som ikke varte mer enn en sesong som var vel verdt å forsette. Bare de siste årene.

 

Å snakking om kansellering, selvfølgelig måtte jeg dra fram dette.....

 

http://www.youtube.com/watch?v=aXqLCM0d0Os

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Your loss, en av de bedre spion-seriene siden Alias. Riktignok mer lettbeint. Uansett ikke alle som liker samme serien, hadde vært riktig kjedelig å hatt et diskusjonsforum hvis alle likte samme seriene? ;)

 

'The Chicago Code' nevnte jeg. Synd med disse Shawn Ryan seriene og deres eksistens den siste tiden. Skapte både Code, og 'The Shield' en som fikk leve altfor kort, og den andre fikk et fullverdig liv. Han gjorde også en bra jobb som showrunner på 'The Unit', 'Terriers' og 'The Shield'. Aner ikke med 'Lie To Me', men det var nok en jobb han bare tok for penger virket det som, noe folk naturligvis gjør når de ikke har lønnsomt arbeid.

 

 

Ser nest-siste episode noensinne av 'Rescue Me' nå. Herlig mye "blacks can`t be mexcian"-jokes i denne episoden. Veldig få serier som har kunne skildre alkhol-misbruk o.l. så godt på en både morsom, og samtidig dyster og seriøs måte. Denne episoden hadde veldig mye morsomme situasjoner. For de som liker karakterutviklinger er dette golden serie.

 

Ser fram til en 9/11-ish seriefinale, som sikkert blir mer dyster og gangske sikkert dramatisk. Litt spesielt siden jeg var på toppen av det ene tårnet en måned før WTC falt.

 

rescuemever9.jpg

Lenke til kommentar

'Lone Star', 'Terriers', 'Lights Out', 'Firefly', 'Wonderfalls', 'The Chicago Code', 'Rubicon', 'The Unusuals' og 'Southland' (men teknisk sett uncancelled da TNT tok over serien fra NBC). Disse kom jeg på i farta som ikke varte mer enn en sesong som var vel verdt å forsette. Bare de siste årene.

 

Jericho er og en eg tenker på.

 

Men problemet er ikke at de ikke er god underholdning mens de pågår. Det irriterer meg bare så sinnsykt når eg går glipp av "hva skjer" etter nedleggelsen.

 

Serier som stort sett er episodebasert betyr det jo lite om blir kansellert, men ta f.eks The Event... Å se den i utgangspunktet er jo bortkastet, det er en annen diskusjon. Men hvis dette var en bedre serie, som gav god nok underholdning underveis, så vil det allikevel være rimelig bortkastet å se den, siden man aldri får et eneste fornuftig svar på hva som skjer videre. (Har ikke sett slutten, men regner ikke med at den tar historien helt ut for å si det slik)

 

Det er i hovedsak slike serier som er liten vits å se hvis de blir kansellert.

 

Jericho var allikevel såpass tilfredsstillende å kose seg med at den hadde eg fortsatt å se selv om eg visste at den kom til å slutte. Men savnet etter å få servert historien videre ligger der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...