Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Life and Times of Tim vender tilbake 19 Desember! Jeg gleder meg så utrolig mye. Serien var egentlig kansellert, men HBO valgte å plukke den opp igjen for en tredje sesong. Mener å ha lest at andre kanaler som Fox var interessert, men jeg er veldig glad at HBO beholder Tim. Det gir serier mye større frihet. :D

 

Haha herlig, var redd HBO skulle sette Tim til en søndag etter nyttår for å fylle opp en ekstra halvtime på en søndag. Men herlig å se Life And Times of Tim på skjermen. Utrolig god animasjonserie, min favoritt før både South Park og Archer. HBO har også komiserien Angry Boys, en australsk import-serie klar for 5. Desember.

 

Tror neppe at Tim hadde vært likebra på Fox. Tviler på at "10 Dollar BJ"-sketsjen kunne bli sendt sammen med The Simpsons, der Fox putter så og si alle animasjonene sine.

 

Når vi snakker om komiserier utenom det vanlige så hadde Party Down en liten cameo i Childrens Hospital denne uka. Childrens Hospital var egentlig en web-serie, men ble populær å plukka opp til tv noen år tilbake.

 

http://www.youtube.com/watch?v=uOtx0O-H_7w

 

Serien har fast innhavere som Megan Mullally og Ken Marino som begge var med fast på Party Down. I tillegg er også Rob Corddry, Lake Bell (How To Make It In America), Henry Winkler (The Fonz), Malin Åkerman (Watchmen) blant annet med fast. For å ikke nevne roller av Nick Offerman (Ron Swanson i Parks And Recreation) og Jon Hamm (Mad Men).

 

Serien gjør veldig mye narr av serier som Grey`s Anatomy, Scrubs og House.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Louie når virkelig nye høyder. Den siste episoden var bare utrolig bra.

Sett nå, bare til opplysning så var episoden spilt inn i USA og ikke afghanistan.

Sikkert i de samme fjellområdene i California hvor MASH ble spilt inn.

Men han var vel på en USO tour i Irak, Afghanistan og Kuwait i 2008.

Lenke til kommentar

Er det verdt å sjekke ut Misfits?

 

Jeg digger Misfits. En av de få seriene jeg fant og så så alt av på rimelig kort tid. Gleder meg som en unge til sesong tre kommer 11 november :D

 

 

Jeg oppdaget nettopp at det faktisk har gått 10 episoder av sesong 4 av True Blood. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å se videre på det, siden jeg synes både sesong 2 og 3 var veldig teit. Men er det noen som kan fortelle meg om det holder samme nivå av tull og tøys eller om det er en bra sesong?

Lenke til kommentar

Burn Notice holder seg på samme nivå. Men har enkelte episoder som er veldig bra, mens de fleste er på et greit nivå. Aldri følt at serien har vært kjedelig en eneste gang sålangt i de 5 sesongene jeg har følgt med.

 

Det er smart spilt, velskrevet for å være en serie fra den kanalen (noe den bare deler med 'Suits' etter min mening på kanalen), morsom, veldig brukbart regissert og enormt underholdende.

 

Burn Notice og Suits er uansett prakteksempler på gode lettbeinte serier.

Endret av Maury
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke lest så mye godsnakk om Franklin & Bash her inne, så tenkte jeg skulle være litt forkjemper for den serien:

 

Den er fantastisk! Spesielt ettersom Suits gjerne blir litt tørt og seriøst (men fortsatt en utrolig kul og bra serie) for meg i blandt.

Franklin & Bash er en veldig lettbeint serie med stor underholdningsfaktor! Den gir meg alt jeg ønsker meg fra en serie som kun skal underholde!

 

Må også si at jeg liker Covert Affairs en smule mer enn jeg kanskje burde, i alle fall om jeg skulle forholdt meg kritisk til den. Det er noe litt tåpelig med hele spion opplegget, og at de har en blind fyr som styrer mye av det tekniske er også ganske teit.

Men det er noe med seriens letthet og ikke minst det at Piper Perabo er ganske lekker, som gjør det ganske gøy å se på. Også er det morsomt å se igjen Peter Gallagher som jeg ikke har sett siden The O.C.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært en tiltrukket av en rekke legal/advokat-serier, som alt fra tilbake da jeg var 12år å så Law And Order på TV3. Å alltid hatt en sans for slikt, og har 3 storfavoritter som Damages, The Practice og Boston Legal når det kommer til slike serier.

 

Jeg syntes 'Franklin & Bash' ble litt for tullete, en overbalanse av komikk enn hva en som funker for en slik serie for min del. Serien blir for meg litt kjedelig også til tider, noe jeg ikke har iløpet av like lang tid gjort med 'Suits'. 'Franklin & Bash' er greit, men jeg føler ikke serien fenger meg like mye som 'Suits'. Synes Bash og Franklin er veldig masete, og gjør det litt sett før, bare forskjellen er at det blir tatt til et litt for høyt nivå når det kommer til morsomhetene. Serien prøver litt for hardt også, og det er noe jeg ikker liker med serien. Mens 'Suits' gjør ting veldig rolig og cool, og samtidig gjør det for meg ved bruk av karakterne istendenfor for hver sak/episode.

 

Men igjen, det er jo helt klart noen som liker 'Franklin & Bash', ellers hadde ikke den serien kommet tilbake neste sommer.

 

 

Om Peter Gallagher, liker han bedre i både sesong 3 av Californication og sesong 6 av Rescue Me.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...